توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63341
سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۴
رئیس فراکسیون پاسخگوی مجلس:
صداقت در رفتار و گفتار مسئولان حلال مشکلات است
صداقت در رفتار و گفتار مسئولان حلال مشکلات است
رئیس فراکسیون پاسخگوی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که سقوط هواپیمای اوکراینی خطایی بود که نباید رخ می‌داد و ضرورت دارد با بررسی جزییات این حادثه با خاطیان برخورد شده و از تکرار آن جلوگیری شود.

علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر ضرورت شفاف سازی و برخورد با خاطیان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی بیان کرد:‌ بنده به عنوان یکی از مسئولان نظام اسلامی از مردم عذرخواهی می‌کنم. ملت بزرگ در این ایام پشت نظام را خالی نکردند و در تشییع پیکر حاج قاسم با حضور میلیونی خود حماسه آفریدند ولی حوادث تلخ کشته شدن تعدادی از هموطنان کرمانی و سقوط هواپیمای اوکرانی باعث شد کام ملت تلخ شود.

وی در ادامه اظهار کرد:‌ به دنبال پاسخ کوبنده سپاه و نیروهای مسلح به آمریکا بخش پدافند کشور در حالت آماده باش کامل بود تا به هر گونه حرکتی از سوی آمریکایی‌ها پاسخ دهد که یک خطا باعث جان باختن تعدادی از هموطنان عزیزمان شد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس تصریح کرد: جزییات این حادثه باید در همان ساعات اولیه شفاف به مردم توضیح داده می‌شد و بابت این خطا از ملت عذرخواهی می شد. کتمان کردن حقیقت از مردم راه درستی نبود. بنده از سردار حاجی زاده تشکر می‌کنم که با صداقت ایستادند و واقعیت را با مردم در میان گذاشتند و خطا را پذیرفتند.

این عضو فراکسیون امید در ادامه بیان کرد:‌ متاسفانه سازمان هواپیمایی کشور واقعیت را کتمان کرد و ما از این باب گلایه مند هستیم. خطایی رخ داد که نباید به وقوع می‌پیوست اما خطای بزرگتر راست نگفتن به مردم بود. اگر دوستان اطلاع نداشتند نباید اظهار نظری می‌کردند.

این عضو کمیسیون انرژی افزود:‌ مسئولان باید با مردم شفاف باشند چرا که مردم بزرگترین سرمایه‌ نظام هستند. اگر هماهنگی بین نیروهای مسلح و سازمان هواپیمایی کشوری دقیق‌تر بود قطعا این خطا رخ نمی‌داد باید با بررسی دقیق جزییات این حادثه خطا کار مشخص شود.

بختیار در ادامه با تاکید بر این که صداقت در رفتار و گفتار مسئولان حلال مشکلات است، گفت: در همه جای دنیا اگر خطایی رخ دهد که جان و سلامت مردم را تحت الشعاع قرار می‌دهد مسئول مربوطه شخصا استعفا کرده و این التیامی برای جامعه و خانواده‌های داغدار است. در کشور ما نیز مسئولانی که با سوء مدیریت باعث رقم خوردن این حادثه ناگوار شدند، بهتر است استعفا دهند.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark