توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 60361
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۷
رهبر انقلاب چند روز قبل: بنا نیست جنگی انجام بگیرد و انجام هم نخواهد گرفت
رئیس جمهور آمریکا خیال ترسوهای داخلی را راحت کرد/ ترامپ: من کسی نیستم که با ایران وارد جنگ شوم
من کسی نیستم که وارد جنگ شوم. من به دنبال جنگ با ایران نیستم. اگر من بخواهم با ایران وارد جنگ شوم آن جنگ اقتصادی خواهد بود.
رئیس جمهور آمریکا خیال ترسوهای داخلی را راحت کرد/ ترامپ: من کسی نیستم که با ایران وارد جنگ شوم
به گزارش خط نیوز: در حالیکه طی چند روز گذشته برخی از اصلاح طلبان و غربزده‌های داخلی با ترس کم سابقه درصدد القای جنگ آمریکا با ایران بودند، رئیس جمهور آمریکا خیال ترسوهای داخلی را از بابت مرد جنگ نبودن با ایران راحت کرد.

به گزارش جهان نيوز، رئیس جمهور آمریکا بامداد دوشنبه در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز درباره تنشهای اخیر در خاورمیانه گفت که من کسی نیستم که وارد جنگ شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز با تکرار ادعاهای قبلی خود درباره برجام گفت: توافقی که باراک اوباما با ایران امضا کرد وحشتناک بود. این توافق میلیاردها دلار پول نقد در اختیار ایران گذاشت.

وی در ادامه درباره تنشهای اخیر در منطقه خاورمیانه تاکید کرد که من کسی نیستم که وارد جنگ شوم. من به دنبال جنگ با ایران نیستم اما ما همچنین نمی‌خواهیم ایران سلاح هسته‌ای داشته باشد، به آنها اجازه چنین کاری را نخواهم داد، اگر من بخواهم با ایران وارد جنگ شوم آن جنگ اقتصادی خواهد بود.

لازم به ذکر است که رهبر معظم انقلاب چند روز قبل به صراحت از عدم وقوع جنگ میان ایران و آمریکا سخن گفته بودند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با اشاره به اینکه امریکا مجبور به عقب نشینی در مقابل مقاومت ملت ایران خواهد شد افزودند: بحث مقاومت، بحث برخورد نظامی نیست و اینکه برخی در روزنامه یا فضای مجازی مسئله جنگ را مطرح می کنند، حرف بیخود و غلطی است.

ایشان تأکید کردند: بنا نیست جنگی انجام بگیرد و انجام هم نخواهد گرفت، چرا که ما ابتدا به ساکن هیچگاه دنبال جنگ نیستیم و آنها هم می دانند که جنگ به صرفه‌شان نیست. رهبر انقلاب در پایان سخنانشان خاطرنشان کردند: رویارویی کنونی، برخورد اراده هاست و چون ما اراده ای قوی تر داریم و به خدا توکل می کنیم، ان‌شاءالله آینده خوبی در انتظار ملت است.

پیش از این نیز سردار سلامی در جلسه غیر علنی با نمایندگان مجلس گفته بود: جنگ آمریکا علیه ایران امکانپذیر نیست و آمریکا قدرت و جرات آغاز جنگ علیه ایران را ندارد؛ چراکه از یک سو قدرت نیروی دفاعی ایران و از سوی دیگر آسیب‌پذیری ناوهای هواپیمابر مانع از این امر می‌شود و آمریکا چنین ریسکی را نمی‌پذیرد. هیچ برنامه ای نیز برای حمله به ایران وجود ندارد.
Share/Save/Bookmark