توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63116
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۷
عروج سردار دلها به ملکوت اعلی
مرگ دلاوران معمولی نیست، ایران ابرقهرمانان بسیاری دارد، اما این‌بار مجاهدت «حاج قاسم» و همرزمان شهیدتش، تاریخ ساز و خط بطلانی شد برهمه اسطوره‌های خیالی و افسانه‌های واهی...
عروج سردار دلها به ملکوت اعلی
حاج قاسم مردمان سرزمینم برای پیکر پاره پاره ات آغوش باز کرده اند، غم پرگشودنت حال و هوای شهرم را دگرگون کرده، چند روزی است که رفتنت، کرمانشاهیان را همانند دیگر نقاط ایران به خیابان ها کشانده تا شاید این اتحاد، مرهم کوچکی برای این زخم بزرگ ملی شود.

شهادت و پرگشودنت، هدیه الهی به دلیل سال‌ها مجاهدت و قامت استواری در جبهه مقاومت است و این همان دعای خیری بود که رهبر در حقت طلب کرد.

عزیزترین سردارم، بار دیگر فرزندان شهدا، طعم یتیمی را چشیدند چرا که تو دلگرمی دل بی قرار آنان بودی و آغوش گرمت همیشه به روی آنان گشوده بود.

زین پس چه بسیارند مادرانی که نام تو را بر فرزندان خود می گذارند و حماسه تو را در گوش آنان نجوا می کنند و اسم و یاد تو، نماد حماسه و مجاهدت و شور و شهادت خواهد بود.

بخش عمده ای از قدرت های نظامی حزب الله لبنان از تدبیر و درایت تو و هم رزمان تو نشات گرفت، این درایت روند جنگ داخلی سوریه را تغییر داد، طعم شکست را به جان داعش ریخت و اسراییل را از جنوب لبنان به عقب راند.

همه می دانیم اگر این تدبیر الهی و جهاد اکبر نبود جهان، ایران و کشورهای مقاومت گرفتار چه آشوبی می شدند و دست خون و جنایت به جسم بی دفاع همه کودکان و مردمان بی پناه می رسید و اگر امروز به دور از دغدغه های جنگ و جنایت در خانه خود نشسته ایم و چراغ زندگی مان گرم و روشن است به خاطر آزادگی و وارستگی انسان هایی خاص و متفاوت از جنس «حاج قاسم» است.

نتیجه سالها مجاهدت در راه خدا بصیرت است، بصیرتی که تو را به نزدیک بودن موعد شهادت رهنمون کرد، حال دیگر پیکر پاره پاره ات در همان قطعه کوچکی از بهشت آرام می گیرد، همان قطعه ای که خود خواستی در جوار هم رزم شهیدت...

نگران حال دلم هستم، دلی که دیگر در سینه قرار ندارد، امنیت و آرامش بزرگترین هدیه ای بود که تو و هم‌ رزمان شهیدت برای مردم کشور و منطقه به ارمغان آوردی اما به دلم می گویم ایران حاج قاسم های بسیار دارد که گوش به فرمان رهبر، باز هم حماسه ساز می شوند.

مثل تو بودن سخت است، سخت است که بخواهی شبانه روز مشغول جهاد باشی، اما راه ناتمام تو باید تمام شود آن هم به دست کسانی که حاج قاسم می شوند و دنیای خود را فدا می کنند تا گزندی به این آب و خاک نرسد، تا کودکان ایران همچنان در کوچه و خیابان های شهر کودکی کنند و داستان مقاومت تو را سردهند و چه بسیار نوجوانانی که می خواهند همچون تو، سربازی رشید و سرداری بزرگ برای دین و میهن شوند.

مرگ در بستر سزاوار تو نبود تو تفسیر عبارت «یا لیتنا کنا معک» بودی و چه زیبا به مولای خود اقتدا نمودی و شهادت تو آغاز راهی برای همه فرزندان سرزمینم است و اکنون در میان نسل پنجم انقلاب، سردارانی نامدار همچون تو خواهیم داشت.

حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک شهرستان رابر از توابع استان کرمان متولد شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۳۵۷ و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به این نهاد پیوست.

وی در طول جنگ ایران و عراق، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود و در سال های اخیر هم حاج قاسم به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
براساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.
Share/Save/Bookmark