توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 9466
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۹
پیکاسوی فوتبال اسپانیا در گفت و گو با سایت فیفا
اینیستا: مسی هیچ گاه رقیب من نبوده است
هافبک طراح آبی اناری‌ها ثبات در زندگی شخصی را رمز موفقیت خود در مستطیل سبز می‌بیند. او مسی را رقیب خود نمی‌داند.
اینیستا: مسی هیچ گاه رقیب من نبوده است
هافبک طراح آبی اناری‌ها ثبات در زندگی شخصی را رمز موفقیت خود در مستطیل سبز می‌بیند. او مسی را رقیب خود نمی‌داند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بدون شک یکی از ارکان اصلی درخشش بارسلونا و تیم ملی فوتبال اسپانیا در این چند سال اخیر حضور هافبکی طراح و بازی ساز همچون آندرس اینیستا بوده است.

پیکاسوی فوتبال اسپانیا در توپ طلای ۲۰۱۲ فوتبال جهان بار دیگر رقابت را به هم تیمی‌اش لیونل مسی واگذار کرد تا این بار هم رویایش برآورده نشود.

اینیستا در گفت و گویی که با سایت رسمی فدراسیون بین‌المللی فوتبال داشت، عنوان کرد که مسی هیچ گاه رقیب او نبوده است و نخواهد بود. گفت و گوی تفصیلی فیفا با اینیستا را در زیر می‌آوریم.

* آندرس! شما به حضور در مراسم فیفا عادت کرده‌اید. به هنگام حضور چه احساسی به شما دست می‌دهد؟

- احساس بسیار زیبایی به من دست می‌دهد. وقتی میان بهترین بازیکنان قرار می گیرم احساس افتخار می‌کنم. تقدیر از بازیکنان اقدام زیبایی است و هر بازیکنی را خوشحال خواهد کرد. بدون شک من هم غرق در شادی می شوم.

* بسیاری بر این باورند که مسی گل می‌زند، اما این اینیستا است که بارسلونا را به حرکت در می‌آورد. نظر خود شما چیست؟

- بر این باورم که دلیل اصلی موفقیت هر تیمی کامل بودن تمام اعضای آن است. بارسلونا با مسی بهتر است هم چنان که مسی با بارسلونا. فوتبال یک بازی گروهی است، نه فردی. تعامل گروهی خوب باعث بالا رفتن توانایی‌های فردی یک بازیکن می‌شود. من وقتی مسی در کنارم باشد، بهتر بازی می‌کنم. لیونل مسی هم با بودن در کنار ما عملکرد بهتری دارد. باید همه ما احساس مسئولیت کنیم و این مهم‌ترین چیز است.

* مسی در یکی از مصاحبه‌های خود گفت که عادلانه است توپ طلای ۲۰۱۲ به اینیستا برسد، چه نظری دارید؟

- خوب است (با خنده!) مسی شوخی کرده است. او دوست من است و سال‌ها است که در کنار هم بازی می‌کنیم. این نظر لطف اوست. با مسی به عنوان نامزد روی سکو می روم، اما او هیچ گاه رقیب من نیست. او هم تیمی من است و از کسب چهارمین توپ طلای او بسیار خوشحال شدم.

- در سال ۲۰۱۲ به عنوان بهترین بازیکن اروپا انتخاب شدید. بهترین خاطره خود در این سال را چه می‌دانید؟

- قهرمانی در جام ملت‌های اروپا. خوشبختانه سهم بسزایی در قهرمانی کشورم داشتم. وقتی عملکرد خوبی در زمین دارم احساس زیبایی مرا در بر می‌گیرد. این که روز به روز پیشرفت می‌کنم بسیار خوشحال کننده است.

* در یکی از مصاحبه های خود گفتید که عملکرد خوب شما در زمین به خاطر آرامش در بیرون از زمین است چه چیزی در زندگی شخصی اینیستا باعث درخشش او در مستطیل سبز شده است؟

- ثبات در زندگی شخصی مهم‌ترین دلیل است. بعضی از بازیکنان در زندگی شخصی خود آرامش ندارند به همین خاطر گمشده خود را در زمین فوتبال می‌یابند به طوری که مستطیل سبز فرصتی برای خالی کردن نهانی‌های درونی آنها است، اما من این گونه نیستم، چرا که رابطه بسیار خوبی با اطرافیانم دارم و مطمئنا عملکرد خوبم در زمین نتیجه‌ و برون داد آن است.

