توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 21996
چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۱
سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی
باج ارتجاع عرب به غرب
شماری دیکتاتور و خائن به مقدرات ملت‌های عرب منطقه مسلط شده‌اند و این چنین ثروتهای ملی این ملت‌ها را بر باد می‌دهند، ثروتهایی که باید در راه رفاه و مصالح ملت‌های منطقه و دفاع از منافع آنها در صحنه بین‌المللی به کار گرفته شود.
باج ارتجاع عرب به غرب
سیل تسلیحات غرب به سوی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس همچنان سرازیر است و در تازه‌ترین مورد، عربستان و امارات با امضای قراردادهای جداگانه، بیش از ۱۰ میلیارد دلار سلاح و تجهیزات جنگی از آمریکا خریداری کرده‌اند.براساس گزارش خبرگزاری‌ها، در چارچوب این معاملات، قرار است شماری جنگنده پیشرفته به همراه هزاران بمب سنگرشکن به این دو کشور عرب تحویل شود.روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی نوشت: ارزش معاملات نظامی آمریکا با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس امسال، بیش از دو برابر شده و از ۳۲ میلیارد دلار به ۵/۷۱ میلیارد دلار رسیده است که در این میان، عربستان با انعقاد قراردادهائی به ارزش بیش از ۳۳ میلیارد دلار در صدر این لیست قرار دارد.

از مدتها قبل، کشورهای شیخ نشین حوزه خلیج فارس به مشتریان اصلی سلاح‌های ساخت غرب تبدیل شده‌اند و حاکمان این کشورها با توسل به بهانه‌های واهی و توجیهات غیرواقعی، این کشورها را به انبار تسلیحات غرب تبدیل کرده‌اند، سلاح‌هایی که عمدتاً یا تاریخ گذشته و غیرقابل استفاده در غرب می‌باشند و یا اساساً کشورهای عربی امکان و توان استفاده ازآنها را ندارند و در عمل، این سلاح‌ها فاقد کارآیی مورد نظر هستند.مضحک‌تر اینکه اغلب این کشورها آنقدر کوچک هستند که حتی به سختی فضایی برای برخاستن و نشستن یک هواپیما در آن‌ها پیدا می‌شود ولی در این فضای کوچک، صدها جنگنده و هزاران سلاح و بمب انباشته کرده‌اند و همچنان به انبار کردن اینگونه تسلیحات ادامه می‌دهند!

آنچه مسلم است این است که این خریدهای کلان نظامی، با فشار آمریکا و دولتهای غربی به این کشورها تحمیل می‌شود و حاکمان مرتجع این کشورها به دلیل وابستگی به قدرتهای بزرگ، ثروت ملی این کشورها را صرف خرید تسلیحات غربی می‌کنند. به عبارت دیگر، این خریدها، باجی است که این دولتها به غرب می‌پردازند تا آنها به حمایت‌هایشان از دیکتاتورهای حاکم بر این کشورها ادامه دهند.دولتهای غربی با شیوه‌های شیطانی و تبلیغات انحرافی، سعی در ایجاد هراس در سران این کشورها می‌کنند و با دادن نشانی غلط، تهدیدهای غیرواقعی برای آنها ترسیم می‌کنند تا افکار عمومی این کشورها را به انعقاد قراردادهای میلیاردی وادار سازند. درحالی ملت‌های عرب، دشمن شماره یک خود را رژیم صهیونیستی می‌دانند، حاکمان مستبد این کشورها سعی در مخفی ساختن خطر رژیم صهیونیستی و القای کانون‌های غیرواقعی خطر دارند تا از تبعات سیاست‌های خیانت بار خود شانه خالی کنند و خطری متوجه پایه‌های تخت و سلطنت آنها نشود.

