توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 65097
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۱
سازمان بازرسی موضوع مسمومیت جمعی اهالی «شیخ‌صله» را بررسی می‌کند
استاندار کرمانشاه گفت: سازمان بازرسی استان ماموریت دارد تا ضمن آسیب‌شناسی دقیق مسمومیت جمعی اهالی روستای شیخ‌صله، مقصران و خاطیان احتمالی را اعلام کند تا با برخورد مناسب شاهد تکرار چنین موضوعات نباشیم.
سازمان بازرسی موضوع مسمومیت جمعی اهالی «شیخ‌صله» را بررسی می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دوشنبه هفته گذشته، هفدهم شهریورماه مسمومیت اهالی شیخ‌صله شهرستان ثلاث باباجانی ابتدا با 70 نفر آغاز و پس از سه روز به 320 نفر افزایش یافت.

در همین راستا جلسه‌ای با حضور معاون راهبری و نظارت بهره‌برداری شرکت آبفا کشور، استاندار کرمانشاه، مدیرکل بازرسی استان، مدیرعامل آب منطقه‌ای، مدیر کل بحران و مدیران شبکه بهداشت و درمان و آب و فاضلاب استان و شورای روستای شیخ‌صله برگزار شد.

استاندار کرمانشاه در جمع اصحاب رسانه در خصوص برگزاری این جلسه، اظهار داشت: در پی مسمومیت جمعی اهالی روستای مرزی شیخ‌صله از وزیر و مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب تقاضا شد همکاران خود را برای آسیب‌شناسی به منطقه اعزام کنند.

هوشنگ بازوند ادامه داد: بازدیدها توسط این دوستان انجام شده، دانشگاه علوم پزشکی هم به صورت مکتوب گزارش‌های خود را ارائه داده است.

استاندار کرمانشاه گفت: سازمان بازرسی استان ماموریت دارد مستندات را بگیرد تا ضمن آسیب‌شناسی دقیق موضوع مقصران و خاطیان احتمالی را اعلام کند تا با برخورد مناسب شاهد تکرار چنین موضوعات نباشیم.

وی ضمن عذرخواهی از اهالی روستای شیخ‌صله، گفت: خوشبختانه در این حادثه مشکل حادی برای کسی پیش نیامد، البته اقدامات خوبی پس از رخ دادن این مسمومیت‌ها توسط فرماندار، مدیر کل بحران استانداری و مشارکت مطلوب مردم صورت گرفت.

بازوند ادامه داد: هدف از برگزاری این جلسه رفع تمام مشکلات احتمالی است که سبب بروز چنین اتفاقاتی شده و براین اساس دستگاه‌های متولی باید با تمام توان سریعا باید نسبت به بررسی ابعاد مختلف در جهت موضوع بپردازند.

فرماندار ثلاث باباجانی نیز، اظهار داشت: تلاش‌های برای اصلاح و بهینه‌سازی آب شرب روستای شیخ‌صله صورت گرفته است تا آب شرب سالم در دسترس اهالی منطقه قرار گیرد.

یدالله شکری ادامه داد: از ساعت اولیه که این اتفاق افتاد، آب آشامیدنی مخزنی این روستا را قطع کردیم و از طریق بطری آب معدنی و تانکرهای آبرسان آب مورد نیاز آن‌ها را تامین کردیم.

وی تصریح کرد: شست‌و‌شو مخازن و کلرزنی انجام شده، سرچشمه مخزن آب نیز کلرزنی شده و آب رهاسازی شده است.

شکری خاطرنشان کرد: طی ماه‌های آینده اقدامات لازم را برای چاه‌های آب و فاضلاب آن‌ها نیز انجام می‌دهیم تا مردم برای همیشه با اطمینان کامل آب سالم مصرف کنند.
Share/Save/Bookmark