توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 62937
شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۷
یک حفار غیرمجاز در کرمانشاه دستگیر شد
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کرمانشاه، از دستگیری یک حفار غیرمجاز که در انبار خود در حوزه مرکزی کرمانشاه شروع به حفاری کرده بود، توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی خبر داد.
یک حفار غیرمجاز در کرمانشاه دستگیر شد
سرهنگ ابوالقاسم ایمان پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: پس از دریافت گزارشی درباره‌ حفاری در انبار خانه ای در حوزه مرکزی کرمانشاه با بررسی‌های اطلاعاتی پرسنل یگان حفاظت و تایید صحت گزارش، بادریافت حکم قضایی تیم عملیات یگان حفاظت پس از ورود به خانه این فرد را دستگیر کردند.
او اضافه کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان تحویل داده شد.
ایمان پور تصریح کرد: از این شخص که در حال انجام عملیات حفاری غیرمجاز بود، ابزار و آلات حفاری کشف و ضبط شد که در پرونده قضایی متهم نیز درج شده است.
فرمانده یگان حفاطت میراث فرهنگی استان کرمانشاه در ادامه از برنامه ریزی برای هم افزایی بیشتر با انجمن های میراث فرهنگی و میراث بانان خبر داد و افزود: تلاش می کنم در جهت مقابله با حفاری های غیرمجاز از دوستداران میراث کمک بگیرم.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۴ شهر دارد.
Share/Save/Bookmark