توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 51713
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۹
وزیر علوم در دیدار با هیات سوئیسی:
ایران از گسترش همکاری‌های علمی با کشور سوئیس حمایت می‌کند
ایران از گسترش همکاری‌های علمی با کشور سوئیس حمایت می‌کند
وزیر علوم با تاکید بر حمایت همه‌جانبه ایران برای توسعه همکاری‌های علمی با کشورهای خارجی بخصوص سوئیس، گفت: ظرفیت‌های بسیار بالایی برای گسترش همکاری‌های علمی و آموزشی ایران با کشورهای دیگر وجود دارد و برنامه ما این است که ارتباطات بین‌المللی خود را بیش از گذشته تقویت کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی امروز در دیدار با دکتر مورودل‌آمبروجیو دبیر هیات دولت در آموزش، تحقیقات و نوآوری کشور سوئیس که در وزارت علوم برگزار شد، از علاقه‌مندی ایران برای توسعه همکاری‌های علمی و آموزشی با کشور سوئیس تاکید کرد و گفت: ایران با 4 میلیون و 500 دانشجو، 41 پارک علم و فناوری، بر اساس شاخص‌های مهم رتبه‌بندی‌های جهان از جمله لیدن، تایمز و غیره... رتبه اول منطقه و شانزدهم جهان را در تولید علم به خود اختصاص داده است، ضمن اینکه حدود 18 دانشگاه ایران جزء دانشگاه‌های برتر دنیا به شمار می‌روند.

وی در ادامه تصریح کرد: با وجود ظرفیت‌های بالای علمی که در ایران وجود دارند، همواره از توسعه همکاری‌های علمی با کشورهای دیگر بخصوص کشور سوئیس استقبال می‌کنیم و خواستار این هستیم که این همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف آموزش،‌ فناوری و تحقیقات توسعه یابد.

وزیر علوم همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایران همکاری‌های گسترده‌ای با بسیاری از کشورهای آسیایی،‌ اروپایی،‌ عربی و آفریقایی دارد، ضمن اینکه این همکاری‌های علمی با اتحادیه اروپا بر اساس برنامه افق 2030 بسیار محکم و رو به رشد پیش می‌رود.

دکتر غلامی خاطرنشان کرد: سیاست‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم ایران بیشتر متمرکز به فعالیت‌های مشترک علمی نظیر برگزاری دوره‌های آموزش عالی مشترک در مقاطع تحصیلات تکمیلی، برگزاری پروژه‌های مشترک تحقیقاتی، برگزاری سمینارها و کارگروه‌های مشترک، تبادل استاد، محقق و دانشجو بین ایران و طرف‌های خارجی است.

به گفته وی اگرچه وزارت علوم ایران سیاست‌های کلی فعالیت‌های علمی بین‌المللی را ترسیم می‌کند، اما دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی در ایران نیز در انجام فعالیت‌های علمی و بین‌المللی خود استقلال عمل دارند.

دکتر غلامی در ادامه یادآور شد: ایران به وجود دانشمندان و نخبگان علمی در خارج از کشور افتخار می‌کند و این افراد آماده استعدادهای ایرانی در کشورهای دیگر هستند، به طوری که این افراد در اروپا و آمریکا از نظر استعداد و دانش علمی زبانزد هستند. امیدوار هستم برگزاری این نشست‌ها منجر به ایجاد یکسری تفاهمات برنامه‌های علمی و اجرایی شود که در نهایت همکاری‌های فی مابین را توسعه و تقویت کند.

به گزارش ایسنا در پایان این نشست دکتر غلامی و مورودل‌آمبروجیو دبیر هیات دولت در آموزش، تحقیقات و نوآوری کشور سوئیس که روسای برخی دانشگاه‌های بزرگ نظیر دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه شریف و هیاتی از نخبگان و مسئولان علمی کشور سوئیس حضور داشتند، تفاهم‌نامه‌ای به منظور تقویت همکاری‌های دو جانبه علمی و آموزشی بین دو کشور امضا شد.
Share/Save/Bookmark