توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 64296
يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۹
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی
نمایندگان مجلس نمی‌توانند نسبت به مشکلات معیشتی مردم بی‌تفاوت باشند/ فرقی نمی‌کند که چه مدت از عمر دولت باقی مانده
جوکار گفت: زمانی که هیچ راهکاری نباشد و دولت عمل مثبت انجام ندهد مجلس هم از سازو کارهای نظارتی خودش استفاده می‌کند.
نمایندگان مجلس نمی‌توانند نسبت به مشکلات معیشتی مردم بی‌تفاوت باشند/ فرقی نمی‌کند که چه مدت از عمر دولت باقی مانده
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز: محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جهان نيوز درباره نامه اخیر روسای کمیسیون های تخصصی مجلس به رئیس جمهور اظهارداشت: عدم ثبات قیمت‌ها، تورم سرسام آور و از سوی دیگر عدم نظارت صحیح بر بازار و کنترل قیمت‌ها یک احساس نگرانی را در بین منتخبان مردم بوجود آورد و این موضوع روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس را بر آن داشت تا در قالب یک نامه به رئیس جمهور تذکر جدی دهند تا در رویکرد تیم اقتصادی دولت تجدید نظر شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس نمی‌توانند نسبت به مشکلات معیشتی مردم بی تفاوت باشند، خاطرنشان کرد: دولت باید اراده محکمی در اصلاح امور در حوزه تصمیم سازی‌، تصیمیم گیری و اجرای صحیح سیاست‌های بالادستی داشته باشد.

رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس در پاسخ به اینکه با توجه به مدت کوتاه (کمتر از یکسال) باقی مانده از عمر دولت نحوه تعامل و برخورد نمایندگان مجلس با اقدامات دولت به چه شکل خواهد بود، توضیح داد: فرقی نمی‌کند که چه مدت از عمر دولت باقی مانده باشد، دولت تا زمانی که بر سر کار است باید اجرای صحیح برنامه‌ها را در نظر داشته باشد. دولت ملزم می‌باشد که قوانین را اجرایی کند و نسبت به احکام مصوب از طرف مجلس التزام دارد. سیاست‌های بالا دستی خوبی در حوزه اقتصاد مقاومتی وجود دارد که وقتی این سیاست ها اجرا نشود مشکلات کشور را فرا می‌گیرد.

جوکار در پایان در پاسخ به این سوال که برنامه مجلس در برابر عملکرد دولت با توجه به احتمال از حد نصاب افتادن دولت در صورت استیضاح وزیران و تغییر در کابینه چیست، گفت: امیدوارم که این اتفاق نیافتد ولی زمانی که هیچ راهکاری نباشد و دولت عمل مثبت انجام ندهد مجلس هم از سازو کارهای نظارتی خودش استفاده می‌کند.
Share/Save/Bookmark