توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 51731
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۶
عبدالرضا مصري نماينده مجلس شوراي اسلامي
در حق مديران استان ظلم کرده ايم؟!
مصري را سالهاست به تقوي سياسي مي شناسيم عبدالرضا مصري را نماينده اي از بطن مردم بايد دانست كه بدون اتكا به باندهاي قدرت و ثروت و يا بافت هاي قومي بالاترين رأي را در كرمانشاه كسب نمود، مصري كه سه دوره نمايندگي ، وزارت و سفارت را در كارنامه خود دارد يكي از خادمين است كه خدمت را در نهاد مقدس امداد به خوبي ايفا نمود، ولي هيچ گاه به آراي آنان چشم ندوخت از مواردي كه رقبا و يا برخي منتقدين بر وي ناروا روا مي دارند، آراي محرومين است با محاسبه تعداد افراد تحت پوشش كل آراي محرومين تحت پوشش حتي اگر يك پارچه هم به ايشان رأي داده باشند حدود يك دهم آراي آقاي مصري را تشكيل مي دهد كه اين هم حقيقت ندارد و اين امر کاملاً محال است مصري با محرومين و اقشار مختلف رابطه اي خاص دارد. اعتقادات او هم همين را مي گويد ضمن اين كه وي در تمامي اقشار مردم استان نفوذ و داراي سوابق نيك است . از سوي ديگر مصري پايگاه حزبي و گروهي خاصي ندارد نه وابستگي به اصولگرايان و نه دلبستگي به ساير جريان ها ولي او را به واسطه سكنات سياسي اش نزديك به انديشه آرماني و خدمتگزاري انقلاب اسلامي مي دانند. مصري از جمله نمايندگاني است كه در انتصاب ها دخالت ندارد. ولي از مديران خادم به خوبي دفاع مي كند، ايشان كه وزير( رفاه ) احمدي نژاد بوده از جمله هشت وزير و وزير پيشتازي بود كه با رويه رئيس دولت و خانه نشيني ايشان معترض شد و رئيس خمشگين دولت او را از وزارت به سفارت منتقل نمود، به هر حال آقاي مصري را از نمايندگاني مي دانيم كه بر مولفه ي ( ملي) مي تواند تأثيرگذار باشد و از ( شخصيت ملي) اين استان است که مي توان براي حل مشكلات استان از نکته نظرات وي بهره برد. در نشستي بلند، سخنان او را شنيديم و بخشي از آن در اين قسمت تقديم مي شود.
در حق مديران استان ظلم کرده ايم؟!
سياست هاي ارزي کشور در حالي که دلار به مرز 7 هزار تومان رسيده چگونه ارزيابي مي کنيد؟
عبدالرضا مصري در گفت‌و‌گو با خبرنگار ابوذر و خط نيوز، با اشاره به اينکه عوامل بسياري در افزايش قيمت ارز مؤثر بوده است اظهار داشت: مهمترين اين دلايل وجود نقدينگي بالا در جامعه و عدم وجود سياست‌هاي مشوق اقتصادي براي سرمايه‌گذاري است. وي عنوان کرد: به طور طبيعي زماني سود بانکي از طرف دولت کاهش يافت جامعه پس‌انداز خود را به سمت و سوي ساير بازارها همچون بازار سکه و ارز هدايت کرد و در ابتدا نيز به نظر نمي‌رسيد به اين ميزان بالا از بازار ارز استقبال شود.
مصري با اشاره به اينکه جنگ رواني آمريکايي‌ها نيز به آلوده کردن اين بازار و غيرواقعي بودن آن کمک کردند و اثرات رواني بسياري داشت گفت: در ايران برعکس تمام دنيا زماني که قيمت‌ها افزايش مي‌يابد همه تمايل به خريد دارند و زماني که کاهش مي‌يابد همه براي فروش هجوم مي‌برند.
