توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 65006
چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۶
مردم نذورات ماه محرم را به کمیته امداد تحویل دهند
مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه بااشاره به شیوع بیماری کرونا، از مردم استان خواست نذورات ماه محرم خود را برای توزیع بین نیازمندان به آشپزخانه‌های اطعام حسینی این نهاد که تمام موازین بهداشتی ویژه کرونا در آنها رعایت می‌شود، تحویل دهند.
مردم نذورات ماه محرم را به کمیته امداد تحویل دهند
«محسن رخصی» روز سه شنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا کرمانشاه با اشاره به آغاز رزمایش دوم مواسات و همدلی تحت عنوان «پویش ایران همدل» و «اطعام حسینی» و «احسان حسینی» افزود: پیش بینی می شود در طرح احسان حسینی از محل کمک های مردمی توزیع ۵۰ هزار سبدغذایی ( اقلام خشک غذایی) و اطعام حسینی پخت ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم از محل ۷۲ آشپزخانه اطعام حسینی کمیته امداد بین نیازمندان توزیع شود.

او با بیان اینکه کمیته امداد جامع ترین و کامل ترین بانک اطلاعاتی نیازمندان مددجو و غیرمددجوی استان را در اختیار دارد و می تواند در سریع ترین زمان ممکن کمک ها را به آنها برساند، از مردم خواست نذورات محرم خود را اگر نقدی است به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۹۶۲۷ و یا از طریق شماره گیری تلفن همراه *۸۸۷۷*۰۸۳# و یا اگر غیرنقدی است به دفاتر کمیته امداد سطح استان تحویل دهند.

رخصی با اشاره به شرایط سخت معیشتی خانوارها در دوران کرونا، از مردم سخاوتمند استان خواست در کمک های ویژه اطعام حسینی و احسان حسینی توزیع سبد غذایی مشارکت کنند، زیرا تمام اعتبارات رزمایش مواسات و همدلی از محل کمک های مردمی تامین می شود.

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه همچنین از توزیع بیش از ۸۰ هزار بسته غذایی ویژه عید غدیرخم از محل اعتبارات داخلی کمیته امداد خبر داد و گفت: این بسته های غذایی بین همه خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد، توزیع می شود و همچنان در استان در حال اجرا است.



۲۰ هزار خانوار به افراد زیرپوشش کمیته امداد کرمانشاه افزوده شده است

رخصی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باتوجه به شرایط سخت اقتصادی و معیشتی خانوارهای زیرپوشش به ویژه در دوران کرونا، ۲۰ هزار خانوار جدید به افراد زیرپوشش این نهاد حمایتی افزوده شده است.

وی جمعیت زیرپوشش کمیته امداد استان را ۸۰ هزار و ۳۲۰ خانوار اعلام کرد و گفت: ظرف هفت سال گذشته بیش از ۷۲۱ میلیارد تومان مستمری به افراد زیرپوشش پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه، همچنین از پرداخت ۲۴ هزار فقره کمک هزینه ازدواج با ۴۲ میلیارد تومان اعتبار و ۳۷ هزار فقره تسهیلات اشتغال با ۴۱۵ میلیارد تومان اعتبار به مددجویان استان در هفت سال گذشته خبر داد.

رخصی با بیان اینکه ایجاد اشتغال و رفع بیکاری اولویت اول کمیته امداد است و گفت: این نهاد در سال ۹۸، بیش از پنج هزار و ۵۹۰ شغل پایدار با ۱۸۳ میلیارد تومان اعتبار در استان ایجاد کرد و در ۲ سال گذشته همواره رتبه اول کشور در حوزه اشتغال را کسب کرده است.

