توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 47565
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۳
فیلم‌های نوروزی شبکه ۴/ همراهی هتل بوداپست، برف‌شکن و مریخی با ماری کوری در جبهه جنگ
شبکه چهار سیما جمعی از فیلم‌های روز دنیا را با چند فیلم ایرانی برای پخش در نوروز تدارک دیده است.
فیلم‌های نوروزی شبکه ۴/ همراهی هتل بوداپست، برف‌شکن و مریخی با ماری کوری در جبهه جنگ
به گزارش خط نیوز و به نقل از فارس، شبکه چهار سیما در ایام نوروز هر شب ساعت 20:30 یک فیلم سینمایی را در قالب برنامه «گیشه» به روی آنتن می‌برد.
بنا بر این گزارش، شبکه چهار سیما برای نوروز 96، چهارده فیلم از آثار برتر سینمای ایران و جهان را در ژانرهای کمدی، خانوادگی، حادثه‌ای، علمی و تخیلی و ... هر شب ساعت 20:30 به مخاطبان در قالب برنامه «گیشه» عرضه می‌کند.
در برنامه «گیشه» که پخش آن از 30 اسفند آغاز و تا 13 فروردین ادامه می یابد علاوه بر پخش فیلم های سینمایی، مخاطبان شاهد تحلیل این آثار نیز خواهند بود.
از چهارده فیلم سینمایی که از شبکه چهار سیما پخش می شود 11 فیلم به سینمای جهان و 3 فیلم به سینمای ایران اختصاص یافته است.
«هتل بوادپست»، « پیرمرد صدساله ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد »، «صفحه حوادث» ، «خداحافظی طولانی»، «برف شکن » ، «به ترتیب خروج از صحنه»،«ماری کوری در جبهه جنگ»، «روز ملی»، «مردی که بی نهایت را می شناخت»،«مریخی»، «زندگی آدلاین»،«با دیگران»،«دلبری» و «سیارک تاریک» مجموعه آثاری است که به ترتیب از اول تا 14فروردین ساعت 20:30 روی آنتن می‌روند و روز بعد ساعت 14:30 بازپخش می شوند.
«هتل بوداپست» به کارگردانی وس اندرسون و با بازی رالف فاینس در سال 2014 در ژانر کمدی تولید شده است.این فیلم برنده 4جایزه اسکار بهترین موسیقی فیلم ،بهترین طراحی صحنه،بهترین گریم و بهترین طراحی لباس در اسکار 2016 شده است. در خلاصه داستان فیلم آمده است: در سال 1930 که شعله جنگ در حال روشن شدن، هتل بزرگ \"بوداپست\" به واسطه تلاش فراوان مهماندار و شاگردش به یکی از برترین مکانهای اروپا تبدیل شده است. یکی از مشتریان همیشگی هتل می‌میرد و یک نقاشی ارزشمند به مهماندار می رسد، با این اتفاق همه چیز تغییر می‌کند...

«پیرمرد 100 ساله ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد» به کارگردانی Felix Herngren در سال 2013 در ژانر حادثه ای ساخته شده اسست. این فیلم آمیزه‌ای از یک داستان پلیسی، طنز و سیاسی است. قهرمان داستان پیرمرد صد ساله‌ای است که از سیستم و نظام یک خانه سالمندان به تنگ می‌آید و روز تولدش از پنجره فرار می‌کند. در ایستگاه قطار، از روی تصادف یک چمدان پر از پول را ناخواسته صاحب می‌شود، چمدانی که از آن یک باند خلافکار بوده است...
«صفحه حوادث» به کارگردانی Miguel Cohan در ژانر حادثه ای، جنایی در سال 2014 تولید شده است.در داستان فیلم آمده است: چند روز مانده به مراسم اعدام ویلیامز که به طور اتفاقی یک پلیس را کشته - والتر برنز سردبیر روزنامه «اگزماینر» حقه‌ای می‌زند تا هیلدی گزارشگر برجسته‌اش به کار برگردد. هیلدی میانسال می‌خواهد به خاطر نامزدش کارش را رها کند. او روز مراسم هنگامی که می‌خواهد در دادگاه جنایی با خبرنگاران خداحافظی کند متوجه می‌شود که سردبیر، یکی از خبرنگاران کم‌تجربه را برای گزارش مراسم انتخاب کرده است...
«خداحافظی طولانی»ساخته فرزاد موتمن و به تهیه‌کنندگی علی حضرتی در ژانر خانوادگی، اجتماعی تولید شده است. این فیلم درسی و سومین جشنواره فیلم فجر توانست در هفت رشته کاندیدای دریافت سیمرغ شود و جایزه بهترین بازیگر مرد را برای سعید آقاخانی به همراه داشت؛ داستان فیلم، درباره کارگری ساده به نام یحیی است که در کارخانه ریسندگی کار می‌کند. او پس از تبرئه از اتهام قتل جنجالی همسرش و آزادی از زندان، در مقابل اجتماعی قرار می‌گیرد که او را مقصر می‌پندارد.سعیدآقاخانی، ساره بیات ،میترا حجار و نادر فلاح در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.
«برف شکن» به کارگردانی بونگ جون هو و با بازی کریس اونز محصول 2013 کره جنوبی است.داستان این فیلم برای دوره ای یخبندان می باشد که با گرم شدن زمین تقریبا تمام زندگی های جاندارن کره ی زمین را نابود کرده است و حالا نجات یافتگان در قطاری بنام Snow piercer درحال سفر می باشند که آن نیز طبقه بندی شده است . در این فیلم مشاهده می کنیم که افراد ساکن در طبقه ی پایین قطار (فقیر) تصمیم می گیرند تا در مقبال افراد پولدار و مرفح طبقه ی دیگر قطار شورش کنند .
