توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 30545
جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۲
در دیدار وزرای اقتصاد ایران و قطر مطرح شد
ایران در ساخت امکانات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مشارکت می‌کند
وزیر اقتصاد ایران در دیدار با وزیر تجارت و اقتصاد قطر ضمن تاکید بر افزایش سطح روابط اقتصادی بین دو کشور از اراده دو کشور برای تشکیل کمیته مشترک سرمایه گذاری خبر داد.
ایران در ساخت امکانات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مشارکت می‌کند
به گزارش گروه اقتصادی خط نیوز به نقل از شادا، وزیر اقتصاد ایران در دیدار با وزیر تجارت و اقتصاد قطر ضمن تاکید بر افزایش سطح روابط اقتصادی بین دو کشور از اراده دو کشور برای تشکیل کمیته مشترک سرمایه گذاری خبر داد.

علی طیب نیا ضمن اعلام این مطلب گفت: خوشبختانه روابط سیاسی ایران و قطر همواره مناسب بوده است، اما علیرغم وجود روابط مطلوب سیاسی حجم روابط اقتصادی و تجاری بسیار اندک است که به هیچ وجه شایسته دو کشور نیست.

وزیر اقتصاد کشورمان که در نشست مشترک با شیخ احمد بن جاسم بن محمد آل ثانی وزیر تجارت و اقتصاد قطر سخن می گفت، افزود: در حوزه مبادلات تجاری و روابط اقتصادی این قابلیت وجود دارد که حجم روابط را به چند ده برابر افزایش دهیم .

وی با اشاره به وجود امکانات و ظرفیت های عظیم سرمایه گذاری در ایران، پروژه ها و طرح های ایران را برای سرمایه گذاری کشور قطر مناسب ارزیابی کرد و افزود: شرکت های ایرانی در زمینه خدمات فنی و مهندسی از قابلیت های خوبی برخوردارند که متقابلا" می توانند در اجرای پروژه ها و طرحهای عمرانی و توسعه ای قطر مشارکت کنند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر نیز گفت: شرکت ها و پیمانکاران بخش های خدمات فنی مهندسی می توانند در اجرای طرح های برگزاری این جام در کشور قطر همکاری کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در ادامه گفت: ماموریت بنده ، شما و همه دولتمردان این است که این طرح ها را از مرحله گفت و گو فراتر برده و زمینه لازم برای اقدامات اجرایی را فراهم کنیم.

شیخ احمد بن جاسم بن محمد آل ثانی، وزیر تجارت و اقتصاد قطر نیز در ابتدای سخنانش با اشاره به حضورش در شهر زیبای تهران، از پایین بودن سطح مبادلات تجاری بین دو کشور ابراز شگفتی کرده و خطاب به طیب نیا گفت : در دیدار قبلی خود با جنابعالی در قطر نیز اعلام کردم، ایران کشور دوست و برادر ماست و مایلم از فرصتی که پیش آمده برای ارتقاء بیشتر سطح مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور استفاده کنیم.

وی با اشاره به ساخت بندر الرویس در قطر گفت: با تکمیل و راه اندازی این بندر که در نقطه مقابل بندر بوشهر ایران واقع شده است، تا پایان امسال شرایط برای افزایش مبادلات تجاری و بازرگانی بین دو کشور فراهم می شود.






Share/Save/Bookmark