توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 64467
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۹
۲۸۰ کارگر بیکار شده جوانرودی در انتظار دریافت بیمه بیکاری
با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز تولیدی و خدماتی، ۲۸۰ کارگر بیمه شده تامین اجتماعی در شهرستان جوانرود کار خود را از دست داده‌اند و اکنون خواستار بازگشایی واحدها و بازگشت به سر کار و یا برقراری بیمه بیکاری هستند.
۲۸۰ کارگر بیکار شده جوانرودی در انتظار دریافت بیمه بیکاری
برخی از این کارگران سابقه چندین ساله دارند و بیمه شده تامین اجتماعی نیز هستند و اکنون به دلیل شرایط سخت اقتصادی و نبود کار و درآمد، بیمه بیکاری را یکی از راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی خود در این مقطع می دانند.

«کیهان تیموری» یکی از کارگران بیکار شده می‌گوید: مدت پنج سال در چاپخانه مشغول کار بودم و در این مدت هم بیمه پرداخت کرده ام و اکنون بیکار شده و شغل و درآمدی ندارم.

وی افزود: هر چه از طریق اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی پیگیر برقراری بیمه بیکاری می‌شوم نتیجه‌ای حاصل نشده است.

یکی دیگر از شهروندان جوانرودی که در حرفه آرایشگری فعالیت داشته است، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا از اسفند سال گذشته بیکار شدم و شغلم را از دست داده ام.

«شهین علیزاده» با بیان اینکه ماهیانه بابت بیمه تامین اجتماعی ۶۰۰ هزار تومان از حقوقم کسر می‌شود، گفت: برقراری بیمه بیکاری یکی از حقوق اولیه هر بیمه شده بعد از بیکاری است.

یکی دیگر از شهروندانی که کارش را از دست داده است می گوید: در مرغداری مشغول کار بودم که بیکار شدم و اکنون شغل و منبع درآمدی ندارم.

«ناصر یوسفی» افزود: هشت سال سابقه بیمه دارم و در این ایام برای برقراری بیمه بیکاری هرچه تلاش می کنم نتیجه ای نگرفتم و از مسوولان تقاضا دارم مشکلات کارگران بیکار شده را پیگیری کنند.

فرماندار جوانرود نیز با تاکید بر حل مشکلات کارگران بیکار شده گفت: توجه به قشر زحمتکش کارگاری امری ضروری است.

«رستگار یوسفی» افزود: مشکل بیمه بیکاری کارگران بیکار شده ناشی از بیماری کرونا و غیر کرونا را پیگیری و تمام تلاش خود را برای حل مشکلات آنان به کار خواهیم گرفت.

۱۶۳ نفر در جوانرود بیمه بیکاری می‌گیرند

رییس اداره تامین اجتماعی جوانرود نیز گفت: در خصوص پرداخت بیمه بیکاری به افراد واجد شرایط که در فاصله زمانی اول اسفند ۹۸ تا ۳۱ اردیبهشت ۹۹ براثر شیوع بیماری کرونا یا غیرکرونا بیکارشده اند از طریق سازمان مرکزی و اداره کل تامین اجتماعی در حال پیگیری است و به محض حصول نتیجه مراتب به اطلاع مخاطبین خواهد رسید.

«ابراهیم ولیان» با بیان اینکه ۹ هزار و ۱۹۳ کارگر در شهرستان جوانرود زیرپوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند، افزود: اکنون یک هزار و ۲۴۷ نفر مستمری بگیر و ۱۶۳ نفر هم مقرری بگیری بیمه بیکاری هستند.

«شریف صوفی» مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جوانرود نیز گفت: تاکنون بیش از ۲۸۰ کارگر بیکار شده در این شهرستان از کار در سامانه «کارا» برای برقراری بیمه بیکاری ثبت نام شده اند.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با اشاره به اینکه هفت هزار و ۷۵۹ کرمانشاهی مشمول دریافت بیمه بیکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا شناخته شدند، گفت: در استان کرمانشاه پس از شیوع ویروس کرونا حدود ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر برای دریافت بیمه بیکاری در سامانه ثبت نام کردند که از این تعداد هفت هزار و ۷۵۹ نفر مشمول دریافت این بیمه شناخته شدند.

به گفته حسن عزیزی، از این‌ تعداد، بیشترین متقاضی با بیش از هشت هزار درخواست مربوط به شهرستان کرمانشاه است.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد تا روز ۱۴ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۴۸ مورد بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۳۷ هزار و ۸۷۸ نفر رسید.

دکتر سیماسادات لاری، افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۴۰۸ نفر رسید.

او گفت: استان‌های خوزستان، آذربایجان های غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.
Share/Save/Bookmark