توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 35108
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۳
نیویورک تایمز:
نامه ۴۷ سناتور به رهبران ایران گستاخانه‌ترین حمله به مشروعیت رئیس جمهور آمریکا بود
جمهوریخواهان آمریکا از ابتدای ریاست جمهوری باراک اوباما حملات مخربی را علیه برنامه های وی انجام دادند که به جایگاه ریاست جمهوری ضربه می زند.
نامه ۴۷ سناتور به رهبران ایران گستاخانه‌ترین حمله به مشروعیت رئیس جمهور آمریکا بود
به گزارش خط نیوز ، هئیت تحریریه روزنامه نیویورک تایمز طی یادداشتی از اقدامات مخرب جمهوریخواهان علیه ریاست جمهوری بارک اوباما انتقاد کردند و این روند را نه فقط برای اوباما که برای جایگاه ریاست جمهوری این کشور مخرب خواندند.

در این یادداشت آمده قانونگذاران جمهوریخواه در واشنگتن و سایر نقاط آمریکا از ابتدای ریاست جمهوری باراک اوباما در سال ۲۰۰۹ بر تخطئه برنامه های وی و نیز تخریب شخصیت اش تمرکز کردند.

جمهوریخواهان در ابتدا با زیر سوال بردن ملیت اوباما حملاتی نژادپرستانه علیه وی کردند، و به مردم یادآور شدند که اوباما یک سیاه پوست است،‌ و آفریقایی بوده است. حملات فعلی اما با زیرکی بیشتری پیگیری می شود.



شاید گستاخانه ترین نمونه این حملات علیه مشورعیت رئیس جمهور نامه ۴۷ سناتور جمهوریخواه به رهبران ایران بود که اعلام می‌کرد آقای اوباما برای مذاکراه درباره برنامه هسته ای ایران اقتداری ندارد. این اقدام گستاخانه جمهوریخوهان را با این فرض مقایسه کنید که گروهی از نمایندگان دموکرات در سال ۱۹۸۶ به رهبر شوروی، میخائیل گورباچف نامه می‌نوشتند که رونالد ریگان قدرت مذاکره درباره توافق برای کاهش سلاح های هسته‌ای را ندارد.

در واقع جمهوریخواهان کنگره اوباما را دوست ندارند و می‌خواهند مانع هرگونه موفقیت سیاسی وی شوند، این اقدامات نه تنها به اوباما آسیب می رساند بلکه به جایگاه و مشروعیت ریاست جمهوری نیز ضربه می زند.
Share/Save/Bookmark