او همچنین با اشاره به اینکه کمیته امداد کرمانشاه امسال، اشتغال ۶ هزار نفر با ۲۱۷ میلیارد تومان اعتبار را هدف گذاری کرده است، افزود: ظرف پنج ماه گذشته بیش از هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

این مقام مسوول ایجاد اشتغال را یک کار جمعی و نیازمند هم افزایی بسیار بالای دستگاه های اجرایی دانست و گفت: تاکنون با تمام مدیران بانک های عاملی که تسهیلات اشتغال کمیته امداد به آنها تخصیص داده شده، دیدار و از آنها خواسته ام پرداخت تسهیلات این قشر را در اولویت کار خود قرار دهند.

رخصی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات خسارت اصناف از کرونا باعث شده پرداخت تسهیلات اشتغال این نهاد با کندی مواجه شود و تاکنون فقط ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات اشتغال این نهاد حمایتی پرداخت شده این درحالی است همه طرح های اشتغال کمیته امداد آماده است.



فرهنگ ضعیف کار عامل اصلی آمار بالای بیکاری در استان کرمانشاه است

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجربه خود در این نهاد گفت: فرهنگ ضعیف کار در کرمانشاه؛ دلیل اصلی آمار بالای بیکاری استان است و این مساله ایجاد شغل را نسبت به دیگر استان ها ۲ چندان سخت کرده است.

رخصی بااشاره به آمار پایین بیکاری در استان همجوار کرمانشاه افزود: چرا باید بیکاری در همدان تک رقمی باشد اما در اینجا با وجود تمام ظرفیت های اقتصادی بیکارترین استان کشور باشد، مطئمنا ریشه در فرهنگ کار این خطه است، زیرا بیشتر افراد به دنبال کارهای پشت میزنشینی هستند و نمی خواهند سختی بکشند و نمونه عیان آن اجاره داده زمین های کشاورزی مرغوب و آبی به همدانی ها و اصفهانی ها و یا استادکارهای ساختمان و کارگران آذری در قضیه بازسازی مناطق زلزله است که آنان با آن شرایط سخت تن به کار دادند اما هم استانی ها تن ندادند.

او با بیان اینکه همه مشکلات را نباید به گردن نظام، مسوولان و دولت انداخت، گفت: بخشی از مشکلات هم مانند بیکاری برعهده مردم است، زیرا برخی به دنبال کار نمی روند، کارهایی می خواهند که سخت نباشد و پردرآمد باشد و همه مشکلات آنها را نیز یک ماهه حل کند.

وی کاهش مقوله بیکاری در کرمانشاه را بیشتر منوط به انجام کارهای فرهنگی دانست و از رسانه ها خواست، برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در استان بیشتر به کارهای فرهنگی بپردازند.

استفاده از تجربه راهبران شغلی، اشتغال پایدار به همراه دارد

رخصی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه منتقدان نظام و دولت، به جای فقط بیان مشکلات، برای رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری راهکار ارایه دهند.

او در ادامه یکی از کارهای جدید کمیته امداد برای ایجاد اشتغال را استفاده از تجربه و مشاوره راهبران شغلی دانست و گفت: در این روش از افراد موفق، استادکار و متخصصان هر رشته شغلی خواسته می شود به مددجویان متقاضی کمیته امداد مشاوره شغلی بدهند و در اجرای روند کار از مددجویان پشتیبانی علمی و تجربی کنند.

رخصی همچنین پرداخت تسهیلات به کارفرمایان، طرح کاریابی، پرداخت حق بیمه کارفرمایان را از دیگر روش های تشویقی برای اشتغال مددجویان کمیته امداد عنوان کرد و گفت: متاسفانه برخی از مددجویان برای آنکه مستمری آنها قطع نشود به طرح هایی که کارشناسان کاریابی به آنها می دهند، تن نمی دهند در حالی که کمیته امداد تا مطمئن نشود که مددجو توانمند شده مستمری آن را قطع نمی کند.

کمیته امداد کرمانشاه حدود ۲۰۰ هزار نفر در قالب بیش از ۸۰ هزار خانوار از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را زیرپوشش دارد.
Share/Save/Bookmark