نماينده مردم کرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي گفت: اينکه دولت تصميم گرفت قيمت ارز را روي 4200 تومان
تثبيت کند تصميم بسيار مناسبي بود اما اين تصميم براساس سياست عرضه بود و بايد تقاضا نيز مورد توجه قرار گيرد.
وي افزود: بازار از نظر افرادي که نياز ارزي واقعي دارند در حال ثبات يافتن است به اين معنا که اکنون ثبت سفارش به طور تقريبي بسيار بهتر از گذشته انجام مي‌شود و افرادي که قصد صادرات دارند بين هفت تا 10 روز براي آن‌ها ثبت سفارش مي‌شود.
مصري بيان کرد: بانک مرکزي ارز لازم را تخصيص مي‌دهد اما برخي از دريافت‌هاي پراکنده داخل جامعه همچون ارز موردنياز مسافران ميزاني که از طرف بانک تعيين شده پاسخگوي نياز آن‌ها نيست و فرد مجبور است مابه‌تفاوت را از بازار تهيه کند و از طرفي با غيرفعال شدن صرافي‌ها اين خريد و فروش به ترک موتورسيکلت انتقال پيدا کرده است.
وي افزود: اين بازار بسيار مخرب است زيرا يک فروشنده با يک خريدار مواجه مي‌شود اما در گذشته که صرافي‌ها فعال بودند يک خريدار به 100 فروشنده مراجعه مي‌کرد و همه چيز شفاف و روشن بود و خريدار با مقايسه قيمت دلار و يورو در صرافي‌هاي مختلف يکي را انتخاب مي‌کرد.
نماينده مردم کرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي گفت: اکنون خريدار بايد ارز خود را از طريق افراد کنار خيابان تهيه کند و به طور طبيعي در اين بازار شايعات به طور مرتب رشد مي‌کند و ممکن است يک خريدار عجول و نيازمند به فروشنده‌اي سوءاستفاده‌گر برخورد کند و به هر قيمتي حاضر به خريد
شود بنابراين اين قيمت به عنوان مبناي بازار انتخاب
مي‌شود.
وي با بيان اينکه دولت بايد اين نوسانات را تدبير و براي عرضه و تقاضا برنامه‌ريزي داشته باشد عنوان کرد: از طرفي عرضه نيز دچار مشکل شده است به اين معنا که فردي از خارج از کشور آمده و به دنبال فروش ارز خود است اما به قيمت پيشنهادي حاضر به فروش نيست و اين ميزان عرضه نمي‌شود و تقاضا افزايش مي‌يابد.
مصري گفت: زماني که فروشنده‌اي ارز خود را به جاي بانک در بازار عرضه مي‌کند اين بازار به طور مرتب دچار تنش مي‌شود بنابراين بايد سريع‌تر براي نيازهاي واقعي با قيمت بازار تدبيري شود و دولت بايد اين موضوع را مديريت کند.
نماينده مردم کرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: 22 ارديبهشت ماه در موضوع قيمت ارز بسيار اثرگذار است و اين نوسانات تا آن روز امري طبيعي و حبابي است و بايد ببينيم بعد از 22 اتفاق خاصي مي‌افتد و بعد از آن برنامه کشور مشخص‌تر مي‌شود.
- ستاد سازي انتخاباتي برخي نمايندگان را حقيقت يا شايعه است ؟!
بنده در هيچ دوره‌اي حتي در زمان انتخابات اقدام به ستادسازي براي انتخابات نکرده‌ام.
وي با بيان اينکه نمايندگان در دوره فعاليت خود موظف به خدمت به مردم هستند بيان کرد: مردم رأي خود را داده‌اند و اکنون نوبت تکليف نمايندگان است و چنانکه نمايندگان به جاي انجام تعهدات به دنبال ستادسازي انتخابات باشند در واقع به رأي مردم پشت کرده‌اند.
مصري با اشاره به اينکه ما در اين چهار سال دوره نمايندگي مديون مردم هستيم بيان کرد: مردم عقد اخوت با هيچيک از نمايندگان نبسته‌اند و خود مردم صاحب تشخيص هستند و چنانچه مرد عمل هستيم بايد به تعهدات کنوني خود در قبال مردم عمل کنيم.
