توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 51759
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۰
ریاست شعبانی‌بهار؛ پایان بلاتکلیفی تیروکمان و انتظار برای ادغام معانت‌های وزارت ورزش
انتخاب شعبانی‌بهار به عنوان رئیس جدید فدراسیون تیراندازی با کمان، باید در آینده‌ای نزدیک منجر به پایان یک بلاتکلیفی در وزارت ورزش و جوانان نیز شود.
ریاست شعبانی‌بهار؛ پایان بلاتکلیفی تیروکمان و انتظار برای ادغام معانت‌های وزارت ورزش
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، انتخابات ریاست فدراسیون تیراندازی با کمان صبح امروز (سه‌شنبه) در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد و غلامرضا شعبانی‌‌بهار معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان سکان ریاست این فدراسیون را برای چهار سال آینده برعهده گرفت.

این انتخابات در حالی برگزار شد که از مدت‌ها قبل صحبت‌های زیادی مبنی بر تلاش شعبانی‌بهار برای ریاست در این فدراسیون صورت گرفت؛ کسی که 13 اسفند 96 پروسه ثبت‌نامش را تکمیل کرد تا از همان زمان نیز صحبت‌ها به اوج خود برسد.

حاشیه‌های زیادی پیرامون این انتخابات و حضور شعبانی‌بهار مطرح شد، اما در نهایت بلاتکلیفی این فدراسیون المپیکی که مدال‌آوران شناخته‌شده‌ای هم دارد، به پایان رسید تا اهالی این رشته پس از مدت‌ها یک نفر را روی صندلی ریاست ببینند. البته این انتخاب می‌تواند یک بلاتکلیفی دیگر را نیز تمام کند و آن شرایط مربوط به ادغام دو معاونت توسعه ورزش همگانی و فرهنگی در وزارت ورزش است.

بیش از یک سال از رسانه‌ای شدن چارت جدید وزارت ورزش می‌گذرد؛ چارتی که در آن موضوع ادغام معاونت ورزش همگانی و فرهنگی به تصویب رسید، اما عملی نشد. رابطه خاص برخی معاونان با برخی افراد صاحب منصب باعث شد این طرح مسکوت بماند تا شاید اتفاقی جدید بتواند آن را عملی کند. این اتفاق همان موضوع انتخاب شعبانی‌بهار یا عبدالحمید احمدی در یک پست جدید بود. در واقع این همان مسئله‌ای بود که دست مسعود سلطانی‌فر را برای اجرایی کردن طرح ادغام باز می‌کرد.

فراهم شدن شرایط برای ریاست آنها در یکی از فدراسیون‌ها، بهترین بهانه وزارت ورزش بود و در این میان چه فدراسیونی بهتر از تیراندازی با کمان که مدت‌هاست رنگ خوشی را به خود ندیده است.

حالا که شعبانی‌بهار رئیس این فدراسیون شده و عملاً باید از پست معاونت ورزش همگانی وزارت ورزش نیز وداع کند، شرایط برای ادغام دو معاونت کاملاً فراهم شده و فقط باید آن را به مرحله اجرا رساند تا تصمیم چندین ماهه مسئولان بالاخره به کرسی اجرا بنشیند. بدون شک این موضوع باعث نزدیک شدن بزرگترین نهاد ورزشی کشور به قانون خواهد شد و قانون، همان چیزی است که می‌تواند همه ارگان‌ها را به سرمنزل مقصود نزدیک‌تر کند.
Share/Save/Bookmark