توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70569
شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۹
۳۱۵ تن گوشت برای تنظیم بازار استان کرمانشاه توزیع شد
معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت که طی یک ماه گذشته ۳۱۵ تن انواع گوشت منجمد به نرخ مصوب و با هدف تعادل بازار در سطح این استان توزیع شد.
۳۱۵ تن گوشت برای تنظیم بازار استان کرمانشاه توزیع شد
سعید جوادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای تنظیم بازار و کنترل قیمت گوشت قرمز از یک ماه گذشته تاکنون روزانه حدود ۲ هزار کیلو منجمد گوسفندی ران و سردست از طریق فروشگاه های زنجیره‌ای در قالب بسته یک کیلویی ۳۹۰ هزار تومانی توزیع شده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: مرغ منجمد نیز روزانه حدود ۲۵ تا ۳۵ هزار کیلو متناسب با نیاز بازار در سطح فروشگاه‌های استان کرمانشاه توزیع و در دسترس شهروندان قرار گرفته است.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه توزیع انبوه مرغ منجمد باعث کاهش قیمت تازه آن از ۹۲ به ۸۸ یا ۸۷ هزار تومان شده است، اضافه کرد: گوشت سفید و قرمز منجمد با محوریت مناطق کم برخوردار که قدرت خرید بالایی ندارند، در حال توزیع است.

اظهارات این مسوول در حالی بیان می‌شود که مشاهدات خبرنگاران ایرنا حاکیست قیمت مرغ در بازار کرمانشاه بالای ۹۰ هزار تومان هم فروخته می‌شود که به اعتقاد برخی افراد ناشی از ضعف نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

جوادی گفت: از مجموع گوشت‌های توزیع شده ۲۴۵ تن را سفید منجمد و ۷۰ تن را قرمز منجمد تشکیل می دهد.

وی با یادآوری اینکه نامتعادل بودن قیمت گوشت کشوری بوده و تنها مختص استان کرمانشاه نیست افزود: برای تامین نیاز آخر سال و ماه مبارک رمضان نیز پیگیری لازم از طریق راه اندازی کشتار دام توسط اتحادیه‌ها و شهرداری مناطق هشت گانه با همکاری سازمان جهاد کشاورزی صورت گرفته است.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه اظهار کرد: یکی از ابزارهای موثر کنترل قیمت، تزریق گوشت قرمز و سفید منجمد با نرخ مناسب در سطح فروشگاه های استان است و از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۶۹۰ تن مرغ منجمد و ۲۵۳ تن گوشت منجمد توزیع شده است.

مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه: کشتارهای غیرمجاز سلامت مردم را به خطر انداخته است
جوادی با بیان اینکه در کنار توزیع گوشت منجمد ، توزیع گوشت گرم گوساله نیز در محل روستا بازارهای استان کرمانشاه انجام گرفته است تاکید کرد: به منظور تعادل بخشی به بازار روند توزیع همچنان تداوم خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، عرضه نامناسب طی یک ماه گذشته موجب افزایش قیمت مرغ به حدود ۹۰ تا ۹۵ و گوشت قرمز به ۵۵۰ تا ۶۵۰ هزار تومان در بازار کرمانشاه شده است که مسوولان برای تعدیل قیمت اقدام به توزیع گوشت منجمد در بازار کرده اند.

Share/Save/Bookmark