توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70712
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۴
مدیرکل صدا وسیما مرکز کرمانشاه ،سید صداقت الله موسوی
مدیرکل صدا وسیما مرکز کرمانشاه ،سید صداقت الله موسوی
به گزارش خط نیوز؛ بر اساس قانون جدید انتخابات، به صدا و سیما اجازه داده شد که برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی از ظرفیت رسانه ملی استفاده شود. سازمان صدا وسیما در زمان کوتاه برای راه اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی در سراسر کشور عزیز ایران اسلامی برنامه ریزی کرد.

در این راستا صدا و سیمای مرکز کرمانشاه با برخورداری از ۶ حوزه انتخابیه، راه‌اندازی ۶ کانال انتخاباتی را در دستور کار قرار داد که با همت مهندسان فنی و دیگر کارشناسان در حوزه‌های پیام این مهم در روزهای نخست این ماموریت تحقق پیدا کرد.

اجرای این ماموریت مستلزم فراهم کردن امکانات فنی و زیرساختی با فناوری‌های روز بود که با حمایت سازمان صدا و سیما در استان کرمانشاه اجرایی گردید و به صورت آزمایشی با پخش ۲۴ ساعته تا زمان شروع تبلیغات نامزدها برای مخاطبان هر شهرستان، برنامه هایی متناسب با زیست بوم آن حوزه پخش نمود.

کانال‌های شش‌گانه هر حوزه انتخابیه زمینه تبلیغات عادلانه را برای نامزدها فراهم کرده است و هم اکنون در راستای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مخاطبان فعالیت می کنند.

علاوه بر کانال ها تلویزیونی معاونت فضای مجازی، اقدام به راه اندازی صفحات مجازی در تلوبیون و سایت آرا برای نامزدها نمود تا محتوای تبلیغاتی خویش را برآن بستر در فضای مجازی منتشر نمایند. زیرنویس هم که کارکرد رسانه ای خود را دارد در تکمیل این فرآیند در خدمت اطلاع رسانی زمان پخش برنامه هریک از نامزدها بکار گرفته شده است.
در هفته اخیر ریاست رسانه ملی با پیشنهاد پخش مناظره ها بروی شبکه استانی موافقت کردند و به استان هایی که امکان پخش عادلانه مناظره نامزدها داشتنداجازه دادند تا برنامه مناظره‌ها از صدا وسیمای شبکه استانی پخش شود که بر این اساس شبکه زاگرس پخش مناظره ها را در جدول مربوطه قرار داده است.

بیش از ۴۰۰۰ دقیقه مناظره در قالب ۴۹ برنامه ضبط شده است که نامزدها به ۷ سوال که مبتنی بر زیست بوم استان به ویژه با تاکید بر حوزه‌های انتخابیه طراحی شده است پاسخ می دهند و برنامه ها ودیدگاه های خود را تببین می کنند

جدول پخش مناظرات در خبرگزاری و وب سایت صدا و سیما و فضای مجازی روزانه در معرض دید مخاطبان قرار خواهد گرفت که برای آگاهی بیشتر می توانند به آدرس خبرگزاری صداوسیما و صفحه اینترنتی شبکه زاگرس مراجعه نمایند.


۱۰۴ نفر نامزد انتخاباتی در استان کرمانشاه متقاضی ثبت نام در سامانه تبلیعات سازمان صدا وسیما بودند که در نهایت ۶۴ ویدئو پس از ارزیابی بر اساس ضوابط رسانه‌ای سازمان تایید شد و هم اکنون بر روی کانال‌ها در حال پخش است که متناسب با تعداد متقاضیان در هر حوزه‌
به شکل عادلانه پخش می شود

در میان این ویدیوها مناظره‌های حوزه‌ های شش‌گانه هر روز دو بار در حوزه‌های پر تعداد و در حوزه‌های با تعداد کمتر ۳ بار بازپخش می‌شود.

یاد آوری می شود از خرداد ماه امسال براساس شیوه نامه ستاد انتخابات صدا و سیما در شبکه زاگرس، ستاد انتخاباتی به صورت قرارگاهی فعال شده که در راستای تحقق چهار مولفه انتخاباتی مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت فعاليت می کند.

به منظور ارتقا ویژه برنامه های انتخاباتی،از پیش ثبت نام تاکنون بیش از ۶۰ جلسه انتخاباتی در صدا و سیمای مرکز کرمانشاه برگزار شده است

نشست های اندیشه ورزی با حضور صاحب نظران و اساتید حوزه و دانشگاه برای تقویت مشارکت و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای از اولویت های محتوایی این جلسات بوده است.
Share/Save/Bookmark