توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 50688
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۳
واکنش توییتری‌ها به سریال پایتخت ۵
سیروس داعش را عصبانی کرد/ پایتخت در «اوج»!
قسمت ۱۷ پایتخت شب گذشته موجی از عشق و تنفر در مردم به راه انداخت. عشق مردم به مدافعان حریم و حرم و تنفر عده‌ای وابستگان سعودی عصبانی از هنر دست سیروس مقدم در به تصویر کشیدن دقایقی از حقیقت پدران داعشی‌شان!
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو-سیدمهدی حاجی‌آبادی؛ هرگز آن روز هولناک و بلایی که در خیابان به سر یک دختر بچه هفت ساله آمد را از یاد نمی‌برد. دخترک به سمت مغازه کوچک محله می‌رفت تا مقداری آبنبات بخرد که شبه نظامیان داعش به سمتش راه می‌افتند. دخترک معصومانه با صاحب مغازه حرف می‌زند، داعشی‌ها از او پرسیدند خانه اش کجاست. دختر با دست جایی را نشان داد و بعد فرار کرد و پنهان شد. والدینش از راه رسیدند تا ببینند موضوع از چه قرار است و جنگجویان داعش نطق کردند که دخترشان از آنجا که با فروشنده تنها بوده قوانین شریعت را نقض کرده است.

حتی این بچه معصوم اجازه نداشت از کودکی اش لذت ببرد و برای خودش آبنبات بخرد. پس از مباحثه‌ای طولانی تصمیم داعشی‌ها برای مجازت دختر بچه این شد که دست یا صورت وی توسط حسبه (پلیس مذهبی) یا آنچنان که بسیاری می‌گویند "هیولا‌های حسبه" مورد ضرب و شتم قرار گیرد.
مادرش وحشت زده به آن‌ها التماس می‌کرد او را به جای دختر خردسال اش تنبیه کنند، اما جایی برای بحث کردن با داعش وجود ندارد. طفل مقابل چشمان مادرش که جیغ می‌زد مجازات شد. آن‌ها با خشم و مکررا بچه را زدند. بچه آن قدر جیغ کشید تا اینکه قلبش از کار ایستاد. مادر در حال شیون وقتی دید بچه اش مقابل چشمش مرده عقل اش را کاملا از دست داد. از آن روز به بعد تمام محله به خاطر بچه هایشان هراسان و دیوانه شده بودند.
این تنها روایت کوتاهی از هزاران و میلیون‌ها نفری است که اسیر دست داعش بودند. چیزی که شب گذشته بسیاری از مردم ایران با دیدن تنها چنددقیقه کوتاه از سریال پایتخت، رعب و خشم تمام وجودشان را از نقشه تکرار چنین فجایعی در ایران گرفت.شب گذشته پایتخت پس از سیر داستان به قسمتی رسید که زنان و کودکان به دست گروهی از وابستگان داعش دستگیر می‌شوند. در سکانسی افراد داعشی با «حوری» خطاب کردن دختران نقی معمولی و کتک زدن هما، سکانسی تاثیرگذار هرچند کوتاه از جنایات داعش علیه نوامیس کشور‌های منطقه را به تصویر کشید.
کاربران فضای مجازی در رثای پایتخت و مدافعان حرم سرودند. وفا دوران با یادی از شهدای مدافع حرم و سریال پایتخت نوشت: صلواتی نثار گمنام‌ترین شهیدان مدافع حرم تا شناس‌ترین آن‌ها که اگر نبودند استرس و نگرانی‌ها و بغض و اشک‌های پشت تلویزیون امشب ممکن بود واقعی برایمان تجربه شوند!
Share/Save/Bookmark