توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 62333
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۶
درخواست پلیس برای تغییر ساعات کاری ادارات در دهه اول مهر
درخواست پلیس برای تغییر ساعات کاری ادارات در دهه اول مهر
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خواستار شناور شدن ساعت کاری ادارات در ۱۰ روز نخست آغاز سال تحصیلی شد.

به گزارش ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر امروز در یک نشست خبری درباره اقدامات پلیس برای بازگشایی مدارس گفت: پیش ‌بینی ما این است که امسال در آغاز مهر ماه ترافیک بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کند و در همین راستا لازم است دیگر دستگاه‌ها نیز اقداماتی را انجام دهند.

هادیانفر ادامه داد: در همین راستا از استانداران و روسای ادارات درخواست می‌کنیم که به منظور حل مشکل ترافیک در ۱۰ روز نخست آغاز سال تحصیلی جدید، ساعات آغاز کار ادارات را به مدت دو ساعت شناور کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان این که امسال از ظرفیت صدهزار پلیس یار مدرسه استفاده خواهد شد گفت: عدم همکاری با پلیس یار مدرسه در صورتی که از سوی ماموران پلیس راهور مشاهده شود ۵۰ هزار تومان جریمه و سه نمره منفی دارد.

هادیانفر با بیان این که طرح بازگشایی مدرسه طی دو فاز از ۱۵ شهریور ماه تا ۱۵ مهر ماه اجرا می‌شود افزود: این طرح در تمامی شهرها و معابر کشور اجرا خواهد شد و ۱۴ هزار و ۹۰۲ نیروی ویژه برای این طرح اختصاص داده شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به ضروت ساماندهی سرویس‌های مدارس اظهار کرد: امسال ۱۴۱۵ شرکت و ۱۱۲ هزار و ۹۲۳ وسیله نقلیه اقدام به جابجایی بیش از ۲.۵ میلیون دانش آموز در کشور خواهد کرد اما لازم است که همه دستگاه‌ها به مسئله ایمنی سرویس‌های مدارس ورود کنند. مدارس حتما باید از سرویس‌هایی استفاده کننند که دارای ایمنی کافی، معاینه فنی مستمر و کمربندی ایمنی سالم باشد و همچنین صلاحیت راننده نیز تایید شود و حتما خود راننده اقدام به جابجایی و حمل و نقل دانش آموزان کند.

وی با بیان این که بر روی بدنه خودرو نیز باید مشخصات که نشان دهنده سرویس مدرسه باشد نصب شود گفت: من قبلا هم به سازمان شهرداری‌ها تاکید کردم که باید به جای تاکسی، آژانس و ... خودروهای ویژه مدارس فعال شود و آنها اقدام به جابجایی دانش آموزان کنند اما متاسفانه در حال حاضر یک نابسامانی در این حوزه داریم و هر فرد با هر خودرو و وسیله‌ای نیز می‌تواند سرویس مدرسه شده و اقدام به جابجایی دانش آموزان کنند.

هادیانفر تصریح کرد: در همین راستا نیز طبق آمارهای ما ۵۳ درصد از سرویس مدارس خودروهای شخصی، ۱۹ درصد تاکسی و ۶ درصد ون و ۵.۴ درصد را مینی بوس تشکیل می‌دهند و مابقی نیز نامشخص است.

وی تاکید کرد: جابجایی دانش آموزان با وانت بار و عوارض آن ممنوع است و در صورت مشاهده پلیس حتما با آن برخورد خواهد کرد.

هادیانفر ابراز امیدواری کرد که پلیس راهور با کمک فرمانده انتظامی استان‌ها بتواند در فصل بازگشایی مدارس وضعیت ترافیک را مدیریت کند.
Share/Save/Bookmark