توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 57834
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۸
کمبود سیب در شهر تولیدکننده اش
کمبود سیب در شهر تولیدکننده اش
رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرداری ارومیه گفت: ارومیه تولید کننده اول سیب در کشور بوده اما امسال به وارد کننده سیب تبدیل شده است.

قاسم عزتی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهارکرد: به دلیل اینکه بیشتر سیب های تولید استان در سردخانه‌ها انبار شده یا به تهران صادر شده است، متاسفانه در داخل استان با کمبود سیب مواجه هستیم و برای تامین سیب مورد نیاز استان مجبور به واردات سیب از شهرهای مراغه و مشگین شهر شدیم.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرداری ارومیه گفت:‌ هرکیلو سیب ارومیه درمیدان میوه و تره بار بین در حال حاضر با قیمت4500 تا 7000 تومان و سیب مراغه نیز با قیمت کیلویی ١٠ هزار تومان بفروش می رسد.

وی با اشاره به افزایش قیمت عرضه مرکبات از کیلوی 1500 تومان به 5000 تومان گفت: ورود بخش دولتی به تنظیم بازار عامل اصلی افزایش صد در صدی قیمت عرضه مرکبات است.

وی افزود: در طرح تنظیم بازار تهران، پرتقال، خیار، کیوی و سیب وجود دارد ولی در طرح تنظیم بازار استان ها فقط پرتقال و سیب وجود دارد که اصلا از لحاظ کیفیت قابل مقایسه نیست.

عزتی ادامه داد: هماهنگ نبودن تعاونی های روستایی با کشاورزان از دیگر عوامل افزایش قیمت ها در حوزه مرکبات است.

وی با اشاره به اینکه هیچ گونه کمبودی در عرضه پیاز نداریم، گفت: از طی دو هفته گذشته صادرات پیاز به کشور ترکیه آزاد شده است که به این علت افزایش قیمت داریم اما با گرم شدن هوای استان و ورود پیازه تازه به بازار و تخلیه انبارها قیمت سیر نزولی پیدا خواهد کرد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرداری ارومیه با اشاره به قیمت سایر صیفی جات ادامه داد:هم اکنون هرکیلو سیب زمینی درمیدان میوه و تره بار 1500 تا 1700تومان است و پیاز نیز کیلویی 3500 تومان است.

عزتی ادامه داد: هیچ گونه کمبودی درعرضه سبزیجات و صیفی جات در ارومیه وجود ندارد و بارندگی، کاهش دمای هوا و وجود دلال در بازار فروش، علت اصلی افزایش قیمت سبزی در روزهای گذشته بود. درحال حاضر قیمت هرکیلو سبزی درمیدان میوه و تره بار بین 4500 تا 7000 تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرداری ارومیه گفت: قیمت هر کیلو پرتقال بین 3500 تومان تا 5000 تومان است. همچنین قیمت کیوی 6500 تومان است.

وی اضافه کرد: قیمت هر کیلو لیمو شیرین شمال 1500 تومان، جیرفت 3500 تومان، جهرم 2000 تومان است که محصول این سه استان رو با هم ترکیب می کنند به قیمت 5000 تومان می‌دهند.
Share/Save/Bookmark