توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 53071
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۵
رئیس انجمن مرغ گوشتی
توقف ثبت سفارش برای واردات کنجاله/ قیمت مرغ روند افزایشی گرفت
رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: قیمت مرغ از یکی دو روز پیش روند افزایشی گرفته و قیمت کنجاله سویا و ذرت هم به دلیل توقف ثبت سفارش از سوی وزارت صنعت برای روشن شدن ارز یارانه‌ای که واردکنندگان گرفته‌اند، افزایش یافته است.
توقف ثبت سفارش برای واردات کنجاله/ قیمت مرغ روند افزایشی گرفت
به گزارش خط نیوز محمد یوسفی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت قیمت مرغ و نهاده‌های تولید در بازار خاطر نشان کرد: دو سه روزی است که قیمت مرغ روند افزایشی گرفته و به سمت واقعی شدن می‌رود تا جایی که امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ تازه در میدان بهمن تهران (محل توزیع عمده مرغ) به 8 هزار تومان رسید.

وی افزود: اما جالب اینجاست که قیمت هر کیلوگرم مرغ در غرفه‌های میدان میوه و تره‌بار همین امروز 7400 تومان است؛ چراکه قیمت در این غرفه‌ها دستوری است و نمی‌تواند از یک حدی بالاتر بفروشند.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی به این نکته اشاره کرد که هم‌اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در استان‌های مختلف بین 5 تا 6 هزار تومان متغیر است که در تهران نیز بین 5700 تا 6000 تومان به فروش می‌رسد.

یوسفی همچنین در مورد آخرین وضعیت قیمت دو نهاده مهم کنجاله سویا و ذرت به عنوان پایه خوراک مصرفی مرغداری‌ها نیز گفت: از چند روز پیش که وزارت صنعت تمام ثبت سفارش واردات نهاده تا مشخص شدن وضعیت واردکنندگانی که ارز یارانه‌ای گرفته‌اند، معلق کرد، قیمت‌ها روند افزایشی گرفته است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون هر کیلوگرم کنجاله سویا قیمت در بنادر بین 2600 تا 2700 تومان و هر کیلوگرم ذرت 1200 تومان است که باید تقریباً هر کیلوگرم 200 تومان نیز قیمت حمل و نقل را تا درب مرغداری به آن اضافه کرد.

به گزارش خبرنگار فارس، طی دو، سه ماه اخیر با افزایش قیمت ارز، دولت برای واردات کالاهای اساسی از جمله نهاده‌هایی مانند کنجاله سویا و ذرت ارز یارانه‌ای اختصاص داد، اما متأسفانه گزارش‌های رسیده از پرورش‌دهندگان مرغ حاکی از آن بود که واردکنندگان نهاده ارز یارانه‌ای را در جیب خود گذاشته و همچنان قیمت کنجاله و ذرت را تا حدی بر اساس نرخ ارز آزاد محاسبه کرده و به افزایش قیمت‌ها دامن زده‌اند.

وزارت صنعت‌، معدن و تجارت برای روشن شدن تکلیف ارزهای یارانه‌ای که به واردکنندگان طی چند ماه اخیر اختصاص یافته فعلاً‌ ثبت سفارش را متوقف کرده تا مشخص شود این ارز کجا و صرف چه کاری شده است.

اختصاص ارز یارانه‌ای به واردات سیاست شکست‌خورده‌ای است که در چند سال گذشته و در حوزه‌های مختلف تجربه شده و به نظر می‌رسد، دولت برای کاهش قیمت تمام‌شده تولید باید فکر دیگری بکند.
Share/Save/Bookmark