وي افزود: هيچ‌کدام از نمايندگان استان کرمانشاه از همين الان به دنبال ستادسازي براي انتخابات سال آينده
مجلس نيستند زيرا همکاران بنده به دنبال انجام امورات مردم هستند.
- تحليل شما از وضعيت مديران استان و مديران بومي و تغييرات چيست و چه نظري داريد؟!
مصري با اشاره به مشکلات عديده استان کرمانشاه در وضعيت کنوني گفت: بنده در تغيير مديريت‌هاي استان همواره به دو شرط توجه مي‌کنم اولا که در هر دستگاهي که توسط مديري هزينه‌هايي مي‌شود و مديران اجرايي تا زماني که امانتداري آنها زير سوال نرفته است و يا به اختيارات خود بيش از حد دست‌اندازي نکرده باشند.
وي با بيان اينکه بايد در شرايط به مديران کمک کنيم بيان کرد: متاسفانه در استان کرمانشاه بايد به جاي تخريب کردن مديران زمينه‌هاي رشد آنها را فراهم کنيم.
مصري با اشاره به اينکه ما با برخي از کارها اجازه نداديم مسئوليت هاي کشوري به برخي از مديران اجرايي لايق استان محول شود عنوان کرد: ما در حق مديران استان خيلي ظلم کرده‌ايم و همواره در حال کوبيدن افکار سياسي و توانمندي‌هاي مديران اجرايي استان هستيم.
وي با اشاره به اينکه هر زماني که يک مدير اجرايي لايق بر سر کار مي‌آيند عده‌اي درصدد ضربه زدن برمي‌ آيند تا
جاي او را بگيرند عنوان کرد: در فضاي مجازي شروع به ضربه زدن به مدير مي‌کنيم و در آخر هم نمي‌دانيم چرا مدير را تغيير
داده‌ايم.
مصري با بيان اينکه با تغيير مديريت مديران باز هم پشيمان هستيم و مي‌گوييم مدير قبلي بهتر بود بيان کرد: باز عده‌اي ديگر در صدد براندازي مدير جديد بر مي‌آيند.
وي با اشاره به اينکه بنده معتقدم اين رويه مناسبي نيست افزود: اولا بايد در يک دوره مشخص عملکردهاي مديران تحت سنجش و ذره‌بين قرار بگيرد و بايد ببينيم که در وضعيت کنوني چه عملکردي دارند.
مصري با بيان اينکه در برخي سنجشها به مديران ظلم مي‌شود بيان کرد: نمي‌توان در شرايطي که بودجه مملکت ضعيف است و شرايط بحران اقتصادي بر کشور حاکم است مدير اجرايي را به بي‌لياقتي محکوم کنيم.
وي با بيان اينکه از يک سو برخي از مديران اجرايي
لياقت کافي دارند و‌ برخي تنها روابط عمومي خوبي دارند در حالي که ممکن است عملکرد مناسبي هم حتي نداشته باشد گفت: بنده براي جايگزيني مديران دو شرط دارم يکي اينکه کرمانشاهي باشد و يکي اينکه متعلق به همان دستگاه اجرايي باشد.
درمورد كالاي قاچاق چه نظر و تئوري داريد؟!
با اشاره به اينکه بيان شعار امسال از سوي مقام معظم رهبري در راستاي تکميل همان بحث‌هاي اقتصاد مقاومتي است، اظهار داشت: حلقه آخر بحث‌هاي اقتصادي گذشته حمايت از توليد ملي است.
عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس با بيان اينکه حاصل تقويت توليدات ملي و سرمايه‌گذاري در اين زمينه توليد است، بيان کرد: اما توليد هدف نيست بلکه در اين چرخه هدف اصلي فروش است که تضمين‌کننده بقاي توليدکننده است.
