توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 64412
سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۲
اصناف آسیب‌دیده از کرونا حمایت می‌شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اصناف آسیب دیده از کرونا حمایت می شود، گفت: ۲۸ هزار و ۳۴ واحد کسب و کار در سطح استان مشمول دریافت تسهیلات ویژه کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا هستند.
اصناف آسیب‌دیده از کرونا حمایت می‌شود
هدایت حاتمی عصر دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: پس از شیوع بیماری کرونا بسیاری از مشاغل با کاهش درآمد و یا حتی تعطیلی روبه رو شدند.
وی با بیان اینکه دولت به دنبال حمایت از اصناف و مشاِغل آسیب دیده ناشی از کرونا است، گفت: براساس تصمیم دولت ۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به منظور جبران خسارت های ناشی از کرونا به واحدهای خسارت دیده از کرونا در کرمانشاه پرداخت می شود.
حاتمی عنوان کرد: تسهیلات ویژه واحدهای آسیب دیده از کرونا در ۱۴ رسته و ۵۵۰ زیر رسته اقتصادی پرداخت می شود.
وی ادامه داد: این تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد و با بازپرداخت ۲۴ ماهه و سه ماه دوره تنفس به ازای هر کارگر ۱۲ و ۱۶ میلیون تومان قابل پرداخت است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در این نشست بر اهمیت ایجاد اشتغال در استان تاکید کرد و اظهارداشت: بهترین راهکار نشاط در جامعه، ایجاد اشتغال است.
حاتمی با تاکید بر ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی بیکاران استان به منظور برنامه ریزی رونق توسعه اشتغال تصریح کرد: توجه به ایجاد اشتغال در شهرها به ویژه مناطق حاشیه‌ای مورد تاکید است.
وی با بیان اینکه کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان کرمانشاه در سال ۹۹ برنامه‌ریزی شده است، گفت: برای اینکه بتوانیم به نرخ میانگین بیکاری در کشور برسیم باید امسال و سال آینده در مجموع ۶ درصد نرخ بیکاری استان را کاهش دهیم.
نرخ بیکاری استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در پایان سال گذشته ۱۵.۷ درصد از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده است.
بنابر اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، جمعیت فعال استان ۳۹۴ هزار نفر و آمار بیکاران آن ۱۳۲ هزار نفر است. نیمی از افراد جویای کار استان‌ دانش آموخته دانشگاهی هستند.
اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.
Share/Save/Bookmark