توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 52711
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۵
رشد 60 درصدی مصرف برق شهرهای زلزله‌زده کرمانشاه
رشد 60 درصدی مصرف برق شهرهای زلزله‌زده کرمانشاه
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از افزایش 60 درصدی مصرف برق در مناطق زلزله زده استان خبر داد و گفت: با این وجود تاکنون خاموشی در این مناطق نداشته‌ایم.

علیمراد مرادی مجد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به افزایش دما و بالا رفتن نیاز به انرژی برق برای وسایل سرمایشی، اظهار کرد: شهرهای زلزله زده خصوصا سرپل‌ذهاب در نواحی گرمسیر استان قرار دارند و مصرف برق در این نقاط در فصل گرما بسیار افزایش یافته است.

وی از افزایش 60 درصدی مصرف برق در این نواحی خبر داد و یادآوری کرد: مصرف برق در شرایطی افزایش پیدا کرده که شبکه‌های ما برای وضعیت اضطراری پس از زلزله برقرار شده و نمی‌تواند جوابگوی این حجم از مصرف باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان احتمال وقوع خاموشی با این شیوه مصرف را در این مناطق بعید ندانست و عنوان کرد: البته تاکنون خاموشی در شهرهای زلزله زده استان نداشته ایم.

مرادی مجد با اشاره به قطعی‌های که اکنون در نقاط مختلف استان رخ می‌دهد، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم این قطعی‌ها در مناطق زلزله زده رخ ندهد.

وی افزود: اگر گاهی در این مناطق خاموشی رخ می‌دهد، ناشی از آسیب دیدن شبکه‌ها است که در جریان بازسازی مدام به شبکه‌ها و خطوط برق آسیب وارد می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه بخش زیادی از خطوط و شبکه‌های برق در جریان زلزله آسیب دید، اعتبار مورد نیاز برای بازسازی آسیب‌های وارده را 120 میلیارد تومان برآورد کرد.

مرادی مجد افزود: قرار شده از این میزان فعلا 10 میلیارد تومان را شرکت توانیر و 25 میلیارد تومان را استانداری تامین کند تا نسبت به بازسازی بخشی از آسیب‌های وارد شده اقدام کنیم.
Share/Save/Bookmark