توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 53171
دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۴
درخواست آمریکا از اعراب برای تامین هزینه‌ حفظ ثبات در "مناطق آزاد شده" سوریه
درخواست آمریکا از اعراب برای تامین هزینه‌ حفظ ثبات در "مناطق آزاد شده" سوریه
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور از ۵۳ کشور عضو ائتلاف ضد داعش برای بررسی مرحله آتی و ضرورت تقسیم هزینه‌های عملیات این ائتلاف به ویژه درباره حفظ ثبات مناطق آزاد شده در سوریه دعوت کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت: ما از ۵۳ کشور عضو ائتلاف خواستیم برای بررسی مرحله آتی عملیات علیه داعش و ضرورت تقسیم هزینه‌های عملیات ائتلاف ضد داعش به ویژه درباره حفظ ثبات در مناطق آزاد شده سوریه گردهم آیند. ما برای تسریع در اعطای این حمایت‌های مالی جهت حمایت از نیروهای دفاع اجتماعی که در مرحله آتی عملیات شرکت می‌کنند، تلاش می‌کنیم.

وی افزود: آزادی عراق و شکست داعش در سوریه از دستاوردهای اصلی هستند اما مأموریت ما کامل نشده؛ چراکه همچنان نابودی کامل داعش اولویت اصلی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکاست. ما با سازمان ملل و شرکای دیگر برای دستیابی به ساختار حل و فصل دائم بحران سوریه با مشارکت تمامی سوری‌ها همکاری می‌کنیم.

پامپئو به نیروهای "سوریه دموکراتیک" به خاطر عملیات موفق جهت آزادی منطقه الدشیشه از وجود داعش تبریک گفت و تأکید کرد: این منطقه گذرگاه اصلی برای تروریست‌های داعش و عاملان انتحاری بین سوریه و عراق بود.

معاونان وزارت خارجه آمریکا می‌گویند واشنگتن از کشورهای عربی خواسته در برعهده گرفتن هزینه‌های مالی کمپین ائتلاف ضد داعش شرکت داشته باشند و درباره حفظ ثبات در مناطق آزاد شده هزینه‌های بیشتری بپردازند.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark