توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 37962
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰
پاسخ ظریف به اعتراضات مردم درباره دست دادن با اوباما
وزیرخارجه در واکنش به اعتراضات داخلی به دست دادن وی با رئیس جمهور آمریکا گفت: وظیفه‌ام درمقام وزیر خارجه کشور حضور درمجامع بین المللی است.
پاسخ ظریف به اعتراضات مردم درباره دست دادن با اوباما
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، وزیر امور خارجه روز دوشنبه درآخرین ساعات حضور خود در نیویورک در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تشریح دستاوردهای سفر خود به هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: وظیفه وزیر امورخارجه حضور در مجامع بین المللی و طرح دیدگاه‌ها و مواضع است و امیدوارم این وظیفه را به نحو احسن انجام داده باشم.

ظریف درخصوص واکنش برخی جریانات داخلی نسبت به دیدار تصادفی و دست دادن او با رئیس جمهور آمریکا گفت: وظیفه ام درمقام وزیر خارجه کشور حضور درمجامع بین المللی است و این ایام بهترین فرصت را برای طرح دیدگاه های ایران در گفتگو با سران و رهبران سیاسی جهان دراختیار من گذاشته که امیدوارم از این فرصت به نحو احسن استفاده کرده باشم.

وی گفت: در این ایام علاوه بر دیدارهای متعدد با سران و نمایندگان سیاسی کشورهای مختلف از آمریکای لاتین، اروپا وکشورهای منطقه خاورمیانه، با سازندگان سیاست در آمریکا چه درحوزه افکار عمومی وچه درمجامع تحقیقاتی و مطالعاتی نیز دیدار و گفتگوهایی انجام شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه با اشاره به محورهای رایزنی ها گفت‌وگوهای خود در نیویورک گفت: همزمانی این ایام با وقوع حادثه جانگداز منا طبعا باعث شد که بخش زیادی از گفتگوها با سران ونمایندگان سیاسی جهان پیرامون همین مسئله باشد.

وی یادآور شد: این گفت‌وگوها نتایج مثبتی هم داشته و قرارشده است که اقداماتی دراین رابطه صورت بگیرد هر چند هنوز این اقدامات کافی نخواهد بود.
ظریف اجرای دقیق و مرحله به مرحله برجام را از دیگر محورهای رایزنی های خود در این سفر عنوان کرد و گفت: با آغاز اجرای قانونی این توافقنامه، طرف های غربی آمادگی کافی برای عمل کردن به وظایف خود دراین خصوص خواهند داشت.

وزیرامور خارجه افزود بحث و تبادل نظر پیرامون بحرانهای خارومیانه بخصوص یمن و سوریه از دیگر محورهای گفت و گوها با مقامات کشورهای مختلف بود.
وی ضمن ابراز تاسف از رویه برخی کشورهای همسایه که نشان داده اند به دنبال راه حل سیاسی بحرانها نیستند اظهار کرد: این کشورها تلاش می کنند تا نیات سیاسی و اهداف منطقه ای خود را به مردم یمن تحمیل کنند و با به خاک و خون کشیدن مردم این کشور بدنبال یک پیروزی هستند که ازنظر ما غیرممکن خواهد بود.

ظریف درپاسخ به این سوال که آیا دراین دیدارها موضوعات دیگری هم مورد گفتگو قرار گرفته است یا نه؟ گفت: برجام عمده موضوع مورد بحث دراین دیدارها بود.

وی همچنین گفت: در دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا نیز پیرامون مسائل و مشکلات احتمالی داخلی آمریکا در رابطه با اجرای برجام چه درسطح دولت های ایالتی وچه دولت مرکزی این کشور بحث و گفت‌وگو کرده است.
Share/Save/Bookmark