توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 34839
يکشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۳
پولتیکو مطرح کرد؛
هشدار به ایران/ «چک سفید امضا» در کار نیست
«توافق با ایران، فقط آغاز یک بازی بلندمدت خواهد بود و بسیاری از هویج ها و چماق ها سر جای خود باقی خواهند ماند ...».
هشدار به ایران/ «چک سفید امضا» در کار نیست
به گزارش خط نیوز، نشریه آمریکایی پولتیکو (Politico) در آستانه ضرب الاجل هسته ای هشدار داده که ایران نباید توافق جامع را به منزله "چک سفید امضا" تفسیر و تلقی کند.

پولتیکو نوشت: توافق با ایران، فقط آغاز یک بازی بلندمدت خواهد بود و بسیاری از هویج ها و چماق ها سر جای خود باقی خواهند ماند.

این گزارش می افزاید: درصورت دستیابی به توافق جامع، این بسیار مهم است که به خاطر داشته باشیم، توافق تنها آغاز یک راه است؛ اجرای این توافق در سال های آینده، به سختی رسیدن به توافق است و این یکی از چالش های پیش روی ماست هرچند این چالش با تعیین مکانیسم روشنی برای اجرای توافق توسط ۱+۵ قابل حل خواهد بود.

پولتیکو با تاکید بر احتمال از سرگیری تحریم ها علیه ایران آورده که حتی پس رسیدن به توافق جامع هسته ای، موضوع پایبندی ایران به مفاد ان پی تی مطرح خواهد بود و درصورت اقدامات مشکوک ایران پس از پایان محدودیت های اعمال شده، می توان مجددا این کشور را تحریم کرد.

این نشریه آمریکایی در عین حال توافق جامع را به نفع ۱+۵ ارزیابی کره می نویسد: با توجه به اینکه فعلا گزینه کارآمد دیگری وجود ندارد، توافق جامع به نفع ۱+۵ بوده و منافع آن ها را تامین می کند. این توافق، جلوی نقض تعهدات ایران را گرفته و از درگیری نظامی نیز جلوگیری خواهد کرد.
Share/Save/Bookmark