توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70531
سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۰
گردشگری کودک در کرمانشاه فعال شد
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از تشکیل میز تخصصی گردشگری کودک برای شروع فعالیت‌های این حوزه در کرمانشاه خبر داد.
گردشگری کودک در کرمانشاه فعال شد
وحید امیری در گفت و گو با ایسنا، از گردشگری کودک به عنوان یکی از انواع گردشگری نام برد و اظهار کرد: این نوع از گردشگری که قسمت مهمی از جامعه یعنی کودکان سه تا ۱۵ سال را در بر می گیرد، در کشور ما کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: براین اساس، وزارت میراث فرهنگی نیز رویکرد توجه به این نوع از گردشگری را با تشکیل میز تخصصی گردشگری کودک آغاز کرده است.

معاون گردشگری استان با بیان اینکه در تعدادی از استان های کشور و از جمله کرمانشاه نیز این نوع از گردشگری فعال شده، اظهار کرد: ما نیز در کرمانشاه میز تخصصی گردشگری کودک را با دعوت از دستگاه‌های ذیربط همچون آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بهزیستی، شهرداری، استانداری و... تشکیل دادیم.

وی تاکید کرد: در این نشست مقرر شد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ظرف یک ماه آینده سند راهبردی گردشگری کودک را تدوین کند.

امیری خاطرنشان کرد: همچنین به منظور هدفمندسازی اردوهای دانش آموزی در مدارس، مقرر شد دفاتر گردشگری استان با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند تا دانش آموزان با علم سفر و چگونگی انجام آن و جاذبه های گردشگری استان آشنا شوند.

معاون گردشگری استان یادآورشد: اجرای این طرح کمک خواهد کرد تا تورهای درون استانی تقویت شود و نسل جدید در طول این سفرها اجتماعی شدن، آشنایی با جاذبه های گردشگری، دوستی با آثار تاریخی، احترام به طبیعت، آشنایی با مناطق مختلف استان و مستقل بودن را آموزش ببینند.

امیری در پایان عنوان کرد: باتوجه به اینکه امروزه کودکان نقش مهمی در تعیین مقصد سفر خانوده هایشان دارند و از طرفی گردشگران آینده خواهند بود، بنابراین ضروری است که از هم اکنون بحث آموزش گردشگری و آشنایی آنها با جاذبه های گردشگری را داشته باشیم.

Share/Save/Bookmark