توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 55151
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۲
دبیر ستاد نانو اعلام کرد
استقرار 40 شرکت نانویی ایرانی در "نانوسیتی" عمان/خیز ایران برای صادرات 110 میلیون دلاری
استقرار 40 شرکت نانویی ایرانی در "نانوسیتی" عمان/خیز ایران برای صادرات 110 میلیون دلاری
دبیر ستاد نانو از راه اندازی آزمایشگاه نانو در کشور بولیوی خبر داد و گفت: مقرر شده است محصولات مبتنی بر نانو ایرانی با کاربرد در محیط زیست در کشور مالزی کاربردی شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید سرکار در حاشیه یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید 40 مهمان از کشورهای روسیه، بولیوی، مالزی، اندونزی، عمان، کره جنوبی و عراق در این نمایشگاه، افزود: حضور هیات‌های خارجی در این نمایشگاه با هدف توسعه همکاری‌ها با ایران و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی بوده است از این رو حضور این هیات‌ها، طیفی از همکاری‌ها با جمهوری اسلامی را در حوزه نانو به دنبال خواهد داشت.

وی همکاری‌های ایران و بولیوی در حوزه فناوری نانو از جمله همکاری‌های بین‌المللی ستاد توسعه نانو نام برد و یادآور شد: طبق توافقاتی که با این کشور صورت گرفت دوره‌های کارشناسی ارشد در راستای توسعه منابع انسانی بولیوی توسط متخصصان ایرانی برگزار می‌شود. همچنین قرار است آزمایشگاه نانو در این کشور با نظارت ستاد نانو در بولیوی راه‌اندازی شود.

سرکار با اشاره به همکاری‌ ایران با کشور عمان در زمینه نانو، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه قرار است در عمان، شهر فناوری راه‌اندازی شود و به عنوان پلتفرمی برای تولید و صادرات محصولات به کشورهای عربی و آفریقایی فعالیت کند. در نظر داریم واحد تولیدی از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در شهر فناوری نانو عمان مستقر کنیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه در این همکاری قرار است 40 شرکت دانش‌بنیان در نانوسیتی عمان مستقر شوند، ادامه داد: البته تا سال 2019 تعداد 20 شرکت که در حال حاضر تجاری‌سازی آنها آغاز شده است، در نانوسیتی کشور عمان مستقر خواهند شد.

وی همچنین اضافه کرد: علاوه بر آن 10 شرکت کره‌ای برای رصد فناوری‌های ایرانی و تبادل تکنولوژی در یازدهمین دوره از نمایشگاه حضور دارند. این سومین سالی است که کره جنوبی در نمایشگاه نانو حضور دارد و قرار است تفاهم‌نامه‌هایی که منعقد می‌شود، به زودی به قراردادهایی منجر شود.

سرکار با اشاره به همکاری ایران با کشور عراق یادآور شد: در این همکاری قرار است محصولات حوزه آموزش نانو فناوری را به کشور عراق صادر کنیم. همچنین آموزش‌هایی به دانش‌آموزان عراقی در حوزه نانو توسط محققان ایرانی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به تعاملات ایران با هیات‌های مالزیایی افزود: طبق توافقات انجام شده مقرر شد تا محصولات نانویی ایرانی با کاربرد در محیط‌زیست در کشور مالزی کاربردی شود. بر این اساس در روزهای برگزاری نمایشگاه نانو مذاکرات خوبی در این زمینه صورت گرفت.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در زمینه همکاری‌های ایران با روسیه با تاکید بر اینکه تدوین استانداردهای نانویی در سطح بین‌المللی از جمله اقداماتی است که در نظر داریم با کشور روسیه در یک پروژه مشترک انجام دهیم، خاطر نشان کرد: در سال گذشته 65 میلیون دلار صادرات محصولات نانو توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داشتیم و بنا داریم امسال این میزان را به 110 میلیون دلار برسانیم.
Share/Save/Bookmark