توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 46106
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۲
اسرائیل هواپیمای ترور خود را لو داد
یک وبگاه اسرائیلی در گزارشی نوع هواپیمایی که تل‌آویو از ‌آن در عملیا‌ت‌های محرمانه از قبیل ترور یا جمع‌آوری اطلاعات دقیق استفاده می‌کند، فاش کرد.
به گزارش خط نیوز به نقل از فارس، رژیم صهیونیستی برای اولین بار نوع هواپیماهایی که برای انجام عملیات‌های محرمانه با همان به اصطلاح «جنگ سایه» استفاده می‌کند، فاش کرد و گفت این هواپیما از نوع «هرکولیز» است که اسرائیلی‌ها به آن «کرناف» می‌گویند.

«امیر بوحبوط» تحلیلگر نظامی وبگاه صهیونیستی «واللا»، از این هواپیماها برای انتقال واحدهایی که عملیات‌های سری به آنها واگذار شده، استفاده می‌شود خواه این عملیات، ترور یک شخصیت باشد یا جمع‌آوری اطلاعات محرمانه دقیق.

وی افزود در حقیقت آنچه این هواپیما را از مابقی هواپیماها متمایز می‌کند آن است که هوکولیر قادر به پرواز و نیز فرود آمدن در هر نوع محیط جغرافیایی صرف‌نظر از ویژگی «توپوگرافی» آن است؛ علاوه اینکه در هنگام پرواز یا فرود کمترین صدا را دارد و این امکان مخفی نگه داشتن ماموریت‌ها را بیشتر می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است: اعضای یگان‌های ویژه که در عمق خاک دشمن فرود می آیند به سرعت مخفی شده و به سمت هدف می‌روند و هواپیما با اینکه حجم بزرگی دارد اما بالاترین درجه محرمانه بودن کار را به همراه دارد.

منابع آگاه اسرائیلی افزودند: کرناف یکی از ابزارهای اصلی است که به اسرائیل برای «جنگ سایه» علیه دشمنانش کمک می‌کند، جنگی که نباید کوچکترین ردپایی به جا گذارد. صنعت هوایی اسرائیل به صورت مداوم بر روی سیستم‌های کنترل از راه دور این هواپیما کار می‌کند تا کمک بیشتری به انجام عملیات‌ها در آینده باشد.

واللا در ادامه ویدئویی را منتشر کرده مه برخی از نظامیان اسرائیلی درباره این هواپیما صحبت می‌کنند، یکی از آنها به عملیات موسوم به «انتبه» در اوگاندا اشاره می کند.

در روز 27 ژوئن 1976میلادی، اعضای جبهه خلق برای آزادی فلسطین، یک هواپیمای متعلق به شرکت ایرفرانس را که از تل‏آویو عازم پاریس بود در میانه ی راه بعد از برخاستن از فرودگاه آتن ربودند و خلبان را وادار کردند راه خود را به سمت آفریقا منحرف کند و در فرودگاه اِنتِبه در اوگاندا به زمین بنشیند.

ربایندگان هواپیما سپس از 206 مسافر هواپیما، یک‏صد نفر را آزاد کردند و بقیه را که بیشتر تبعه ی رژیم صهیونیستی بودند به گروگان گرفتند و رهایى آنان را موکول به آزادی 53 زندانی عرب در کشورهای مختلف نمودند.

روز سوم ژوئیه، در هفتمین روز ربودن هواپیمای ایرفرانس از طرف مبارزان فلسطینی، یک گروه کماندویی رژیم اسرائیل در فرودگاه اِنتبه فرود آمدند و در جریان یک عملیات نیم ساعته پس از انهدام یازده هواپیمای میگ متعلق به نیروی هوایی اوگاندا و کشتن هفت تن از ربایندگان هواپیما و بیست سرباز اوگاندایی، گروگان‏ ها را آزاد کردند و با خود بردند.
Share/Save/Bookmark