توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 33092
چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۳
معرفی کتاب «من ازدواج نمی‌کنم» + خرید پیامکی
ماجرا از اینجا شروع می‌شود: اولین خواستگاری دنیا!/ این کتاب را به دست هر جوان دم بختی برسانید
بازنویسی حکایت‌ها و ماجراهای کهن طوری که هم از نظر موضوع و دغدغه به جامعه امروز بخورد و هم به دل مخاطبان امروزی بنشیند کاری پرسابقه است. حتی اینکه بر اساس روایتهای کوتاه ولی پرمغز داستانها و حکایتهایی جدید ساخته شوند هم چیزی است که خیلی از نویسندگان به آن پرداخته‌اند. اما اگر از میان اینهمه طبع آزمایی‌های اخیر در این حیطه بخواهیم چند تا را بعنوان بهترین آثار انتخاب کنیم، «من ازدواج نمی‌کنم» حتما یکی از آنها خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید تعارفی نبود از سر اجبار که در ابتدای هر معرفی کتابی می‌تواند بیاید. «من ازدواج نمی‌کنم» واقعا کتاب خوبی است. یعنی تقریباً همه چیزش به قاعده است. از حجم و صفحه آرایی و تصویر سازی‌هایش، تا احادیثی که انتخاب شده و قلم روان نویسنده‌اش. برای اثبات این ادعا هم همین کافی است که وقتی آن را باز کنید و یکی دو داستانش را بخوانید بعید است قبل از تمام شدن بی‌خیالش بشوید.


«من ازدواج نمی‌کنم» ۲۶ داستان دارد. کتاب با اولین خواستگاری بشر آغاز می‌شود؛ جایی که حضرت آدم ابوالبشر، حضرت حوا را از خدا خواستگاری می‌کند. بقیه داستان‌ها هم درباره ازدواج است.

«کبری التج» آنطور که در مقدمه کتاب توضیح داده است، ابتدا سراغ کتاب «تحکیم خانواده از نگاه قرآن و حدیث» رفته و چندین حدیث و روایت را انتخاب کرده است. بعد هم طوری که به اصل آنها خدشه‌ای وارد نشود با محوریت آن حدیث و روایت داستان‌های کوتاهی نوشته است و البته شماره حدیث‌ها را هم که در کتاب اصلی می‌توانید پیدایشان کنید آورده است؛ در برخی داستانها هم از بیش از یک حدیث استفاده شده. داستان‌هایی که به خیلی از موضوعات مبتلابه جوانان امروزی درباره ازدواج می‌پردازد. «جهیزیه»، «ملاک انتخاب همسر»، «اهمیت ازدواج»، «عدم تحمیل همسر به پسر یا دختر از سوی والدین» و مسائلی از این دست اموری هستند که بعید است هر پسر و دختر دم بختی با چند تا از آنها دست به گریبان نباشد.

برای مثال در داستان «پیش از خواستگاری» نماز و دعایی از امام علی(ع) نقل شده است که ایشان انجام آن را قبل از انجام خواستگاری به جوانان توصیه فرموده‌اند.


«من ازدواج نمی‌کنم» ۱۱۰ صفحه دارد که با توجه به صفحه‌بندی دلنواز و دوست داشتنی آن، خواندنش خیلی زمان نمی‌برد. این کتاب برخلاف اسمش فقط به درد آنهایی که نمی‌خواهند ازدواج کنند، نمی‌خورد. بلکه هر جوان دم بختی از خواندنش لذت و از احادیثش منفعت خواهد برد. بنابراین رساندن این کتاب به دست این گروه سنی و حتی کسانی که کم‌کم دارند به ازدواج فکر می‌کنند حتما کار ارزشمندی خواهد بود.

ناشر این کتاب انتشارات موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث است و به همین دلیل شاید پیدا کردن آن در بازار کتاب کار راحتی نباشد. اما اگر شما هم دوست دارید تا «من ازدواج نمی‌کنم» را بخوانید، می‌توانید عدد ۳۰را به شماره ۰۹۲۱۲۷۷۰۷۳۸ ارسال کنید تا این کتاب ۷هزار تومانی در تهران با فقط ۳ هزار تومان هزینه ارسال (مجموعا ۱۰ هزار تومان) برای شما ارسال شود. ارسال برای شهرستانها با دریافت هزینه پست خواهد بود. به درخواست‌هایی با تعداد بالا تخفیف تعلق خواهد گرفت.
Share/Save/Bookmark