«به ترتیب خروج از صحنه» محصول 2014 نروژ در ژانر جنایی تولید شده است. پسر جوانی توسط یک باند مواد مخدر به اشتباه به قتل می رسد. دوست او مواد مخدرهای این باند را دزدیده است اما آنها او را به اشتباه به قتل می رسانند. پلیس هم دلیل مرگ را سوء مصرف مواد اعلام کرده و پرونده را مختومه می کند.
«ماری کوری در جبهه جنگ» به کارگردانی آلین برونارد محصول 2014 فرانسه و بلژیک است.این فیلم روایت تلاش دانشمند بزرگ ماری کوری برای کمک به علم پزشکی و کمک به جراحانی که در جنگ جهانی اول در حال مداوای سربازان هستند. او تلاش می کند تا دستگاه رادیولوژی را در بیمارستان های صحرایی ارتش راه اندازی کند و پرستاران و جراحان را آموزش دهد تا از این دستگاه نوظهور برای جراحی و خروج گلوله و ترکش ها از بدن سربازان استفاده کنند. او حتی دختر جوانش را نیز با خود به جبه جنگ می برد و موفق می شود تا پایان جنگ به صدها نفر کمک کند.
«روز ملی» را جیمز واتکینز در ژانر پلیسی کارگردانی کرده است.در داستان فیلم آمده است: یک گروه پلیس فرانسوی قصد دارند با ایجاد هرج و مرج در شهر و بمب گذاری به بانک مرکزی فرانسه دستبرد بزنند. آنها بر اساس یک توطئه طراحی شده به یک مرکز اسلامی حمله می کنند و به دروغ از آنجا مواد منفجره کشف می کنند از طرفی مهاجران را تحریک می کنند که راهپیمایی کرده و به پلیس حمله کنند...
«مردی که بی نهایت را می شناخت» به کارگردانی Matthew Brown در سال 2015 در انگلستان تولید شده است.در داستان فیلم آمده است: مرد فقیر هندی نابغه ریاضی است و موفق به حل برخی از مسائل مهم ریاضی شده است. یک ریاضیدان انگلیسی از این ماجرا با خبر می شود و او را به دانشگاه کمبریج می آورد...
«مریخی» به کارگردانی ریدلی اسکات محصول 2015 امریکا در ژانر علمی ، تخیلی است. این فیلم نامزد 7جایزه اسکار،برنده جایزه گلدن گلوب برای بهترین جلوه های ویژه و نامزد دریافت 116جایزه دیگر شده است. در این می بینید: یک گروه از فضانوردان بر روی کره مریخ در یک طوفان مریخی گرفتار می شوند و مجبور می شوند با عجله مریخ را به سمت زمین ترک کنند اما یکی از همراهانشان به نام «مارک واتنی» (با بازی مت دیمون) در طوفان گیر کرده و به تصور اینکه مرده است او را رها می کنند.
«زندگی آدلاین» را لی تواند کریگر در سال 2015 در امریکا کارگردانی کرده است.در خلاصه فیلم آمده استک آدلین با فشار روحی شدید ناشی از مرگ همسرش، در حال رانندگی است که به دلیل بارندگی به درون رودخانه پرت می‌شود. در حالت بیهوشی و خفه شدن در آب ناگهان رعد و برق شدید او را دچار شوکی می‌کند که از حالت بیهوشی خارج شده و خود را نجات می‌دهد. ولی این شوک تغییر دیگری نیز در زندگی او پدید می‌آورد او دیگر پیر نمی شود و در سال‌های بعد این موضوع به مرور در زندگی روزمره آدلین مشکل ایجاد می‌کند...
«با دیگران» فیلمی اجتماعی به کارگردانی و نویسندگی ناصر ضمیری محصول سال 1392 است.در این فیلم حسین محجوب، هنگامه قاضیانی ، بابک حمیدیان و لیلا زارع به ایفای نقش پرداخته اند.«با دیگران» داستان زنی به نام آرزو است که به دلیل سقط جنین‌های مکرر امید خود را به داشتن فرزند از دست داده است و زندگی مشترک او با امیرحسین در شرایط بحرانی قرار دارد. طاهره دوست و همکار او با اقدامی فداکارانه مسیر تازه ای را در برابر این زوج جوان قرار می دهد. آزادی یعقوب شوهر سابق طاهره از زندان روابط زندگی امیرحسین، آرزو و طاهره را پیچیده می کند.
«دلبری» به کارگردانی سید جلال دهقانی اشکذری و تهیه کنندگی سید محمود رضوی ملودرامی اجتماعی است و روایت تازه ای از دفاع مقدس را بیان می کند. قصه این اثر سینمایی درباره زنی به نام طوبی است که در شب مراسم عروسی خواهرزاده‌اش اتفاقاتی برایش رخ می‌دهد.
«سیارک تاریک» به کارگردانی جیسون بورکیو محصول 2015 کانادا است. در این فیلم یک طوفان مرگبار از شهاب سنگ ها بر روی شهر می ریزد و خسارات زیادی به مردم وارد می کند، اما یک فیزیکدان به نام توماس معتقد است این شهاب سنگ ها بخش کوچکی از سیارک است و خود سیارک در راه است. اما مسئولین فضایی مخالف حرف های او هستند و حتی پیش از این اخراجش کرده اند. اما این فیزیکدان تصمیم می گیرد خودش دست به کار شود...
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark