توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70901
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۴
دادستان: ۷۲۹ نفر به دلیل تخریب منابع طبیعی در کرمانشاه محکوم شدند
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از تشکیل یک هزار و ۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز زمین‌های ملی و تخریب منابع طبیعی در دستگاه قضایی طی سال گذشته خبر داد و گفت: با رسیدگی به این پرونده‌ها ۷۲۹ نفر محکوم شدند.
دادستان: ۷۲۹ نفر به دلیل تخریب منابع طبیعی در کرمانشاه محکوم شدند
به گزارش خط نیوز به نقل از از روابط عمومی دادستانی کرمانشاه؛ حمیدرضا کریمی روز شنبه با بیان اینکه مرتکبین این جرائم علاوه بر رفع تصرف و اعاده زمین‌های تصرفی، به حبس یا مجازات‌های جایگزین حبس محکوم شدند، افزود: در این مدت ۳۵۷ هکتار از اراضی ملی که به صورت غیرمجاز تصرف شده بود به وضع سابق اعاده شد و ۸۵۹ فقره ساخت و ساز غیر مجاز در این زمین‌ها نیز قلع و قمع گردید.

وی در ادامه به آمار برخورد با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در استان در سال گذشته نیز اشاره‌ای کرد و گفت: در این سال در مجموع یک هزار و ۲۱۹ فقره تغییر کاربری اراضی کشاورزی شناسایی و ۵۲۷ فقره پرونده در این راستا در دستگاه قضایی تشکیل شد که به دنبال رسیدگی به این پرونده ها، ۳۵ هکتار از اراضی تغییرکاربری داده شده به وضع سابق بازگشتند.

کریمی همچنین از تشکیل ۹۹ پرونده مربوط به جرایم محیط زیستی در دستگاه قضایی استان هم در این مدت خبر داد و گفت: در سال گذشته ۲.۵ هکتار از زمین های ساحلی و در حاشیه رودخانه های استان که مورد تصرف واقع شده بود رفع تصرف شد و همچنین ۳۹۶ حلقه چاه غیرمجاز نیز در این مدت مسدود گردید.
Share/Save/Bookmark