توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 39573
يکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۲
رسانه‌های اجاره‌ای برای آرایش بدعهدی‌غرب‌و‌آژانس به‌خط شدند
در حالی که دکتر عراقچی معاون وزیر خارجه و مسئول اجرای برجام تصریح کرده «اگر پرونده پی‌ام‌دی بسته نشود اجرای برجام را متوقف می‌کنیم»، روزنامه اجاره‌ای آفتاب یزد در تیتر اول خود نوشت «گزارش آمانو منفی هم باشد، دولت با تندروها همگام نمی‌شود»! این روزنامه مدعی شد «اظهارات عراقچی بیشتر یک تهدید سیاسی است»! جالب اینکه سردبیر روزنامه مذکور پس از ایفای نقش در فتنه 88 و قهر کروبی، از کشور گریخت و هم اکنون به عنوان عضو دون‌پایه با صدای آمریکا همکاری می‌کند.
رسانه‌های اجاره‌ای برای آرایش بدعهدی‌غرب‌و‌آژانس به‌خط شدند
به گزارش خط نیوز، نشریات اجاره‌ای جریان نفوذ، توجیه پیشاپیش گزارش منفی آژانس درباره ایران و ماجرای پی‌ام‌دی را استارت زدند.
آژانس ۱۲ سال است که پس از هر دوره همکاری ایران و انجام بازرسی‌ها در گزارش دو پهلو می‌گوید در بازرسی انجام گرفته انحرافی مشاهده نشده اما آژانس در موقعیتی نیست که بگوید ایران فعالیت منحرف نشده‌ای ندارد! براساس توافق ایران با آژانس و ۵+۱ قرار بوده پرونده موسوم به PMD (مطالعات ادعایی نظامی) تا قبل از روز اجرای برجام بسته شود اما اکنون آمانو ادعا می‌کند قادر نیست این پرونده را ببندد و احتمالاً گزارش جدید نه سیاه و نه سفید خواهد بود؛ یا به عبارتی پرونده به مثابه استخوان لای زخم مفتوح خواهد ماند. مفهوم این اتفاق نیز آن است که غرب هرگاه بخواهد با همین بهانه می‌تواند تعلیق تحریم‌ها را متوقف کند.

در حالی که دکتر عراقچی معاون وزیر خارجه و مسئول اجرای برجام تصریح کرده «اگر پرونده پی‌ام‌دی بسته نشود اجرای برجام را متوقف می‌کنیم»، روزنامه اجاره‌ای آفتاب یزد در تیتر اول خود نوشت «گزارش آمانو منفی هم باشد، دولت با تندروها همگام نمی‌شود»! این روزنامه مدعی شد «اظهارات عراقچی بیشتر یک تهدید سیاسی است»! جالب اینکه سردبیر روزنامه مذکور پس از ایفای نقش در فتنه ۸۸ و قهر کروبی، از کشور گریخت و هم اکنون به عنوان عضو دون‌پایه با صدای آمریکا همکاری می‌کند.

از سوی دیگر روزنامه «بهار» با اولی هاینونن معاون سابق مدیر کل آژانس و مرتبط با سازمان سیا مصاحبه کرد و در تیتر اصلی صفحه اول خود از قول وی مدعی شد «پی‌ام‌دی مانع لغو تحریم‌ها نیست». این روزنامه در سرمقاله خود برخلاف تیتر مذکور که در صدد توجیه گزارش منفی آژانس است، مدعی شده که ماجرای پی‌ام‌دی بازی سیاسی است و در تیر ماه که توافق برجام اعلام شد، بسته شد!

این روزنامه اجاره‌ای همان نشریه‌ای است که پیش از این چند بار- از جمله به خاطر انکار ولایت امیر مؤمنان علی علیه‌السلام- توقیف شده است.
برخلاف ادعای روزنامه بهار اولاً پرونده پی‌ام‌دی بسته نشده- که اگر بسته شده بود نیازی به توجیه باز بودن پرونده از زبان هاینونن نبود- و ثانیاً بازماندن پرونده به معنای معامله‌ای نابرابر با غرب است به این معنا که ایران نقداً ۱۴هزار سانتریفیوژ از مجموع ۱۹ هزار دستگاه‌ها را از دور خارج می‌کند، ۱۰ هزار تن ذخایر اورانیوم غنی شده را به خارج می‌فرستد و رآکتور آب سنگین اراک را تغییر ماهیت می‌دهد اما در مقابل پرونده بهانه‌جویی غرب و آژانس بی هیچ مستندی گشوده می‌ماند؛ و چون گزارش‌های آژانس لازمه تعلیق یا بازگشت تحریم‌هاست بنابراین کشور ما تبدیل به طرف بازنده و در معرض تهدید این معامله نامتوازن می‌شود.

رهبر معظم انقلاب بسته شدن پی‌ام‌دی را شرط مبادله ذخایر اورانیوم و باز طراحی رآکتور آب سنگین اراک اعلام کرده‌اند.
منبع:کیهان
Share/Save/Bookmark