توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 35720
يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۹
رقیب اصلی هیلاری کلینتون کیست؟
به گزارش خط نیوز ، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی صف آرائی نمایندگان احتمالی برای ریاست جمهوری ۲۰۱۶ را بررسی کرده است. گرچه شمار زیادی از جمهوری خواهان برای کاندیداتوری آمادگی خود را اعلام کرده اند اما مشخص نیست نماینده اصلی این حزب چه کسی خواهد بود. در این میان، ناظران پیش بینی می‌کنند که "مارکو روبیو" سناتور جوان جمهوری خواه اصلی‌ترین رقیب کلینتون باشد.

برای او از واژه‌های مثل "کاریزماتیک" و "خنده یک میلیون دلاری" استفاده می‌کنند. می‌بینند که او می‌تواند حاضران را به گریه بیاندازد. یکی از دموکرات‌ها هم اخیرا در وبلاگش نوشته است که مارکو روبیو او را می‌ترساند.



برخی از افراد تیم کلینتون هم مواضع مشابهی دارند. حتی بیل کلینتون هم گفته است که نگران است روبیو نامزد اصلی جمهوری خواهان شود. تیم کلینتون از تفاوت سنی و نسلی او با کلینتون هم نگرانند، چرا که هیلاری قبل از انتخابات ۶۹ ساله می‌شود و ۲۵ سال است در عرصه سیاسی آمریکا حضور دارد.

حامیان هیلاری می‌گویند که همین تقابل نسل موجب شد تا او در انتخابات میان حزبی دموکرات از باراک اوباما شکست بخورد.


مسئول کمپین کلینتون در انتخابات ۲۰۰۸ می‌گوید که روبیو می‌تواند بیشتر آرای دمکوکرات‌ها را از آن خود کند، او سخنرانی قدرتمند، جوان و بسیار با انگیزه است و داستان تاثیرگذاری هم دارد.

هیلاری که می‌داند رای هیسپانیک‌ها مهم است، برای همین سیاست مهاجرت را مشخص کرده و می‌گوید در مقابل توقف اخراج مهاجران تدابیری اتخاذ خواهد کرد. حتی یک مهاجری که سابقا غیرقانونی به این کشور آمده است را به کار گرفته تا کار‌هایش را در میان افراد هیسپانیک و لاتینو پیگیری کند.

تیم کیلنتون و حامیانش سعی دارند تا دیدگاه افراد را از روبیو که هنوز چندان شناخته شده نیست، تغییر دهند. کمیته ملی دموکرات در اطلاعیه‌ای گفته است که شاید روبیو چهره جدیدی باشد اما بر‌‌ همان دوچرخه پنچری پدال می‌زند که کشور را به خطر انداخت، قشر متوسط آسیب زد و رویای آمریکایی را نیز نابود کرد.

دموکرات‌ها سعی دارند با تاریخچه ارایش در سنا تخریبش کنند چرا که او با افزایش حداقل دستمزد مخالفت کرده و با افزایش وام دانشجویی نیز موافق نبوده است. یعنی القا کنند که شاید روبیو از‌نژاد هیسپانیک هاست اما در کنارشان نیست.


از طرف دیگر، از جوانی و تجربه چهار سال‌اش در سیاست ملی نیز برای تخریبش استفاده می‌کنند و می‌گویند که او بی‌تجربه و خام است. با همه این اوصاف اغلب دموکرات‌ها معتقدند که او در کنار جب بوش، و اسکات والکر شانس خوبی دارد. جوانی روبیو و میراثش برای کلینتون خطرناک است و می‌تواند مهم‌ترین نقاط قدرت هیلاری یعنی اولین رئیس جمهور زن و تجربه‌اش به عنوان وزیر خارجه را تخریب کند.

روبیو هم همین استراتژی را در پیش گرفته، خود را کاندیدای قرن بیست و یکم و نه قرن بیستم می‌داند و می‌خواهد با این شعار سابقه چندین ساله کیلنتون را علیه خودش استفاده کند و رای دهندگانی که خواهان تغیر امور هستند را اغوا کند.

طبق گفته روبیو پدر و مادرش هر دو مهاجر بودند، مادرش خدمتکار بوده و پدرش هم شاگر یک کافه، و هر دو به سختی تلاش کرده‌اند تا بتوانند موافق شوند. محتوای کمپیسن او هم این است که: نمی‌خواهیم به عقب برگردیم، می‌خواهیم رو به جلو برویم.

یکی از دموکرات‌ها می‌گوید: به نظرم کمپین هیلاری، روبیو را دست کم گرفته است، او جوان، پر انرژی و هیسپانیک است. چهره فتوژنیک دارد و دغدغه مردم را می‌گوید.
منبع: نسیم
Share/Save/Bookmark