* در سال ۲۰۱۲ بارسلونا تنها یک جام کسب کرد و این در چند سال اخیر بی سابقه بوده است. آیا احساس ناکامی و سرخوردگی نمی‌کنید؟

- نمی‌توان قهرمانی‌ در جام‌های حذفی را دسته کم گرفت. بارسلونا فصل قبل در آستانه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا هم قرار گرفت. در بارسلونا همه ما به دنبال کسب تمام عناوین ممکن هستیم. در سال‌های اخیر نمایش بسیار خوبی داشته ایم. در ۲۰۱۲ در آستانه کسب جام‌های زیاد قرار گرفتیم، اما در نهایت تنها یک جام به دست آوردیم. امسال تمام تلاش خود را می‌کنیم تا دوباره برای کسب تمام جام‌ها به میدان رویم.

* سال ۲۰۱۲ آوردگاه اتفاقات خاصی در بارسلونا بود. رفتن گوآردیولا ،‌ مریضی آبیدال و اخیرا عود سرطان تیتو ویلانووا. این اتفاقات چه تاثیری بر روی تیم گذاشته است؟

- رفتن گوآردیولا رویدادی عادی بود و او با توافق باشگاه جدا شد . این مساله می‌تواند در هر باشگاهی رخ دهد. اما کنار آمدن با مریضی آبیدال و ویلانووا سخت بود. برای یک انسان کنار آمدن با این شرایط سخت است به ویژه برای خانواده آنها. تلاش کردیم تا کنار هر دوی آنها باشیم و برای بهبودی‌شان تمام تلاش خود را به کار بریم. الان شاخصه‌ بازی ما نشاط و انگیزه زیاد است و این به خاطر شرایط خاص حاکم بر تیم است.

* آیا اینیستا خود را با پیراهن تیم دیگری تصور می‌کند؟

- همواره گفته‌ام که آرزویم خداحافظی با فوتبال با پیراهن باشگاهی است که ۱۲ سال است با آن زندگی می‌کنم. باشگاهی که تقریبا همه چیز را به من داده است. در شرایط کنونی به جز بارسلونا هیچ تیمی به ذهنم خطور نمی‌کند. الان در بهترین تیم در حال بازی هستم و در اوج به سر می‌برم. اما نباید فراموش کرد که همه چیز بستگی به عملکردم در آینده دارد. اگر روزی احساس کنم که دیگر نمی‌توانم برای بارسلونا کارساز باشم، مطمئنا به فکر فریب باشگاه نخواهم بود و جدا خواهم شد. این مساله‌ای بدیهی و منطقی است.

* در مورد تیم ملی صحبت کنیم. آیا جام کنفدراسیونها در برزیل فرصتی مناسب برای جبران ناکامی شما در سال ۲۰۰۹ خواهد بود؟

- بله. بله. در فوتبال همواره برای جبران فرصت وجود دارد. در این دوره شانس قهرمانی داریم. با این انگیزه به برزیل می رویم. اما نباید فراموش کنیم که تیم‌های دیگر هم از جمله برزیل برای قهرمانی می آیند. این رقابت‌ها در کشوری خاص برگزار می‌شود و این به جذابیت بازی‌ها می‌افزاید.

* شما در انتخابی جام جهانی با تیمی بزرگ همچون فرانسه هم گروه هستید، شرایط خود را چگونه می‌بینید؟

- پیروزی هیچ گاه آسان نیست به ویژه در برابر تیمی همچون فرانسه. یک تیم چنانچه در بهترین شرایط خود نباشد، با مشکل مواجه خواهد شد. در فوتبال تیم بهتر یا پیروز می‌شود یا حداقل مساوی کسب می‌کند واین در بازی ما برابر فرانسه رخ داد. با این حال به صدرنشینی خود در این گروه اطمینان داریم. می‌توانیم در بازی برگشت در فرانسه پیروز شویم و این اصلا دور از انتظار نیست چرا که توانایی آن را داریم.

* بسیاری به خاطر نقش کار ساز اینیستا در بارسلونا و تیم ملی فوتبال اسپانیا به ستایش از او می‌پردازند. الگوی اینیستا در دوران کودکی چه کسی بوده است؟ دوست دارید از کدام بازیکن تقلید کنید؟

- در زمان کودکی علاقه زیادی به گوآردیولا و مایکل لادروپ داشتم. دوست داشتم در آینده مانند آنها باشم. خوشبختانه شرایط برای من به خوبی پیش رفت و الان این من هستم که الگوی بچه‌ها قرار گرفته‌ام. این به خوبی نشان می‌دهد که همه چیز طبق روال پیش می‌رود. نباید فراموش کنیم که ما تنها یک بازیکن فوتبال نیستیم. بسیاری از مردم توجه زیادی به ما می‌کنند. حتی بعضی به تقلید می‌پردازند. مسئولیت سنگینی داریم.

* در پایان دوست داریم از آرزوهای اینیستا در سال جدید مطلع شویم.

- سلامتی همیشگی. امیدوارم بتوانم با سلامت کامل تمرین کنم و در میدان حضور یابم. جدای از این همه چیز به سرنوشت بستگی دارد و
Share/Save/Bookmark