وي عنوان کرد: اگر مجموع ايده و فکر، سرمايه‌گذاري و نيروي انساني انجام گرفت کالايي توليد مي‌شود که اگر به فروش رسيد چرخه توليد ادامه مي‌يابد و اگر بيشتر به فروش رفت توسعه و اگر توسعه پيدا کرد ايجاد اشتغال جديد خواهد کرد اما اگر اين توليدات به فروش نرفت نه تنها اشتغال جديد صوت نخواهد گرفت بلکه اين روند به تعطيلي کارخانجات و بيکاري کارگران منجر مي‌شود.
مصري با بيان اينکه در نتيجه حلقه آخر در اين بحث فروش است، بيان کرد: در رابطه با فرمايشات مقام معظم رهبري که خطاب به همه امت اسلامي است حالا چه دولت به عنوان حاکميت و چه توليدکننده و چه مصرف‌کننده تکاليفي براي آنها ايجاد مي‌شود.
عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس يکي از وظايف توليدکنندگان داخلي را روزآمدي توليد دانست و عنوان کرد: اين روزآمدي بايد از لحاظ کيفيت و از لحاظ سليقه خريدار و نوع بسته‌بندي در نظر گرفته شود.
مصري با بيان اينکه يکي ديگر از وظايف توليدکننده رقابت‌پذيري است، بيان کرد: وقتي که مصرف‌کننده به بازار مي‌رود و کالاي ايراني را با کالاي خارجي از لحاظ کيفيت و قيمت مقايسه مي‌کند، بايد کالاي ايراني توان رقابت با نمونه خارجي را داشته باشد.
وي با اشاره به اينکه يکي ديگر از وظايف توليدکننده اطمينان‌بخشي به مصرف‌کننده است، افزود: برخي از کالاها مانند کالاي نيمه سرمايه‌اي نياز به خدمات پشتيباني دارد و توليدکننده بايد اعتماد مصرف‌کننده را براي خدمات پس از فروش و تضمين کيفيت کالا جلب کند.
مصري با بيان اينکه برندسازي کالا يکي از مباحث جدي توليد در دوران کنوني است، عنوان کرد: تداوم استفاده از يک برند خاص به اطمينان از کالاهاي آن برند منجر مي‌شود بايد توليدکنندگان داخلي به اين فکر باشند که اين شيوه توليد را جا بياندازند.
مصري با بيان اينکه بايد تعصب استفاده از کالاي ايراني
در ما به وجود آيد، گفت: وظيفه مردم خريد کالاي داخلي
و بومي در جهت حمايت از کارگران ايراني و ايجاد اشتغال است.
وي با بيان اينکه در صورت خريد کالاي خارجي، کارگران خارجي در کشور مشغول به کار خواهند شد، بيان کرد: وظيفه دولت حمايت از توليدکننده با قرار دادن تسهيلات ارزان قيمت و تسهيلات بانکي با سود ارزان قيمت است.
وي با اشاره به اينکه زماني که توليدکننده ايراني از تسهيلات بانکي با سود بالاي 20 درصد استفاده مي‌کند مجبور به افزايش قيمت کالا مي‌شود، گفت: توليدکننده خارجي زماني که بانک مراجعه مي‌کند بانکها تسهيلات ارزان قيمت را در اختيار آنها قرار مي‌دهند و توليدکننده داخلي زمينه رقابت را در اين بازار از دست خواهد داد.
مصري با اشاره به اينکه دولت بايد سود تسهيلات بانکي را براي حمايت از توليدکننده کاهش دهد، عنوان کرد: توسعه صادرات يکي ديگر از مباحث جدي در زمينه توليد است ما بايد غير از بازارهاي داخلي همان طور که خارجي‌ها کالاهاي خود را روانه بازار ما مي‌کنند، مبادرت به صادرات کالاهاي خود به خارج کنيم.
عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اينکه يکي‌‌ ديگر از وظايف اصلي دولت مديريت واردات است، افزود: نبايد اجازه دهيم هر کشوري هر کالايي را وارد کشور ما
کند.
