توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 60786
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱
رئیس سابق سیا: ایرانی‌ها فرهنگ مقاومت دارند/ خروج ترامپ از برجام احمقانه بود
رئیس سابق سیا: ایرانی‌ها فرهنگ مقاومت دارند/ خروج ترامپ از برجام احمقانه بود
رئیس سابق سیا با انتقاد از سیاست‌ها و رفتار رئیس جمهور آمریکا خروج ترامپ از توافق هسته‌ای را احمقانه توصیف کرد و گفت که ایرانی‌ها دارای فرهنگ مقاومت هستند.

به گزارش ایسنا، جان برنان رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ در گفت‌وگو با نشریه آیریش تایمز به انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پرداخت و گفت که مشکلش با ترامپ به دلیل شخصیت و عدم صداقت او است.

برنان که از منتقدان سرسخت ترامپ به شمار می‌آید در بخشی از این گفت‌وگو خروج دولت آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران و عملکرد او درخصوص کره شمالی را احمقانه توصیف کرد و گفت که بسیاری از سیاست‌های ترامپ پر از عیب و نقص است.

وی همچنین درباره تنش‌های اخیر میان تهران و واشنگتن اظهار داشت: آمریکا با این تصور غلط که ایرانی‌ها تغییر خواهند کرد و با افزایش فشار بر ایران به بن بست رسیده است. ایرانی‌ها دارای فرهنگ مقاومت هستند.

رئیس پیشین سیا همچنین گفت: خروج از توافق هسته‌ای با ایران، قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی، سخت‌تر کردن تحریم‌ها و اجبار متحدان اروپایی به پذیرش توافقی برای زیر پا گذاشتن تعهداتشان سبب شده تا برداشت ایرانی‌های این باشد که دولت ترامپ اساساً به دنبال تغییر نظام است.

به گفته جان برنان، این اقدامات ترامپ تندروها و حتی کسانی را که توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را امضا کردند، جسورتر کرده است.

وی تاکید کرد که به باور او، ترامپ یک فریبکار است و عدم پایبندی به اصول اخلاقی چیزی است که او هیچ‌گاه فکر نمی‌کرده است در رفتار یک رئیس جمهور آمریکا ببیند.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark