توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 43802
پنجشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۸
در تذکر کتبی به وزیر دادگستری مطرح شد
درخواست نمایندگان برای عدم‌آزادی مهدی هاشمی/ در مقابل فشارها کوتاه نیایید + متن نامه
۸ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی به حجت‌الاسلام پورمحمدی خواستار عدم‌آزادی فرزند هاشمی‌رفسنجانی از زندان شدند.
درخواست نمایندگان برای عدم‌آزادی مهدی هاشمی/ در مقابل فشارها کوتاه نیایید + متن نامه
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم«پویا»، 8 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری به حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری خواستار عدم آزادی مهدی هاشمی رفسنجانی از محکومان امنیتی از زندان شدند.

این تذکر کتبی براساس ماده 208 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده تا به وزیر دادگستری ابلاغ شود.

متن کامل این تذکر بدین شرح است:

هیئت رئیسه محترم

خواهشمند است برابر ماده 208 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تذکر زیر را ابلاغ و خلاصه آن را در جلسه علنی مجلس قرائت فرمایید.

خلاصه تذکر:

وزیر محترم دادگستری

لازم است جنابعالی تلاش فرمایید تا جلوی فشارها به دستگاه قضایی برای آزادی محکومان دستگاه قضایی مانند محمدرضا رحیمی و مهدی هاشمی گرفته شود.

شرح تذکر:

جناب آقای پورمحمدی وزیر محترم دادگستری ، ملت ایران در دهه پیشرفت و عدالت منتظر اجرای احکامی هستند که عدالت را بیش از هر زمانی در دسترس ببینند، یکی از این احکام انقلابی زندانی شدن مهدی هاشمی رفسنجانی بوده که در کمیسیون امنیت ملی 12 عنوان اتهامی داشت که در محاکم اخیر به دو یا سه عنوان رسیدگی شد و در نهایت ایشان محکوم به حبس گردید.

جناب آقای وزیر، در همین مدت کم شاهد تلاش گسترده از وکیل و خانواده ایشان برای برداشتن حکم ایشان با استفاده از عنوان اعاده دادرسی برای زیرسؤال بردن مبانی صدور حکم فعلی می‌باشد تا این محکوم به حداقل مجازات محکوم شده از زندان آزاد شود.

جناب آقای وزیر، آیا این امکان با این ظرفیت در اختیار همه محکومین دادگاه‌های انقلاب قرار می‌گیرد؟

جناب آقای وزیر، اگر در محاکم قضایی ملت بشنود برای ابطال حکم قطعی مهدی هاشمی روزنه‌ای باز شده بدانید که همه عدالت را در پای این خانواده ذبح کردید، هیهات، هیهات.

به گزارش تسنیم، اسامی نمایندگان تذکردهنده به وزیر دادگستری بدین شرح است:

محمد دهقان

ابوالفضل ابوترابی

حسینعلی حاجی‌دلیگانی

احمد سالک

محمود شکری

هاجر چنارانی

سید محمد جواد ابطحی

محمد جواد کریمی قدوسی
Share/Save/Bookmark