توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 36594
پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۸
جدال شاگردان کواچ با حریفی که به هیچ تیمی «نه» نگفته است
آخرین حریف تیم ملی والیبال ایران در مرحله بین قاره‌ای لیگ جهانی والیبال، تیمی است که در ۱۰ بازی گذشته به هیچ حریفی «نه» نگفته است.
جدال شاگردان کواچ با حریفی که به هیچ تیمی «نه» نگفته است
به گزارش خط نیوز، تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدارهای مرحله بین قاره‌ای لیگ جهانی والیبال در حالی میزبان روسیه است که با شکست هفته گذشته مقابل تیم ملی لهستان، کارش برای صعود به جمع ۶ تیم نهایی خیلی سخت شد.

با توجه به اینکه آمریکا در این گروه با ۸ پیروزی صدرنشین است، صعود این تیم به مرحله نهایی قطعی شده و حتی در صورت قبول ۲ شکست مقابل لهستان در هفته آخر به عنوان تیم دوم به جمع ۶ تیم نهایی اضافه می‌شود، البته بعید نیست که آمریکایی‌ها برای دفاع از عنوان قهرمانی خود به برخی بازیکنان اصلی خود مقابل لهستان استراحت بدهند تا برای بازی در مرحله نهایی آماده باشند.

در این بین جدال برای حضور در مرحله نهایی مسابقات در برزیل بین دو تیم ایران و لهستان خواهد بود. شاگردان لهستانی استفان آنتیگا منتظر تنها یک پیروزی مقابل آمریکا هستند تا بلیت ریو را بخرند. در این حال تیم ملی ایران باید هر ۲ بازی خود را مقابل روسیه، همان طور که در کازان برد با پیروزی پشت سر بگذارد تا حداقل سهم خودش در تلاش برای صعود ادا کرده باشد.

آخرین حریف ایران در مرحله بین قاره‌ای لیگ جهانی والیبال، قهرمان المپیک و تیمی است که در هر تورنمنتی که در تاریخ والیبال برگزارشده به مدال رسیده و به نوعی کلکسیون افتخارات والیبال در جهان به حساب می‌آید. در این تیم از سرگئی تتیوخین ۳۹ ساله با ۴۲۶ بازی ملی تا ایلیا ولاسوف ۱۹ ساله و رومن مارتینیوک بدون بازی ملی حضور دارند. ترکیب جوانان با تجربه‌های روسیه در لیگ جهانی ۲۰۱۵ اصلاً جواب نداده و این تیم به هیچ حریفی «نه» نگفته است. شاهد این موضوع ۱۰ شکست متوالی روس‌ها در خانه و خارج از خانه است.

بازیکنان روسیه که اولین حضور خود در تهران تجربه می‌کنند مقابل تماشاگران پرشور حاضر در سالن آزادی، کار سختی پیش رو دارند و شاگردان اسلوبودان کواچ باید از این امتیاز استثنایی خود استفاده کنند، ضمن اینکه دریافت اول مناسب و کم اشتباه بازی کردن، رمز ساده پیروزی احتمالی در این بازی خانگی خواهد بود.

در بهترین حالت ممکن، تیم ملی ایران باید هر ۲ بازی خانگی خود را مقابل روسیه بحران‌زده و بدون پیروزی با موفقیت و با ۶ امتیاز کامل به پایان ببرد و منتظر ۲ پیروزی ۶ امتیازی آمریکا در شهر «کراکوف» مقابل لهستان باشد، البته اگر ایران هر ۲ بازی خود را ببرد و لهستان از ۲ بازی خود ۵ امتیاز بگیرد، تعداد پیروزی‌ها و امتیازات دو تیم مساوی شده و کار به ست شماری می‌کشد.
تسنیم
Share/Save/Bookmark