توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63980
سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۰
بازگشایی مدارس تهران از ۲۷ اردیبهشت به مدت یک‌ماه
بازگشایی مدارس تهران از ۲۷ اردیبهشت به مدت یک‌ماه
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تمهیدات بازگشایی مدارس شهر تهران از ۲۷ اردیبهشت را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا فولادوند در جمع خبرنگاران در این باره اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، از روز شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه مدارس به مدت یک ماه بازگشایی می‌شوند؛ این بازگشایی صرفا برای دانش آموزانی است که از آموزش مجازی استفاده نکرده‌اند یا در امر تحصیل و مباحث درسی اشکالاتی دارند که می توانند برای رفع اشکال به مدرسه مراجعه کنند.

وی افزود: حضور دانش‌آموزان در مدرسه شرایطی دارد؛ این حضور صرفا داوطلبانه و باید با اطلاع اولیاء باشد. همچنین حضور همکارانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند الزامی نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه کادر اجرایی مدرسه و دبیران هفته اول را باید حضور داشته باشند و به فراخور نیاز و مراجعه دانش آموز حضورشان تداوم پیدا خواهد کرد و یا با تصمیم مدیریتی برای برگزاری آزمون‌های پایان سال برنامه ریزی می‌شود گفت: مدرسه برای عموم دانش آموزان باز نیست و صرفا مخصوص دانش آموزانی است که از آموزش مجازی استفاده نکرده‌اند و یا نکات مبهم دارند که برای سوال از معلم مراجعه می‌کنند.

فولادوند ادامه داد: نیازی به حضور خانواده‌ها در مدرسه نیست. ما برای حضور دانش آموزان هم شرایط و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را در نظر گرفتیم که حتما باید رعایت شود.

وی درباره نحوه فعالیت دانش‌آموزان و فرهنگیان درون مدرسه در این یک ماه گفت: آموزش و پرورش از ابتدای اسفندماه آموزش‌های مجازی خودش را آغاز کرده و به تناسب درصد تحت پوشش در استان‌ها متفاوت بوده است. در شهر تهران به طور رسمی ۸۰ درصد دانش آموزان را تحت پوشش داشتیم و برخی دانش آموزان به دلایلی در کلاس‌های مجازی شرکت نکردند که در اختیار نداشتن ابزار، اینترنت و ... از این جمله است. این دانش آموزان می‌توانند به طور حضوری از امکان رفع اشکال در مدرسه استفاده کنند. مدرسه همانند ساعت هفتگی عادی برقرار است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به اینکه آیا دانش آموزان باید طبق روال درسی معمول طبق چارت کلاسی شان در مدرسه حضور یابند، زنگ تفریح و یا زنگ ورزش هم برقرار است؟ گفت: زگ ورزش یا زنگ تفریح که فاصله گذاری اجتماعی را به هم می‌زند حذف کردیم. مثلا بوفه‌های مدارس تعطیل است و به هیچ وجه بوفه‌ها نباید باز شوند و مواد غذایی بعد از ماه مبارک رمضان نباید خرید و فروش شود.
Share/Save/Bookmark