توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 28647
سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۲
ظریف: به حل به موقع پرونده هسته‌ای خوش بین شدم
ظریف: به حل به موقع پرونده هسته‌ای خوش بین شدم
وزیر خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه بلژیک گفت: من پس از گفت‌وگوهایی که با خانم اشتون داشتم، کاملا خوش بین شده‌ام که ما می توانیم به واقع، این موضوع را «به موقع» حل کنیم.

به گزارش خط نیوز , محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دوشنبه شب، پس از دیدار با مقامات اتحادیه اروپا در بروکسل، پایتخت بلژیک و در نشست مشترک خبری با دیدیه ریندرز، وزیر امور خارجه این کشور گفت: همه کشورهای منطقه برای مقابله با گروهک تروریستی داعش باید همکاری کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما امروز گفت‌وگوهای خوبی با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا داشتیم.

وی افزود: البته اشکالاتی در روند پیشرفت وجود دارد. رفتاری که برخی کشورها از جمله آمریکا با اعمال تحریم های تازه نشان داده اند، بی شک نشانه کمتر مثبتی برای پیشرفت بود. با این حال ما به پیشرفت پایبند هستیم.

ظریف گفت: من پس از گفت‌وگوهایی که با خانم اشتون داشتم، کاملا خوش بین شده‌ام که ما می توانیم به واقع، این موضوع را «به موقع» حل کنیم.

وی تصریح کرد: این امر، به عزم سیاسی نیاز دارد. به آگاهی کامل از ضرورت رسیدگی همه جانبه به این موضوع ها، صرف نظر از نیازهای صرفِ داخلی، نیاز دارد.

ظریف تاکید کرد: نیاز داریم همه کشورهای منطقه در کنار هم قرار گیرند تا ابهام ها در خصوص دستیابی به نتایج کوتاه مدت در قبال حضور تروریست ها (در عراق) و با نگاهی بلندمدت، با توجه به منافعشان در زمینه مقابله با این سازمان های تروریستی برطرف گردد. همچنین در تامین کمک برای سیاستمداران عراقی و تشکیلات سیاسی برای سرعت دادن به روند تشکیل دولتی فراگیر که نماینده همه مردم عراق باشد، به همکاری نیاز داریم.
Share/Save/Bookmark