توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 55340
سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۳
ظریف در مجلس: اروپایی‌ها در CFT با ما همراه بودند/ در مهلت ۴ ماهه FATF باید سازوکاری تعیین و به تصویب نظام برسد
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس جلسه غیرعلنی صبح امروز پارلمان را تشریح کرد.
ظریف در مجلس: اروپایی‌ها در CFT با ما همراه بودند/ در مهلت ۴ ماهه FATF باید سازوکاری تعیین و به تصویب نظام برسد
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، صبح امروز (سه‌شنبه اول آبان‌) در حاشیه جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به این جلسه گفت: در این جلسه محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه و عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه، حضور داشتند.

وی ادامه داد: در این جلسه آقای ظریف اعلام کرد که آمریکاییها با فشار اقتصادی سعی دارند مشکلاتی را برای جمهوری اسلامی ایجاد کنند تا از این طریق به خواسته‌های خود برسند.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: وزیر امورخارجه در این جلسه اشاره داشت که آمریکاییها با استفاده از فشار روانی و بزرگ کردن مسائل کوچک سعی دارند، همراه با فشار اقتصادی برای جمهوری اسلامی ایران جو منفی ایجاد کنند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره اظهارات محمدجواد ظریف در جلسه غیرعلنی پارلمان درباره مذاکرات با اروپاییها برای ادامه برجام اظهار داشت: آقای ظریف در این جلسه اعلام کرد که اروپایی‌ها مصمم هستند از 13 آبان اقداماتی را انجام دهند و سازوکاری را در این زمینه پیش‌بینی کردند. البته روسیه، چین و هند نیز متعهد شدند که اقدامات خود را انجام دهند.


نعمتی با بیان اینکه وزیرامور خارجه اعلام کرد اروپایی‌ها در برابر آمریکا ایستادگی خوبی داشتند، افزود: در این جلسه ظریف اعلام کرد، اروپایی‌ها در CFT و FATF با ما همراه بودند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای ظریف در این جلسه اعلام کرد که در 4 ماه آینده که مهلتی به ایران از سوی FATF به ایران داده شده، باید سازوکاری تعیین شود و به تصویب نظام برسد.

نعمتی تصریح کرد: آقای ظریف در این جلسه را اعلام کرد که نکند با خود تحریمی به تفاهم‌نامه‌هایی که دوجانبه و چند جانبه ایجاد شده خدشه وارد شود.
Share/Save/Bookmark