مصري آخرين معضل حمايت از توليد داخلي را بحث قاچاق کالا دانست و گفت: چرا بايد اجازه دهيم که 15 ميليارد دلار کالاي قاچاق وارد کشور شود، چرا مرزهاي ما به روي کالاي قاچاق باز است؟ اين رويه ضد توليد داخلي است که بايد اصلاح شود.
اما ماجراي اين 200 ميليون دلار چه شد؟!
مصري گفت: با توجه به دستور مقام معظم رهبري و بعد از تصويب لايحه دولت 200 ميليون دلار از صندوق توسعه ملي به مناطق زلزله‌زده اختصاص يافت، در تاريخ 27 اسفندماه سال گذشته صندوق توسعه ملي اين مبلغ را به بانک مرکزي داد و اين بانک همان روز اين مبلغ را به ريال تبديل کرد.
نماينده مردم کرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه به اين ترتيب 700 ميليارد تومان براي کمک به مردم زلزله‌زده در اختيار دولت قرار گرفته است، بيان کرد: اما متأسفانه تاکنون اين پول براي مناطق زلزله‌زده اختصاص پيدا نکرده است.
مصري با بيان اينکه بنده اين موضوع را در جلسه‌اي به رئيس سازمان برنامه و بودجه اعلام کردم و مشخص شد که چون در پايان سال بوده فرصت تامين پرداخت آن را پيدا نکرده‌اند، عنوان کرد: براساس قول دولتي‌ها بايد اين مبلغ در اين ماه به مناطق زلزله‌زده تخصيص ‌مي‌يافت.
وي با اشاره به اينکه تاکنون بسياري از نيازهاي مردم مناطق زلزله‌زده برطرف نشده است، بيان کرد: مشکل کمبود سرويس بهداشتي و حمام در مناطق زلزله‌زده و عدم تأمين کانکس مستأجران هنوز به قوت خود باقي است.
سليبرتي ها و كمك‌هاي آن ها به زلزله زدگان را چگونه ارزيابي مي كنيد؟
مصري افزود: افراد سليبرتي در ايام زلزله شماره حساب
بانکي خود را اعلام کردند و مردم به اين افراد اعتماد کردند که اين پول بايد براي مردم زلزله‌زده خرج شود اما تا جايي که ما
خبر داريم خيلي از اين پولها هنوز در حساب شخصي اين افراد است.
وي با بيان اينکه برخي از افراد ستاره مي‌خواهند با اين پولها مکانهايي مانند خانه فرهنگ بسازند، گفت: از نظر بنده اين امر کاملاً اشتباه است و بايد اين پولها خرج مردم چادرنشين زلزله‌زده شود.
عضو مجمع نمايندگان استان کرمانشاه با اشاره به اينکه بايد مسئولان در اين رابطه يک تصميم جدي اتخاذ کنند، افزود: بايد هرچه سريعتر تکليف اين پولها مشخص کند.
در ارتباط با امهال وام ها چه نظري داريد؟!
يکي از مواردي که به طور جدي سبب نگراني مردم شده موضوع امهال وامها است، گفت: براساس قانون مردم مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه از حق امهال دو ساله براي تسهيلات دريافتي خود برخوردار هستند.
مصري با اشاره به اينکه اين امر بارها توسط شخص رئيس‌جمهور و ديگر مسئولان دولت تکرار و وعده داده شده است، عنوان کرد: متأسفانه از چند روز آخر سال 96 برخي از بانک‌ها مردم را براي پرداخت اقساط خود زير فشار قرار دادند و اين اقدام خلاف قانون آنها هنوز ادامه دارد.
وي افزود: از دولت تقاضا داريم به صراحت تکليف امهال وام‌هاي مردم مناطق زلزله‌زده را مشخص کند.
پيگيرمطالب باشيد در سايت خط نيوز.
www.khatnews.com
Share/Save/Bookmark