توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 62469
چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۱
سیاری:
رهبری دراوج تهدیدها راهبرد چهل ساله دوم انقلاب را ابلاغ کردند
رهبری دراوج تهدیدها راهبرد چهل ساله دوم انقلاب را ابلاغ کردند
معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: مقام معظم رهبری دراوج تهدیدها راهبرد چهل ساله دوم انقلاب را ابلاغ کردند.

به گزارش ایسنا، امیر سیاری در همایش «دفاع از حق، از جبهه تا محکمه» که از سوی کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد، اظهار کرد: دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس حفظ تمامیت ارضی کشور و برجای ماندن انقلاب اسلامی بود. استکبار هیاهویی به پا کرد که شما دیگر چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را نمی بینید اما مقام معظم رهبری در همان موقع بیانیه گام دوم انقلاب را صادر می کند و در اوج تهدیدها راهبرد چهل ساله دوم انقلاب را ابلاغ می‌کند.

سیاری افزود: همه دشمنان مجبورند باور کنند که عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران تا کجاست و اینها به دست نیامده مگر به برکت خون شهدا و زحمت ایثارگران و آزادگان و مردم ایران و تا زمانی که ما این مسیر را ادامه می‌دهیم در همه اوضاع و احوال موفق هستیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه دفاع مقدس ما درس از عاشورا و محرم گرفته بود گفت: الگو، تاکتیک‌ها و حضور در صحنه‌های نبرد ما در دفاع مقدس عاشورایی بود وگرنه نمی‌شد در آن مقطع زمانی، مقابل دشمن تا دندان مسلح که شرق و غرب کمکش می‌کردند پیروز شد. این لطف خدا و مردم بود.

سیاری با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ گفت: برای پاسخ به این سوال که چرا جنگ شد و چه اتفاقی افتاد باید به پیروزی انقلاب اسلامی نگاه کنیم. درآن برهه امریکایی‌هایی که در کشور بودند اخراج شدند و منافعشان را از دست دادند. بنابراین از این بعد خیلی آسیب دیدند.

وی ادامه داد: اما موضوع دیگری که در آن برهه مهم بود دو قطبی شرق و غرب بود، اروپایی‌های غربی و امریکایی‌ها تحت پیمان ناتو و اروپایی‌های شرقی و کشورهای هم‌پیمان تحت پیمان ورشو در مرکزیت شوروی با هم در تضاد بودند اما با پیروزی انقلاب اسلامی، از پیمان سنتویی که ناتویی‌ها که برای جلوگیری از پیشروی کمونیست از شوروی به سمت جنوب و آب‌های آزاد پیمان نظامی سنتو را منعقد کرده بودند خارج شدیم. پس خط دفاعی که برای جلوگیری از پیشرفت کمونیست‌ها ایجاد کرده بودند اینجا از بین می‌رود.

سیاری با بیان اینکه از دست دادن خط دفاعی در مقابل کمونیست و به خطر افتادن منافع جبهه غرب باعث شد که آن‌ها به دنبال نشان دادن موجودیت دوباره خود در کشور باشند، اظهار کرد: نخستین کاری که آن‌ها انجام دادند، ترور بود. ما ۱۷ هزار شهید ترور داریم اما آن‌ها از این راه به نتیجه نرسند و به دنبال اختلافات قومی و قبیله‌ای و مذهبی آمدند تا انقلاب اسلامی را سرنگون کنند اما باز هم به نتیجه نرسیدند، تا بالاخره به تحمیل جنگ رسیدند.

وی با بیان اینکه برای حمله به ایران صدام را انتخاب کردند و وعده‌های مختلفی به او دادند افزود: شرقی‌ها برای کمک به بعثی‌ها انواع تانک و هواپیما و موشک را در اختیارش گذاشتند و کشورهای حوزه خلیج فارس دلار و نیروی انسانی به او دادند و همه جمع شدند تا دشمن تجهیز شود و به ایران حمله کند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه دشمن در حمله به جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس دو هدف سرنگونی انقلاب اسلامی و جلوگیری از پیشرفت انقلاب را دنبال می‌کرد خاطرنشان کرد: ذیل این دو هدف چند هدف دیگر را مانند تسلط بر اروندرود و تسلط بر استان خوزستان و منابع نفتی دنبال می‌کردند.

وی با قدردانی از موضع حضرت امام خمینی در دوران جنگ تحمیلی ادامه داد: بعضی از مسئولان سیاسی کشور مانند بنی صدر که آن موقع رئیس جمهور بود ترسیدند اما امام وقتی که گفتند آن‌ها بحث جا به جایی زمین و زمان را مطرح کردند امام گفتند ای ملت، دیوانه‌ای سنگی را در چاه انداخته است سر جایش بنشانیدش.

امیر سیاری با بیان اینکه یکی از هنرهای امام خمینی این بودکه جنگ را مردمی کرد، افزود: وقتی امام گفتند اگر جنگ ۲۰ سال هم طول بکشد باز می‌جنگیم خب ۲۰ سال جنگ که فقط از عهده نیروهای مسلح بر نمی‌آید، پس مردم به جنگ آمدند و در نهایت ما پیروز شدیم.

وی با بیان اینکه علت پیروزی ما در دفاع مقدس این بود که جنگ تحمیلی به دفاع مقدس تبدیل شد و مردم به صحنه آمدند، گفت: علت‌های دیگر وحدت، انسجام ملی، روحیه خودباوری، ایثارگری، شهادت طلبی و استفاده از روحیه عاشورایی بود که موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

‏انتهای پیام
Share/Save/Bookmark