توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 43082
يکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۳
جیب خالی بازنشستگان فرهنگی +حقوق
داغ دل بازنشستگان فرهنگی این روزها که تصویر فیش‌های نجومی در فضای مجازی و شبکه‌های مختلف به وفور منتشر شده است و اخبار آن دهان به دهان می‌گردد، تازه شده است.
جیب خالی بازنشستگان فرهنگی +حقوق
به گزارش خط نیوز به نقل از پایگاه 598، وزارت آموزش و پرورش بزرگترین وزارتخانه دولت است اما همواره فرهنگیان از وضعیت حقوق و مزایای‌شان گله‌مند بودند.
این روزها که فیش‌های نجومی در فضای مجازی و شبکه‌های مختلف به وفور منتشر شده است و اخبار آن دهان به دهان می‌گردد، داغ دل فرهنگیان به خصوص بازنشستگان فرهنگی تازه شده است.

فرهنگیان بازنشسته آنقدر از تبعیض‌ها عصبانی هستند که حتی عده‌ای از آنها چندی پیش در مقابل مجلس شورای اسلامی جمع شدند و از نمایندگان مجلس خواستند که فکری برایشان کند.

یک فرهنگی بازنشسته به خبرنگار فارس گفت: بعد از یک عمر تدریس در مدارس، اکنون حقوقی که به ما پرداخت می‌شود، آنقدر کم است که بنده مجبورم بعد از این همه سال که از بازنشستگی‌ام می‌گذرد، باز هم سخت کار کنم.

وی ادامه داد: از مسئولان می‌خواهیم کسی به فکر ما باشد؛ به فکر معلمانی که برای تربیت نسل آینده جامعه، سال‌ها پای تخته گچ خوردند.

در نامه سرگشاده‌ای که تعدادی از فرهنگیان بازنشسته امضا کرده‌اند، آمده است: احتراماً ما جمعی از بازنشستگان به نمایندگی از همه بازنشستگان سراسر کشور به استحضار می‌رسانیم، با توجه به آنکه تمام جوانی و سلامتی و شادابی خود را ذره ذره برای بارور کردن فرزندان این مرز و بوم خرج کرده‌ایم و حاصل عمرمان همراهی و حمایت از انقلاب و به دنبال آن به‌دوش کشیدن مشکلات جنگ و همه مسائل بعد از آن و پرورش مسئولان و مقامات کشور و فرهیختگان بوده و حال برایمان جسم و روحی فرسوده مانده است.

دور از انصاف است وقتی که همه چیز از ما گرفته شده است، این گونه فراموش شویم، لذا به عرض می رسانیم اگر در مقابل عروس و داماد و نوه و جامعه آبرویم را حفظ نکنید، مسلم بدانید حرمت شکنی سنت می‌شود چون امروز ما، فردای شماست.
مسئول محترم و بزرگوار و فرهیخته و تصمیم گیر لطفا به خواسته‌های صنفی و به حق بازنشستگان فرهنگی بشرح زیر تقدیم می گردد عنایت بفرمایید:

1- همسان‌سازی حقوق و مزایا و دریافتی ماهیانه با بازنشستگان سایر ادرات دولتی و ارگان های دیگر و شاغلین بر اساس مدرک تحصیلی و سوابق

2- اصلاح حکم های حقوقی طبق مواد 68 و 125 قانون مدیریت خدمات کشوری از سال 1386 و جبران دیرکرد ناشی از آن.

3- تجمیع بیمه های بازنشستگان فرهنگی در قالب بیمه کارآمد فراگیر برای درمان همه ی مشکلات دوران کهولت.

4- رساندن حداقل حقوق به بالای خط فقر.

5- واریز کلیه مطالبات سنوات گذشته بر اساس نرخ جدید.

6- رفع تبعیض در میزان حقوق بازنشستگان همتراز قدیم و جدید.

امیدوارم که مسئولان صدای ما را بشنوند و به قول هایی که دادند عمل کنند».

احمد صافی رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش در خصوص «گلایه بازنشستگان آموزش و پرورش از وضعیت حقوقی‌شان اظهار داشت: آموزش و پرورش 750 هزار بازنشسته دارد که در سراسر کشور هستند.

وی ادامه داد: 300 کانون بازنشستگی داریم که این افراد بین 5 تا 30 سال گذشته بازنشسته شده‌اند.

صافی افزود: هرچه به طرف گذشته می‌رویم فاصله حقوق بازنشستگان با بازنشستگان جدید تفاوت دارد و آنها حقوق کمی می‌گیرند.

رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش یادآور شد: مهم‌ترین مسئله‌ای که آن را حس می‌کنیم، تبعیض است و تبعیض میان حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش در سال‌های گذشته با حقوق بعضی سازمان‌ها وجود دارد.

وی تأکید کرد: نامه‌های متعددی به مقامات کشور از رئیس جمهور تا مسؤولین ذیربط ارسال کرده‌ایم و آنها احتمالاً این موضوع را حس می‌کنند؛ ضمن اینکه بهترین راه حل در این خصوص رفع تبعیض است.

صافی ادامه داد: در قانون مدیریت خدمات کشوری آمده است تا حقوق بازنشستگان بر اساس نرخ تورم باشد، اما حقوق آنها برابر با میزان تورم نیست.

رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش بیان داشت:‌ بهترین راه حل در این خصوص آن است که در بودجه سال جاری و برنامه ششم توسعه مسئله تبعیض برداشته شود و انتظار بازنشستگان آموزش و پرورش اجرای عدالت است.

وی خاطر نشان کرد:‌در تمام ارتباطاتی که با بازنشستگان آموزش و پرورش داشته‌ایم، آنها دو مطلب را مطرح می‌کنند که یکی تبعیض به لحاظ حقوق است و دیگری بیمه تکمیلی آنها است که مناسب نبوده تا در سن پیری پاسخگوی نیاز جسمی و روانی‌شان باشد.
Share/Save/Bookmark