توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 44170
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۱
در سال پایانی دولت روحانی؛
اختلافات کابینه هرروز علنی‌تر می‌شود/ ریل خوابی وزیر صنعت علیه آخوندی!
از ابتدای امسال کارشناسان سیاسی اصلاح‌طلبان بارها بر ضرورت تغییر در کابینه دولت تأکید کردند و حتی با آغاز به کار مجلس دهم نمایندگان فراکسیون امید نیز بر ضرورت تغییر در دولت تأکید کردند.
اختلافات کابینه هرروز علنی‌تر می‌شود/ ریل خوابی وزیر صنعت علیه آخوندی!
به گزارش خط نیوز به نقل از قم فردا، هرچند احمد توکلی معتقد است حسن روحانی در برخورد با حقوق‌های نجومی خوب شروع کرد و بعد پایان داد اما واقعیت عملکرد 3 ساله روحانی نشان می‌دهد که وی نسبت به انتقادات حساس بوده و حتی حاضر است به‌تندی علیه آن موضع بگیرد اما تغییری در موضع و روش خودش ندهد.
نمونه این اقدام روحانی را می‌توان در انتخاب کابینه و سپس حمایت‌های بعدازآن مشاهده کرد به‌طوری‌که از همان زمان رسانه‌ای شدن اسامی وزرای پیشنهادی تمامی کارشناسان بر بالا بودن سن وزرا تأکید داشتند و آن را عامل ضعف کابینه می‌دانستند اما این روحانی بود که با حمایت از آن‌ها راه را بر منتقدان بست.

این در حالی است که از ابتدای امسال کارشناسان سیاسی اصلاح‌طلبان نیز بارها بر ضرورت تغییر در کابینه دولت تأکید کردند و حتی با آغاز به کار مجلس دهم نمایندگان فراکسیون امید نیز بر ضرورت تغییر در دولت تأکید کرده و حتی تا مرحله استیضاح چندین وزیر ازجمله وزیر آموزش‌وپرورش نیز پیش رفتند که بار دیگر با دربسته پاستور مواجه شدند.

در این میان به همان اندازه که دولت در برابر خواسته‌های کارشناسان برای تغییر مقاومت می‌کند اما برخلاف 3 سال گذشته که اختلاف در کابینه پیر علنی نمی‌شد در روزهای اخیر این اختلافات نه‌تنها علنی شده بلکه پای افشاگری‌ها به برنامه زنده تلویزیونی نیز کشیده شده است.

در هفته‌های گذشته بود که ترکان مشاور رئیس‌جمهور و دبیر مناطق آزاد در یک برنامه زنده تلویزیونی با تهدید علنی وزیر صنعت و معدن و تجارت اظهار داشت: خجالت می‌کشم راجع به نعمت زاده حرفی بزنم و توصیه می‌کنم به ایشان که بی‌هوا حرف نزنند که من از کوره در نروم.

در روزهای اخیر نیز بار دیگر این نعمت زاده بود که اختلافات و ناهماهنگی در کابینه پیر را آشکار کرد، به‌طوری‌که هفته گذشته در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی گفت: خرید ۵۰۰۰ واگن باری از روسیه کم سلیقگی است، بنده در مخالفت با این طرح اعلام کرده‌ام که بر روی ریل می‌ایستم و اجازه نمی‌دهم این واگن‌ها وارد کشور شوند.

انتقادات نعمت زاده علیه آخوندی وزیر راه در حالی مطرح می شود که در ماه‌های گذشته بابک احمدی معاون ناوگان راه‌آهن با تکذیب هرگونه مذاکره خرید واگن باری از روسیه، گفته بود: واگن‌سازان داخلی توانمندی در کشور داریم و نیازهای شبکه ریلی از همین طریق تأمین می‌کنیم و نیازی به واردات واگن از سایر کشورها نداریم.

با اتفاقات روزهای اخیر ناهماهنگی و نگاه به بیرون از مرزها در حالی در کابینه روحانی موج می‌زند که بیش از این بارها کارشناسان بر آن تأکید داشتند و علاوه بر این گذشت زمان نشان می‌دهد که این ناهماهنگی‌ها به چه میزان از کار آیی دولت یازدهم کاسته است؟
Share/Save/Bookmark