توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 44611
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
بازي در زمين دشمن با خريد و فروش فالوئر !
شبكه‌هاي مجازي بستر واپس‌گرايي انقلاب مي‌شوند
اين روزها خريد و فروش مخاطب يا شهرت در فضاي مجازي در حالي صورت مي‌گيرد كه دشمن در حال بازآرايي قواي خود براي موفقيت در جنگ تركيبي عليه كشورمان است.
شبكه‌هاي مجازي بستر واپس‌گرايي انقلاب مي‌شوند
به گزارش خط نیوز؛ اين روزها خريد و فروش مخاطب يا شهرت در فضاي مجازي در حالي صورت مي‌گيرد كه دشمن در حال بازآرايي قواي خود براي موفقيت در جنگ تركيبي عليه كشورمان است. اين در حالي است كه به عقيده كارشناسان، فضاي مجازي بستر اصلي يكي از محورهاي سه‌گانه جنگ فرهنگي است. دلالي ميليوني فالوئرها برگ تازه اين نبرد نابرابر عليه ايران است.

خريد و فروش شهرت در فضاي مجازي كه در قالب معامله Followers يا دنبال‌كننده‌ها در صفحات مجازي شبكه اينستاگرام صورت مي‌گيرد به شدت مورد توجه رسانه‌ها، كارشناسان مسائل اجتماعي و فضاي مجازي قرار گرفته است، به طوري كه برخي گزارش‌ها از پيشنهاد قيمت‌هايي بين 130 تا 180 هزار تومان به ازاي هر هزار فالوئر از سوي كاسبان بازار فروش فالوئر براي افزايش مخاطبان مجازي خبر مي‌دهند و بر همين اساس دلالان بازار فروش فالوئر ارزش فالوئر خانم بازيگر ايراني را 450 ميليون تومان تخمين مي‌زنند. ‌ روح الله مؤمن‌نسب، كارشناس فضاي مجازي در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها با تأكيد بر اينكه اولين بلايي كه سكولاريسم موجود در شبكه‌هاي اجتماعي در فضاي عمومي جامعه به وجود مي‌آورد فردمحوري‌ است، تصريح مي‌كند: وجود تعداد زياد عكس‌هاي سلفي در شبكه‌هاي اجتماعي نشان‌دهنده فردمحوري و خودمحوري است، چراكه افراد مي‌كوشند تا ديگران از آنها تعريف كنند، در حالي كه همه عكس‌ها در قديم‌الايام جمعي بود. وي تأكيد مي‌كند: تمامي كساني كه در شبكه‌هاي مجازي فعال هستند، در حال از دست دادن وقت، فرهنگ و اموال باارزش خود هستند و تنها فردي كه سود اصلي را از اين امر مي‌برد، مديران مستبد شبكه‌هاي مجازي هستند كه در حال سوءاستفاده از انسان‌ها و كاربرها به عنوان برده مي‌باشند.

جنگ عليه ايران، واقعيتي در فضاي مجازي!
به جز موارد ياد شده كه مورد توجه بسياري از رسانه‌ها و كارشناسان فضاي مجازي قرار گرفته، وابستگي به فضاي مجازي و تبديل شدن افراد به بخشي از اين فضا، كار را براي تحقق اهداف جنگ تركيبي امريكا عليه ايران آسان مي‌كند.

رضا سراج، كارشناس مسائل سياسي روز گذشته در همايش تسخير لانه‌هاي جاسوسي مجازي استكبارستيزي، جنگ مزبور را اينطور شرح مي‌دهد كه بعد از جنگ 33 روزه كه نظام استكبار از جبهه‌ مقاومت شكست سنگيني خورد، امريكا با ايران وارد جنگ تركيبي شد كه يكي از محورهاي اين جنگ كار در بستر فضاي‌ مجازي است. وي با اشاره به مدل‌هاي جنگ تركيبي تشريح كرد: جنگ تركيبي شامل پنج مدل جنگ است كه نخستين مدل آن جنگ نرم است.

سراج در مورد جنگ نرم تصريح كرد: در جنگ‌نرم، سه بخش ادراك، افكار عمومي‌‌ و فرهنگي حائز اهميت است كه در ادراك، هدف دشمن تغيير محاسبات مسئولان در مديريت افكار معنا‌بخشي به ارزش‌ها و در جنگ فرهنگي هدف تغيير فرهنگ عامه مردم است.

اين كارشناس مسائل سياسي با اشاره به نقش رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي در اين جنگ متذكر شد: بين سه محور گفته شده در محو‌رهاي مديريت افكار و جنگ‌ فرهنگي، بستر اصلي در فضاي مجازي است. سراج يادآور شد: جنگ‌هاي ديگر كه قابل ذكر است، جنگ اقتصادي با هدف جلوگيري از رشد اقتصادي‌ و فروپاشي‌اجتماعي ايران است؛ ديگري جنگ ديپلماتيك است كه هدف‌ آن، تصوير‌سازي نظريه حركت دوراني انقلاب‌ها است. وي در مورد اين نظريه گفت: اين نظريه معتقد است كه انقلاب‌ها پس از مدتي به نقطه قبل از انقلاب باز مي‌گردند و امريكا با استفاده از بستر شبكه‌هاي اجتماعي اين حركت را در ايران شروع كرده است؛ خلاصه اين جنگ‌ها، پروژه نرمال‌سازي ايران است. بنابر اين گزارش به جز فراگيري و جذابيت فضاي مجازي، احساس يگانگي با دهكده جهاني كه در پي ديپلماسي لبخند ايجاد شده و مرزهاي اعتماد و لبخند به دشمن را جا‌به‌جا كرده است نيز در گسترش تعداد جوانان كشور كه در زمين دشمن بازي مي‌كنند، مؤثر است.
منبع : روزنامه جوان
Share/Save/Bookmark