توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 49931
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۹
ذوالقدری: همچنان قهرمانان تکواندو در شوک نتایج المپیک هستند/ هیچ مربی نمی‌تواند معجزه و شعبده‌بازی کند
مدیر سابق سازمان تیم‌های ملی تکواندو گفت: نتایج ما در المپیک ریو یک شکست سنگین بود و لذا هنوز که هنوز است تکواندو و قهرمانان و کادرفنی همراه تیم ملی در شوک به سر می‌برند.
ذوالقدری: همچنان قهرمانان تکواندو در شوک نتایج المپیک هستند/ هیچ مربی نمی‌تواند معجزه و شعبده‌بازی کند
به گزارش خط نیوز؛ غلامحسین ذوالقدری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم، در خصوص عملکرد تکواندو ایران در یک سال اخیر اظهار داشت: در هر حال تکواندو بعد از المپیک 2016 ریو دچار یک شوک بزرگ شد و بنده نیز به عنوان کسی که همراه تیم بودم هنوز نتوانستم نتایج کسب شده در المپیک را باور کنم. نتایج ما در المپیک ریو یک شکست سنگین بود و لذا هنوز که هنوز است قهرمانان و کادرفنی همراه تیم ملی در شوک به سر می‌برند اما نباید فراموش کنیم قهرمانان ما در یک سال اخیر تلاش کردند بر حریفان خود فائق شوند.

وی تاکید کرد: دنیا در سال‌های اخیر روی تکواندو سرمایه‌گذاری زیادی کرده است چرا که راس عملکرد ورزش یک کشور به خصوص در رشته‌های مدال‌آور در المپیک سنجیده می‌شود. همه نتایج تیم‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی، مسابقات جهانی، مسابقات گرندپری و گرند اسلم به واسطه موفقیت در المپیک خودنمایی خواهد کرد.

سرمربی سابق تیم‌ ملی تکواندو در خصوص اینکه یک سال زمان مناسبی برای بررسی عملکرد یک مربی است، تصریح کرد: باید از حالا به فکر المپیک2020 ژاپن باشیم و نباید نتایج به دست آمده در یک سال اخیر را فراموش و از طرفی نیز نباید عجولانه در خصوص کادرفنی تیم ملی قضاوت کرد. باید نتایج ما کارشناسانه بررسی و علت عدم دستیابی به مدال خوش‌رنگ طلا در مسابقات گرندپری و گرنداسلم مشخص شود. نباید روی هوا در خصوص کادرفنی تیم ملی تصمیم گرفت و بخواهیم صرفا بر اساس نتیجه بگویم بی‌باک خوب عمل کرده یا عملکرد خوبی نداشته است.

ذوالقدری ادامه داد: به واسطه سال‌ها مربیگری می‌گویم که بی‌باک مربی زحمت‌کشی است و تلاش خود را انجام داده است. نباید فراموش کنیم هیچ مربی معجزه‌گر نیست و نمی‌تواند بدون داشتن استعداد اعجاز یا شعبده‌ بازی کند و باید استعداد در اختیار مربی باشد. باید قبول کنیم ما در پرورش استعداد کوتاهی کردیم. این حرف یعنی اینکه نوجوانان وجوانان ما خوب هستند اما ما در پرورش و در کنار آن حفظ قهرمانان خوب عمل نکردیم. باید تلاش کنیم مانند گذشته در راستای توسعه و بازپروری قهرمانان بستر مناسب را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: تمام قهرمانان به نام گذشته ما در تکواندو در بستر مناسب پرورش پیدا کردند و باید دوباره تلاش کنیم به دنبال فراهم کردن بسترها باشیم چرا که پیشینه قهرمانی ما دچار تزلزل شده است. نباید نتایج یک‌سال گذشته را بزرگ کنیم و عدم کسب مدال زرین طلا در گرندپری‌ها و گرند اسلم را زیر سوال و کسب مدال طلا در تورنمنت‌ها و مسابقات تیمی گرنداسلم را بزرگ کنیم.

مدیر سابق سازمان تیم‌های ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که یک سال زمان مناسبی برای ارزیابی عملکرد یک مربی است، گفت: باید نتایج تیم ملی در یک سال گذشته را عاقلانه کارشناسی و زیر ذره‌بین قرار بدهیم و در خصوص ضعف‌ها، علت‌ را پیدا کنیم تا راهگشای کار ما باشد. باید در این خصوص سخنان سرمربی تیم ملی و حتی قهرمانان و ملی‌پوشانی که دستی در آتش داشتند نیز شنیده شود.

ذوالقدری خاطرنشان کرد: این کار نیز باید توسط کسانی انجام شود که تجربه بین‌المللی داشته و آمار مناسبی نیز از رقبای ما به دست آورده و حتی سرمایه‌گذاری تکواندو دنیا را آنالیز و سپس تصمیم بگیرند. همانطور که اشاره کردم اگر بستر مناسب برای پرورش و حفظ استعدادها و قهرمانانی که داریم را فراهم نکنیم هیچ مربی نمی‌تواند در تیم ملی اعجاز و معجزه کند. لذا با توجه به این شرایط باید در خصوص کادرفنی تیم ملی عاقلانه و کارشناسانه تصمیم بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که همچنان تمایلی برای همکاری با تکواندو ایران ندارد، گفت: من نمی‌توانم تکواندو را فراموش کنم و همچنان دلم برای تکواندو می‌تپد و آرزوی موفقیت تکواندو ایران را دارم. سال‌ها عمر خود را صرف تکواندو کردم و با تکواندو و ورزش بزرگ شدم اما باید بپذیریم در ورزش ایران آنگونه که باید و شاید به پیشکسوتان اهمیت نمی‌دهند و نه تنها تلاش‌ها من بلکه سایر پیشکسوتان برای رشد، شکوفایی و کسب افتخارات ورزش ایران دیده نمی‌شود.

ذوالقدری در پایان خاطر نشان کرد: من نیز بعد از المپیک و مسابقات جام‌جهانی به دلیل کج سلیقگی‌، ناملایمات و انتقادهای منفعت طلبانه برخی‌ها رنجیده خاطر و از تکواندو کنار کشیدم تا فرصت برای حضور جوانترها که انرژی و پتانسیل بیشتری دارند فراهم شود. هنوز نیز این فرصت در اختیار جوانترها قراردارد و من نیز برای آنها آرزوی موفقیت دارم.
Share/Save/Bookmark