توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 33091
چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۳
از سوی دوست فراری مطرح شد؛
جزئیات جدید از تلاش‌های «جونیور» برای تشدید تحریم‌های ضدایرانی
دوست و همکار قدیمی م.ه در سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت می‌گوید او تنها کسی نبوده که م.ه با وی برای لابی در غرب و تشدید تحریم ها علیه ایران تماس گرفته است.
جزئیات جدید از تلاش‌های «جونیور» برای تشدید تحریم‌های ضدایرانی
به گزارش خط نیوز به نقل کیهان، نیک‌آهنگ‌ کوثر همکار نشریات مختلف زنجیره‌ای، با نظر م.ه مسئول راه‌اندازی سایت در سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت شد. او پس از خروج م.ه از کشور با وی در ارتباط بود.



وی درباره انتشار فایل‌های صوتی خود با م.ه می‌گوید: اتهام انتشار این نوارها به من، معتبر نیست، ولی بعد از اینکه اعضای خانواده ه، صحت نوارها را زیر سؤال بردند، درست بودن و ادیت نشدنشان را تایید کردم. آقای خرازی اگر جویای واقعیت هستند و درباره صحت نوارها و مستندات نیز سؤالی دارند، می‌توانند به طور علنی یا غیرعلنی از من بپرسند. می‌توانند حتی بپرسند که آقای م.ه در چه روزی با من تماس گرفتند و از من خواستند به سراغ مسئولان وزارت خزانه‌داری [آمریکا بروم].



وی می‌افزاید: داستان «نوار» مربوط به مکالمات ضبط شده بنده با م.ه است که تا زمانی که از من درخواست شهادت نکردند، کسی هم از وجود نوارها اطلاعی نداشت. آقای م.ه مدعی بودند که از وجود پرونده‌ای علیه خود در کانادا بی‌اطلاع بودند و چیزی درباره شکایت هوشنگ بوذری خودشان نمی‌دانستند. یک مکالمه ۳ دقیقه در تابستان ۱۳۸۹ ثابت می‌کرد که ایشان کاملاً آگاه بودند و همچنین، پاسخ شریک سابق‌شان عباس یزدانپناه یزدی به ادعاهای شاکی پرونده و مستنداتی که خواهرزاده م.ه در اختیار خودنویس قرار داده بود نشان می‌داد که فرزند هاشمی‌رفسنجانی هم مطالب خودنویس را با دقت خوانده بود و هم جوابیه را از طریق شریک خود برای خودنویس ارسال کرد. فایل‌های صوتی، تنها و تنها به درخواست وکلای م.ه به طرفین و دادگاه تحویل داده شد.



این فایل‌ها به پرونده ارتباط پیدا می‌کردند. مطابق حکم تایید شده دادگاه در تابستان ۱۳۹۱، شاهد موظف به تحویل اسناد و فایل‌های صوتی و یا نوشتاری و تصویری به دادگاه بود. این اسناد در ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۲، سه روز پیش از سفر م.ه به تهران در اختیار وکلای او قرار گرفته و در روز ۲۸ سپتامبر نیز وکیل کانادایی نام برده، با اعلام تلویحی اطلاع از محتوای نوارها از راستی‌آزمایی شاهد پرونده، خودداری کرد.



نیک‌آهنگ ‌کوثر یادآور شد: در گفت‌وگو با فرزند فائزه هاشمی، یک ماه پیش از مهلت تحویل فایل‌های صوتی و مدارک، دقیقا تاکید کردم که اولاً، مطابق قانون، امکان از بین بردن مستندات را ندارم. ثانیا، با توجه به عواقب عمومی شدن این اسناد از سوی دادگاه عالی انتاریو در کانادا، ممکن است آسیب‌های معنوی به افراد مختلف از جمله نواده هاشمی‌رفسنجانی، و خودم به‌عنوان ثبت‌کننده گفت‌وگوها وارد شود و راه پیشنهادی من در آن زمان، دخالت فائزه.ه برای منصرف کردن برادرش و وکلا از گرفتن مستندات بود.



فرزند فائزه.ه گفت که چنین درخواستی را از مادرش نخواهد کرد. از زمان تحویل این فایل‌های صوتی، نسخه‌های اصلی را در جایی به شکل «آف لاین» دور از دسترس هستند تا از دسترسی افراد، حتی هکرها مصون بمانند. این فایل‌ها تنها بخشی از مکالمات با م.ه هستند که می‌توانستند مورد استفاده دادگاه و وکلا قرار گیرند.



وی ادامه می‌دهد: به هر تقدیر تایید می‌کنم من تنها کسی نبوده‌ام که م.ه برای اعمال تحریم‌های بیشتر با او تماس گرفته است.



به گفته یکی از اعضای اتاق‌های فکر واشنگتن، که م.ه با او نیز تماس گرفته بود، تلاش م.ه برای ضربه زدن به دولت و احیانا رقبای پدرش و حتی رهبری بوده است. تلاش برای انتشار مطالبی که در پاییز ۱۳۸۸ برای افرادی مختلف فرستاده بود، جزو وظایف ایشان بوده است.
Share/Save/Bookmark