توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 65221
يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۲
فرماندار کرمانشاه:
۲۵۰ هزار "حاشیه‌نشین" داریم/ باید پیگیر "ردیف اعتباری" برای این محلات بود
فرماندار کرمانشاه با اشاره به جمعیت ۲۵۰ هزار نفری ساکن در محلات حاشیه شهر کرمانشاه، گفت: مسئولان و نمایندگان باید پیگیر اختصاص ردیف اعتباری در بودجه سالانه برای رفع اساسی مشکلات این محلات باشند.
۲۵۰ هزار "حاشیه‌نشین" داریم/ باید پیگیر "ردیف اعتباری" برای این محلات بود
فصل الله رنجبر، امروز(ششم مهر) در حاشیه افتتاح مرکز توانمندسازی بانوان محله دولت آباد کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات متعدد محلات حاشیه شهر کرمانشاه گفت: حاشیه نشینی یکی از معضلات جدی شهر است که باید بصورت ویژه به آن پرداخته شود.

وی افزود: بارها به مسئولین مختلف استان پیشنهاد داده ایم و از همه و بویژه نمایندگان استان خواسته ایم تا تلاش کرده و ردیف اعتباری را برای محلات حاشیه نشین کرمانشاه در بودجه سالانه لحاظ کنند.

رنجبر جمعیت حاشیه نشین شهر را بیش از ۲۵۰ هزار نفر اعلام و تصریح کرد: این جمعیت با احتساب افراد ساکن در بافت های فرسوده به حدود ۴۱۲ هزار نفر می رسند که مشکلات متعدد در حوزه زیرساختی، اجتماعی، فرهنگی و... دارند.

وی افزود: برای رفع مشکلات مناطق حاشیه در این مدت بیکار ننشستیم و اقدامات خوبی در حوزه های مختلف در محلات حاشیه نشین مرادآباد، آقاجان و ... شروع شده و بسیاری دستگاه های از جمله شهرداری، ادارات آب و برق و ... پای کارند.

وی تصریح کرد: در کنار اقدامات عمرانی و زیربنایی در محلات حاشیه نشین، از سال ۱۳۹۳ طرح مطالعاتی با همکاری استانداری و جهاد دانشگاهی شروع کردیم که هم اکنون کار تدوین آن به پایان رسیده و برای اجرای آن نیازمند تامین اعتبارات هستیم.

رنجبر تصریح کرد: بر اساس این طرح دستگاه های مختلف باید پروژه های متفاوتی در محلات حاشیه‌ای اجرا کرده و هر دستگاه پروژه های مشخصی دارد که اعتبار هرکدام نیز مشخص شده است.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که محلات حاشیه شهر را که با معضلات بسیاری درگیرند، به کانون توجه بیاوریم و در این راه از تمام مسئولان و رسانه ها یاری می طلبیم.

وی افزود: رسانه ها پرداخت خوبی به مشکلات محلات حاشیه نشین داشته‌اند اما کافی نیست و باید عمق مشکلات این محلات را رسانه‌ای کرده تا همت جمعی برای رسیدگی بیشتر به مشکلات زیرساختی، اجتماعی و فرهنگی این محلات شکل گیرد.

وی در ادامه از راه اندازی مراکز توانمندسازی بانوان به عنوان اقدامی مثبت در جهت ارتقا وضعیت فرهنگی و اجتماعی محلات حاشیه شهر یاد کرد و افزود: با راه اندازی این مراکز بحث توانمندسازی بانوان مدنظر است تا از این طریق بتوانیم نیمی از جمعیت این محلات که رکن اصلی خانه و خانواده هستند را فعال و پویا کنیم.

وی افزود: برنامه های اینچنینی باید تداوم یابد و دستگاه های فرهنگی و دانشگاه ها و ... هم باید پای کار بیایند و هر اقدامی که به توسعه فرهنگی و اجتماعی این محلات منجر می شود را در دستور کار قرار دهند.
Share/Save/Bookmark