توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 51910
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۷
مصوبات جدید AFC
بهترین دروازه‌بان فوتبال و فوتسال آسیا انتخاب می‌شوند/ افزایش تیم‌های جام‌باشگاه‌های فوتسال
بهترین دروازه‌بان فوتبال و فوتسال آسیا انتخاب می‌شوند/ افزایش تیم‌های جام‌باشگاه‌های فوتسال
کمیته فوتسال AFC مصوب کرد از این پس بهترین دروازه‌بان در پایان رویدادها انتخاب شود.

به گزارش ایسنا، جلسه کمیته فوتسال AFC در حاشیه رقابت‌های جام‌ملت‌های فوتسال بانوان آسیا به ریاست علی کفاشیان در بانکوک تایلند برگزار و درباره برنامه، تورنمنت‌ها و قوانین تصمیم‌گیری شد.

انتخاب بهترین دروازه‌بان

یکی از مصوبات مهم این جلسه، اعطای دستکش طلا به دروازه‌بان برتر در پایان تورنمنت‌های فوتسال بود. این پیشنهاد که توسط علی تارقلی‌زاده رئیس ایرانی دپارتمان فوتسال AFC مطرح شده بود قرار است در مسابقات فوتبال و فوتبال ساحلی نیز اجرا شود و از این پس در کنار بهترین بازیکن، آقای گل و تیم اخلاق، بهترین دروازه‌بان نیز انتخاب شود.

افزایش تیم‌های جام باشگاه‌های فوتسال آسیا

مرحله نهایی جام‌باشگاه‌های فوتسال آسیا در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ با ۱۶ تیم برگزار خواهد شد. پیش از این، مسابقات ۱۴ تیمی بود و دو تیم جدید بر اساس رده‌بندی فنی که توسط کارشناسان AFC صورت می‌گیرد، انتخاب خواهند شد. از همین رو از سال ۲۰۱۸ جدول و فهرست اسامی تیم‌های فوتسال در لیگ برتر کشورها در سایت AFC درج می‌شود.

تغییرات در مسابقات زیر ۲۰ سال آسیا

در حالی که اولین دوره جام ملت‌های فوتسال زیر ۲۰ سال آسیا در سال ۲۰۱۷ بدون مرحله انتخابی و با قهرمانی ایران به پایان رسید، قرار است این مسابقات بعد از انجام مرحله مقدماتی برگزار شود. مرحله انتخابی این مسابقات در آذر ۱۳۹۷ با حضور ۱۲ تیم در چهار ناحیه آسیا انجام می‌شود و ۱۱ تیم به همراه میزبان در آن حضور خواهند داشت. همچنین در جلسه کمیته فوتسال AFC قوانین و مقررات مسابقات زیر ۲۰ سال فوتسال آسیا به تصویب رسید.

علی تارقلی زاده رئیس دپارتمان فوتسال AFC در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مصوبات جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا توضیح داد: اعطای دستکش طلا به دروازه‌بان‌ها در پایان هر تورنمنت خبر خوبی برای تمام دروازه‌بان‌های آسیاست. از صدقه‌سر فوتسال، از این پس ما در تمام مسابقات کنفدراسیون یعنی فوتبال و ساحلی نیز بهترین دروازه‌بان را معرفی خواهیم کرد.

او همچنین درباره رسیدن سهمیه ایران در جام باشگاه‌های فوتسال آسیا به دو تیم با توجه به افزایش تیم‌های حاضر در این مسابقات بیان کرد: این اتفاق هنوز نیفتاده است و طرح دو سهمیه‌ای کردن یا افزایش سهمیه کشورها برای بررسی بودجه به جلسات بعدی موکول شد و امیدوارم روزی میسر شود. مواردی هم که ما در کمیته فوتسال AFC تصویب کردیم، برای اجرایی شدن و تصویب نهایی باید به تائید هیات رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا برسد.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark