توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 62739
پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۶
سی‌ودومین نشست ستارگان محراب برگزار می‌شود
سی‌ودومین نشست ستارگان محراب برگزار می‌شود
سی‌ودومین نشست ستارگان محراب، به منظور تجلیل از مقام آیت الله حسینی زابلی- امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) فردوسیه در شهرستان شهریار- برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز رسیدگی به امور مساجد این نشست ۲۰ آبان ماه با سخنرانی حجت الاسلام سالمی، امام جمعه شهریار، بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی زابلی قریب به ۲۵ سال امامت جماعت این مسجد را برعهده دارد.

وی در سال۱۳۳۳ درشهر کرج در یک خانواده مذهبی و مومن دیده به جهان گشود. پدر وی مرحوم آیت الله سیدرضا حسینی زابلی از بستگان حضرت آیت الله سیستانی است که بعد از انقلاب اولین امام جمعه کرج بوده و بعد از حدود ۵ الی ۶ هفته اقامه نمازجمعه، در جمع علما ومردم شهر کرج جناب حجت الاسلام والمسلمین شریفی را برای تصدی منصب امامت جمعه پیشنهاد می‌کند. وی در ایام نوجوانی جهت تحصیل دروس حوزوی به همراه پدر و برادرانش به نجف اشرف مشرف شده و در مدرسه علمیه جامعه النجف که دربین کوفه ونجف قراردارد مشغول می‌شود.

درسال۱۳۵۴ هجری شمسی به ایران مراجعت و به پیشنهاد پدرش به بروجرد رفته و در آنجا از محضر آشیخ علی محمد بروجردی نجفی از مراجع تقلید آن زمان بهره می‌گیرد و ۲ سال و اندی در آنجا هم تلمذ کرده و هم امامت یک مسجد را عهده دار می‌گیرد.

بعداز انقلاب اسلامی ایران به کرج مراجعت و ازسال ۱۳۶۳ به شهر قرچک ورامین در استان تهران رفته و در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) به امامت پرداخته و تا سال ۱۳۷۰ در آنجا به تبیین احکام الهی مشغول می‌شود. بعد از آن به شهرستان شهریار برگشته و در مسجد صاحب الزمان(عج) شهر فردوسیه امامت می‌کند.

ازاساتید او می‌توان به؛ آیت الله کلانتر مدیر جامعه النجف، آیت الله سیدرضا حسینی زابلی(مرحوم پدرشان)، برادران ایشان، آشیخ علی محمد بروجردی نجفی، مرحوم آیت الله خاتمی بروجردی اشاره کرد.

ازخدمات وی در ایام هشت سال دفاع مقدس؛ اعزام رزمنده وجوانان شایسته ومذهبی و ولایی به جبهه‌های حق علیه باطل از مسجد حضرت ابوالفضل(ع) قرچک ورامین. اعزام رزمنده به جبهه‌ها ازقرارگاه نیروی دریایی بندرعباس در طول تصدی مسئولیت عقیدتی سیاسی وی آن نهاد. اعزام رزمنده به جبهه‌ها در زمانی که مسئولیت فرهنگی کمیته ونک در سیدخندان را عهده دار بودند. وی بخاطر سر دادن شعارهای انقلابی در پلدختر دستگیر شده ویک شب را در بازداشت به سر برده و از آنجا به مقر فرماندهی کل ساواک در خرم آباد منتقل و بلافاصله به کرمانشاه تبعید شده وبعد از چند روز آزاد می‌گردد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی زابلی در حال حاضر امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) فردوسیه از ائمه جماعات فعال این ناحیه است.

در طول سال‌های گذشته مراسم‌های بزرگداشت آیت الله برهان و شیخ محمد حسین زاهد، آیت الله مهدوی کنی، آیت الله خوانساری، آیت الله خوشوقت، آیت الله شیخ مرتضی زاهد، آیت الله شاه آبادی، آیت الله انواری، ایروانی از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شده است.
Share/Save/Bookmark