توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 28520
سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۵
سهمیه بنزین مرداد امشب در کارت‌های سوخت
۶۰ لیتر سهمیه بنزین مردادماه ساعت ۲۴ امشب در کارتهای سوخت شارژ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، سهمیه ۶۰ لیتری بنزین مردادماه ساعت ۲۴ امشب، ۳۱ تیرماه در کارت های سوخت شارژ می شود.

پس از اجرای گام دوم قانون هدفمندکردن یارانه‌ها بنزین سهمیه ای به قیمت هر لیتر ۷۰۰ تومان و بنزین آزاد به قیمت ۱۰۰۰ تومان در هر لیتر به فروش می رسد.

با آغاز ماه مبارک رمضان مصرف بنزین در کشور کاهش یافت به طوری که هم اکنون میانگین مصرف به ۶۴ تا ۶۵ میلیون لیتر رسیده اما به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی انتظار می رود مصرف بنزین روند افزایشی داشته باشد.

مصطفی کشکولی اعلام کرده است میانگین مصرف بنزین در بهار سال جاری نزدیک به ٦٩ میلیون لیتر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ٢ درصد رشد داشته است اما با آغاز فصل تابستان مصادف با آغاز ماه مبارک رمضان میانگین مصرف بنزین بین ۶۲ تا ۶۶ میلیون لیتر بوده است که با اتمام ماه رمضان و آغاز سفرهای تابستانی به نظر می رسد مصرف بنزین به بیش از ۷۲ میلیون لیتر نیز برسد اما با این حال انتظار می رود میانگین مصرف بنزین در سال جاری حدود ۷۱ میلیون لیتر برسد.

همچنین در مورد ذخیره بنزین ۴۰۰ تومانی باقیمانده در کارت های هوشمند سوخت نیز باید تاکید کرد با گذشت حدود سه ماه از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها مصرف بنزین ۴۰۰ تومانی روندی رو به کاهش داشته است به طوری که ذخایر این بنزین که از فاز اول قانون هدفمندی در کارتها باقی مانده است از ۲.۷ میلیارد لیتر در اردیبهشت ماه سال جاری به کمتر از ۱.۳ میلیارد لیتر رسیده است.

از این میزان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در کارت‌های سوخت خودروهای سواری و ۲۰۰ میلیون لیتر نیز در کارت سوخت موتور سیکلت های وجود دارد.

براین اساس به نظر می رسد با به پایان رسیدن ماه مبارک رمضان و آغاز سفرهای تابستانی مردم مصرف بنزین ۴۰۰ تومانی نیز جهش یابد.
Share/Save/Bookmark