دولت‌های عرب درحالی که تاکنون چند صد میلیارد دلار هزینه خرید انواع تسلیحات و تجهیزات نظامی کرده‌اند، هرگز از آن در راه احقاق حقوق پایمال شده ملت‌های مسلمان و عرب استفاده نکرده‌اند. بلکه، به عکس در مقاطعی از تاریخ، این سلاح‌ها را علیه کسانی که با رژیم صهیونیستی مقابله می‌کنند به کار گرفته‌اند که نمونه اخیر و بارز آن، ارسال گسترده سلاح به سوریه به منظور ساقط کردن حکومت این کشور می‌باشد به این علت که حکومت سوریه در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی می‌کند. حکام خائن این کشورها با این اقدام خود و تزریق سلاح به سوریه، در واقع به مصونیت رژیم صهیونیستی کمک کرده و خشنودی اربابان غربی خود را فراهم می‌نمایند. از سوی دیگر، دولتهای وابسته و خائن حاکم بر کشورهای عربی با انجام خریدهای نجومی نظامی، خدمت بزرگی به اقتصاد کشورهای غربی می‌کنند، این خدمت به خصوص در حال حاضر که اقتصاد غرب دچار مشکل است برای غربی‌ها بسیار حیاتی و با اهمیت می‌باشد و نقش مؤثری در نجات دولتهای غربی از ورشکستگی دارد.

به اذعان منابع غربی، اگر خریدهای بی‌حد و حصر و کلان تسلیحاتی اعراب نبود بسیاری از کارخانه‌های اسلحه‌سازی غرب تاکنون تعطیل شده و از دور فعالیت خارج گشته بودند. از اینرو، مشاهده می‌شود خریدهای تسلیحاتی اعراب از چندین دهه قبل به صورت منظم و بدون توقف ادامه داشته است. حاکمان این کشورها، سرمایه ملت‌های مسلمان خود را تحت پوشش خریدهای بی‌رویه نظامی در جیب شرکت‌هایی می‌ریزند که گردانندگان آنها را صهیونیستها برعهده دارند.درحالی که کشورهای حوزه خلیج فارس، زرادخانه‌های عظیمی از تسلیحات مختلف را تشکیل داده‌اند ولی تاکنون نه تنها حتی یک تیر از این کشورها به سوی رژیم صهیونیستی، که دشمن اصلی مسلمانان و اعراب می‌باشد، شلیک نشده بلکه این حاکمان بخشی از این سلاح‌ها را در راه سرکوب ملت‌های خود و قیام‌های آزادیخواهانه آنها به کار گرفته‌اند و از این سلاح‌ها برای تثبیت دیکتاتوری خود بهره‌برداری می‌کنند که نمونه روشن آن، سرکوب قیام ملت مظلوم و بی‌دفاع بحرین می‌باشد که بخش عمده این سرکوب‌ها با سلاح‌های عربستان صورت می‌گیرد.

این، یک فاجعه و مایه تأسف است که شماری دیکتاتور و خائن به مقدرات ملت‌های عرب منطقه مسلط شده‌اند و این چنین ثروتهای ملی این ملت‌ها را بر باد می‌دهند، ثروتهایی که باید در راه رفاه و مصالح ملت‌های منطقه و دفاع از منافع آنها در صحنه بین‌المللی به کار گرفته شود.
بی‌دلیل نیست که غرب پس از آغاز قیام‌های مردمی اخیر در منطقه، با تمام توان وارد شده است تا مسیر این قیام‌ها را منحرف سازد و از پیروزی این قیام‌ها و تسلط ملت‌های منطقه بر سرنوشت خود جلوگیری کند. سران دولتهای غربی می‌دانند که پیامد پیروزی این قیام‌ها به خطر افتادن جدی منافع غرب در منطقه است که یکی از این پیامدها، قطع ارسال دلارهای نفتی و سرمایه‌های مردم منطقه به جیب قدرت‌های استعمارگر تحت پوشش خریدهای تسلیحاتی می‌باشد.

منبع: روزنامه جمهوری
Share/Save/Bookmark